• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gamle dagers flyplass-gjerder

GF1

ScanFlyer Gold
kjevik-70talls-small.jpg


For en tid siden fikk jeg tilsendt samme bilde som vist ovenfor, men i en nokså utydelig utgave. Jeg viste det da fram i en tråd på flyhistorisk forum hos airpics og fikk tilbakemelding om at det nok var tatt før 1981. Gjerdets utseende var det som muliggjorde den dateringen.

Det kunne vært interessant å høre flere meninger om bildets innhold, både om gjerdet og om flyene. Registreringene SE-DAL og muligens LN-SUG kan leses på bildet i høyeste oppløsning.
Og man skimter at Beech'en har LN-registrering - men hvilken?
 
Har kommentert saken i tråden du nevner på airpics, men der har det av en eller annen grunn vært tilnærmet umulig å navigere i dag, så etter din posting her fikk jeg ny inspirasjon til å saumfare de små grå...:)
Det var vel en gang i tiden på Kjevik som het Viking Air Transport AS. De hadde en King Air 100, LN-VIT. Slettet fra registrene i august 1980. Kan det være noe??
For i tillegg til LN, synes jeg det er "lett" å se bokstavene VI iallefall.
 
Back
Top