Garuda kjøper 11 A330

Re: Garuda kjøper 11 A330

Det var trevliga nyheter. A330 är ett av de bekvämaste långdistansplanen.

A330 är ett av de bekvämaste långdistansplanen.

Ja, men det mange nå kjøper den (A333) som er som et meget effektivt mellomdistanse fly, da det her både er meget effektivt og ikke minst: Kan leveres innen rimelig tid. Hvilket jeg antar gjelder for Garuda her, da de planlegges å brukes Asia og til Australia/Pacific

Airbus har forresten bekreftet bestillingen:
http://www.airbus.com/no_cache/news...=article&utm_medium=All-news&utm_campaign=RSS

Kunne godt håbe en lille bitte smule på at SAS skiftede sin A340 ud med sprit nye A330.
Om det kan give problemer på Fjernøstlige ruter, har jeg ikke nogen anelse om, men det kan vel udrustes så de kan flyve f.ex CPH-NRT...
Hilsen ole

Kunne godt håbe en lille bitte smule på at SAS skiftede sin A340 ud med sprit nye A330.
Om det kan give problemer på Fjernøstlige ruter, har jeg ikke nogen anelse om, men det kan vel udrustes så de kan flyve f.ex CPH-NRT...
Hilsen ole

Air France flyr jo CDG - NRT med A330 så CPH-NRT bør gå greit

Air France flyr jo CDG - NRT med A330 så CPH-NRT bør gå greit

Nå flyr de vel kun 777, og 380 i sommer.
Det er 332. 333 vil ta en ganske stor hit på payload på den ruta. Over ca 8 timer må man begynne å kutte ut payload på en 333.
Å gå ned i størrelse til 332 på f.eks. NRT og BKK tror jeg er lite aktuelt, SAS venter nok heller på A350 og 787, og fornyer hele flåten (der 343 forsvinner først)

Angående kjøpet til Garuda så viser jo det at selskapene har tro på at det går an å tjene penger på A330 også etter 2020, i kontrast til Kjos sin propaganda. Det blir spennende å se fasiten på en 788 vs 330 fra 2012 på f.eks. Europa-New York når det gjelder driftskostnaden.

Edit:

Hvilke langdistanse-fly som selges i dag er mindre bekvemmelige enn A330?

Last edited:

Hva er det du mener? At komforten paa A330 er bedre enn de andre flyene som selges for tiden? Neste generasjon fly har mye bedre trykkabin, stoerre vindu og bedre stoeynivaa enn A330. Grunnen til at Garuda (og andre) til en viss grad handler A330 er fordi man ikke kan faa tak i en 787/350 paa mange aar enda og 777 blir vel for stort for dem. Uten ventetid paa moderne materiell, hadde A330 programmet blitt nedlagt akkurat som 340

Hva er det du mener? At komforten paa A330 er bedre enn de andre flyene som selges for tiden? Neste generasjon fly har mye bedre trykkabin, stoerre vindu og bedre stoeynivaa enn A330. Grunnen til at Garuda (og andre) til en viss grad handler A330 er fordi man ikke kan faa tak i en 787/350 paa mange aar enda og 777 blir vel for stort for dem. Uten ventetid paa moderne materiell, hadde A330 programmet blitt nedlagt akkurat som 340

Nå er vel prisen på nye 330, billigere enn 787/350. Så livets rett tror jeg de hadde hatt, selv om ikke i det kvanta den selges i for tiden.

Back