Gardermoen i vintersol

Hermann SF

ScanFlyer Silver
Ble en tur opp til Vollen i dag, flott vær og mange kalde!:) I og med at jeg ikke skiftet ståsted, ble det ganske mange "like" luftbilder. Men har plukket ut noen og håper de er brukbare. Minner også om fotokonkurransen. Den legger jeg ut i morgen; mandag. Så det er fortsatt muligheter for å sende inn!

LN-DYD søker nye høyder.
DSC_0007copy.jpg

Politiet var også oppe og lufta vettet.
DSC_0033copy.jpg

En winglets her og en winglets der, tar seg bedre ut på bilder og gjør visst bedre for omgivelsene også.
DSC_0036copy.jpg

En liten gris; LN-RPF.
DSC_0040copy.jpg

Norwegians 737-800 er bare lekre!
DSC_0041copy.jpg

Norsk forfatter på tur i luften, med ukjent destinasjon.
DSC_0050copy-2.jpg

Tyskerne sendte en A320 med navn "Jena"...
DSC_0060-4.jpg

...men nederlenderne sendte opp en forholdsvis skitten 738:lol: Var da fælt til griseri..
DSC_0075-1.jpg

Norwegian holder motet oppe og fortsetter en stund til med sine 737-300. Her LN-KKD.
DSC_0083-5.jpg

Thomas Cook til varmere områder (førstkommende fredag er det min tur, dog ikke med noe charterselskap) tok dessverre av på østre. Derimot ble Thai sendt bort til oss!:)
DSC_0093-2.jpg

Og som vanlig skulle jeg meget gjerne heller vært ombord der og kost meg, enn å stå nede på bakken å fryse. Jaja, jeg velger jo selv å bo her - og velger selv interessen som til tider kan bli "ekstrem" :)
DSC_0096-4.jpg

Austrian sitt livery kommer jeg godt overens med. Well done!
DSC_0116-2.jpg

SAS 737-800.
DSC_0123-2.jpg

Icelandair 757 er pen å se på. Gjør godt for øynene! TF-FIP returnerer her tilbake til Island.
DSC_0137.jpg

Avslutter serien med SAS sine 738 i Star Alliance-livery; LN-RRL.
DSC_0150-1.jpg

Takk for titten :)

Last edited:
Flotte bilder som vanlig Hermann! Var ganske kaldt der oppe vi stod ja. Nesten litt sykt hvor forskjellige enkelte maskiner av samme type i samme selskap kan se ut :p, feks LN-KKD og LN-DYD over her. Legger ut mine resultater imorgen regner jeg med.

Skikkelig flott "himmelserie" fra deg, Hermann! Utrolig hvor stor effekten av godt lys og snø er på undersiden av et fly, altså! Fantastiske bilder :D

Fine bilder,Hermann!

Var en tur der i går jeg oså,stod ved flishaugen og litt ved de-ice.

Vidar

Masse flotte bilder,Hermann:)
Forsøk gjerne med litt mer oppskarping på noen av bildene. De tåler det (nevnt det tidligere?:rolleyes:)

Nå som jeg synes jeg hadde vært så flink med bildeskarpheten...:cool: Neida, tar i mot alle tips, men var nesten litt redd for å ta i for mye. Gjorde kanskje ikke det allikevel?:)

Dette var masse snacks! Litt mange griser kanskje, men sånn er nå bare OSL... Likte best Thai-damen med åpne hjulbrønner... Grr...

Minner også om fotokonkurransen. Den legger jeg ut i morgen; mandag. Så det er fortsatt muligheter for å sende inn!

Det er tirsdag idag og jeg kan ikke se noe fotokonkurranse lagt ut pr. kl. 14.00. Ble det for lite vinterbilder Hermann SF? :fly

Back