• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gammel Kjevik-flyger død

Re: Gammel Kjevik-flyger død

Mener han tjenestegjorde på en av RAF's Spit-skvadroner som var stasjonert i Norge like etter krigen.

non grata

Står en artikkel om Mr Smith i dagens Aftenposten.

Ian var persona non grata i Norge da sønnen hans giftet seg med en norsk jente på 1970-tallet.

Re: non grata

Står en artikkel om Mr Smith i dagens Aftenposten.

Ian var persona non grata i Norge da sønnen hans giftet seg med en norsk jente på 1970-tallet.

Mens norske offentlig ansatte bosatt i nabolandene ferierte i Rhodesia og kjøpte brunost som var importert via Durban :lol:

Re: non grata

Mens norske offentlig ansatte bosatt i nabolandene ferierte i Rhodesia og kjøpte brunost som var importert via Durban :lol:

Dette er da helt uproblematisk, norske myndigheter har da godt innøvde vaner rundt dobbelt-moral?

-A

Stemmer det, FBU4EVER. GF/GF1 har også en referanse til det på Kjeviksidene sine http://www.kjevik.dk/bok50.htm. Han har mye spennende stoff der :)

Hva jeg ikke vet! Takk for info - og for at du linket til jubileumsboka! Den har jeg ikke hørt om, selv om jeg har frekventert den flotte Kjevik-sida til Gunnar flere ganger. Går det an å kjøpe boka, tro?

Luftfartsmuseet i Bodø selger/solgte den for 150 kr. Tror nok de gjør det fortsatt.

Back