Gardermoen best i Europa på punktlighet

Hypern

ScanFlyer Rusty
Gardermoen best i Europa på punktlighet

Nok engang utmerker vår kjære hovedflyplass seg på punktlighetsstatstikkene. Dette er noe jeg synes er bra og det er for min egen del som regel en glede å reise fra OSL. Effektivt og bra drevet spør du meg. Punktlighet er viktig og mye tyder på at de gjør ting riktig der. Jeg frykter dog en del kaos i årene fremover med terminal 2, men jeg er sikker på at det likevel vil gå greit under anleggsperioden.
Mer her:
http://www.aftenposten.no/reise/article4269973.ece

Re: Gardermoen best i Europa på punktlighet

Bra, men hvor mye skyldes driften av flyplassen og hvor mye skyldes at de to største selskapene (DY og SK) begge virker være svært flinke på punktlighet? Blir vel kanskje litt spørsmål om høna og egget dette, selv om det vel skal en kombinasjon for å lykkes??

Last edited:

Både SAS og Norwegian er punktlige, men driver da også stort på et par andre skandinaviske flyplasser uten at de kommer fullt så høyt på denne statistikken. Jeg tror kanskje mer at vi bør se på konkurransen innen groundhandling på OSL. Både SAS Ground Services og Røros Flyservice gjør en kjempejobb - og kanskje inspirerer de hverandre til å gjøre en enda bedre jobb også? Så bør vel også kanskje også støtteapparatet til OSL nevnes - en hver annen flyplass kunne hatt godt av å få noen av sine ansatte på innsiden for å se med egne øyne hvordan OSL drives en dag med snøføyk.

Det er med andre ord samarbeidet mellom absolutt alle ledd på plassen som gjør at OSL er der den er i dag. Jeg har egentlig så stor tro på den stå på viljen på OSL at kanskje flyplassen holder seg helt i toppskiktet selv i den verste delen av byggeperioden.

All ære til OSL, men de ville ikke vært i nærheten av dette hadde det ikke vært for utrolig dyktige folk hos handlingagentene.
At både SAS og Norwegian er ekstremt punktlige bidrar naturligvis også.
Jeg synes derimot at OSL ofte gjør mye rart som bidrar til det motsatte.
Men kudos til OSL, og folkene som bidrar til dette resultatet. Kjempebra :-)

Flott resultat, men det er jo også litt mindre travelt i luftrommet her oppe i forhold til mange andre steder i Europa. Det har jo også en viss innvirkning på trafikken.

imm, det er nok riktig det, men så ble det også point merger innført i april. Under innkjøringsfasen var det forsinkelser på ankomst og desto mer hektisk på bakken for å få avgårde flyene på tid igjen. Det ser faktisk ut som også PMS virker.

All ære til OSL, men de ville ikke vært i nærheten av dette hadde det ikke vært for utrolig dyktige folk hos handlingagentene.
At både SAS og Norwegian er ekstremt punktlige bidrar naturligvis også.
Jeg synes derimot at OSL ofte gjør mye rart som bidrar til det motsatte.
Men kudos til OSL, og folkene som bidrar til dette resultatet. Kjempebra :-)

Hva er det du mener OSL gjør for å bidra til det motsatte?

Hva er det du mener OSL gjør for å bidra til det motsatte?

-Elendig kapasitet på non-schengen, med dertil påfølgende problemer ved boarding.
-Broer på non-schengen som ikke er tilpasset store fly.
-Liten vilje til enkle endringer for å forbedre passasjerstrøm.
-Mye feil med dører på gater. (spesielt ved ankomst)
-Elendig planlegging ved ombygginger, de siste måneder har det ombygging overalt, slik at det er vanskelig å komme frem.
Alt dette med mer, bidrar til en tungvindt avvikling, og forsinkede overførsler av crew og pax mellom fly.
Når man først bygger om i terminalen, er det alltid for å forbedre forhold for butikker, mens det som skal til for bra flow i gater etc stort sett alltid kommer i annen rekke.
-Omreådet utenfor avgang er ofte blokkert av bilene til Dalen parkering, VIP parkering og andre, som ikke slipper forbi biler med folk som skal slippes av.

Men det er flott at flyplassen har selskaper, og handlingagenter som hele tiden står på for å få fly avgårde.
Å det er mye som er positivt med OSL, jeg setter det litt på spissen her.
Men det er mye som etter min mening kan gjøre tinge mye bedre for passasjerer og ansatte, noe som igjen vil sikre at det også fremtiden vil være OSL som tar i land flere ulike priser.

Last edited:
Back