Gåte gammel reg, flytype?!

ohegge

ScanFlyer Blue
Gåte gammel reg, flytype?!

Aner ikke flightnummer.
Men, madammen og svigerfar reiste fra OSL til CPH, sannsynligvis på morgenen den 7. juli 1989.
Et fly med 2 seter på ene siden og 3 seter på den andre. Så da har det vel vært en MD eller DC-9?

Går det an å spore eller finne ut av så gamle flighter? :-)

Re: Gåte gammel reg, flytype?!

Nei, gitt .. og det gikk jo ganske mange maskiner på morgenen også. Men det var garantert enten MD80 eller DC9, ja ...

Jeg sjekket airfleets.net. Den eldste flighten der FBU-CPH var fra 1995 og da var det en MD-80 :) Ellers så kan du prøve SAS-museet - vet de har en del gamle tidtabeller hvor flytype på de enkelte rutene av og til er nevnt.

Nokså håpløst så lenge han ikke vet nøyaktig hvilken flight det dreier seg om uansett. Det gikk 9-10 avganger til CPH før lunch ... og det var mix av MD og DC-9 ..

Nokså håpløst så lenge han ikke vet nøyaktig hvilken flight det dreier seg om uansett. Det gikk 9-10 avganger til CPH før lunch ... og det var mix av MD og DC-9 ..

Såpass. Da blir det litt vanskelig, ja.

Eg fløy fbu-cph 13 juli 1990 med rute SK581. Håper rutenummer hjelper :) Med OY-KHG, sete 3A :)

Jeg vet at denne var av det relativt vanskelige slaget i og med at flightnr også manglet, ja.
Men. skal følge tips om SAS-Museet, neste gang man er på SAS-museet.
Mente selvfølgelig FBU, ja.... ;-)
Så mange som 10 avganger før lunch, ja! :-O Det må man si... Det er vel en del flere enn i dag, ja...

Takker og bukker så meget for at dere tok tid til å gi så mange fornuftige svar! :-)

Ja, men setekapasiteten er trolig omtrent den samme, ettersom DC9-41 hadde 110 seter og MD81 133. Man hadde også feed på et langt større antall USA-ruter..

Back