Galeri, gallery, attachments og slikt...

Utflyttet

Ute på tur
Da har jeg tatt en sjefsavgjørelse. STS/BTS er nedlesset i sine hel/over/dagtidsjobber, og jeg er den som satte i gang denne flyttingen. Vi rakk ikke få på plass attachments/gallery før STS måtte kaste seg over sin hel/over/fulltidsjobb, og vi har hatt 10-15 henvendelser i ymse tråder som ikke har lest de 10 svarene på hvorfor attachments manglet.

De som leste flyttetråden har fått med seg det var to måter å løse saken på, og jeg tok valget siden ingen sa noe mer (foruten en veldig positiv LN-KOG). Valget er at jeg har tatt backup av de 42 attachments som er lagt til siden vi åpnet dørene lørdag kveld, slettet de herfra og lagt inn alle de 4000-og-noen attachments som finnes fra gammelt av.

Systemet holder ikke styr på hvem som har lastet opp de 42 attachments som nå mangler, men dere som har gjort det vet nok hvem dere er. Det skal være mulig å få lastet disse inn èn og èn med noe manuelt arbeide, og jeg skal gjøre det jeg kan for å få dette på plass.

De som orginalt har lastet opp attachments i tråder kan svare i denne tråden med en link til tråden som nå enten mangler bilder eller har feile bilder. De som vil si noe om valget eller graden av suksess bruker sticky-tråden på toppen av flyforumet.

-A (midlertidig attachments-diktator)

Originally posted by ph-ndr

Noted, jeg skal ta de til kvelden igjen når jeg kan herje noe mer med databasen.

-A

Jeg ble noe nyskjerrig og gravde og fant de rette bitene av databasen og har nå modififisert gamle posts.

Kort fortalt:

1. attachmentID = attachmentID + 4400

2. oppdatere obb_picture where id > 330 and not null set pic? = (pic? + 4400)

ser ut til å ha gjort trikset.

Kan du sjekke bildene, jeg synes de ligner på det jeg husker de var. :)

-A

Hei! Her mangler desverre bildene: http://forum.scanair.no/read.php?TID=16661

Hadde vert flott om de kom på plass, men det er ikke noe krise om det ikke skjer. Er vel ikke så enkelt å finne de i den gamle databasen.

Noted, jeg skal ta de til kvelden igjen når jeg kan herje noe mer med databasen.

-A

Jeg ble noe nyskjerrig og gravde og fant de rette bitene av databasen og har nå modififisert gamle posts.

Kort fortalt:

1. attachmentID = attachmentID + 4400

2. oppdatere obb_picture where id > 330 and not null set pic? = (pic? + 4400)

ser ut til å ha gjort trikset.

Kan du sjekke bildene, jeg synes de ligner på det jeg husker de var. :)

-A

Bra jobba! Nå er alle bildene på plass igjen :D

De siste 1194 bildene fra serverage (id 4360 og oppover) er lastet ned fra serverage og jeg laster opp en sql file i dette oeyeblikk....det blir vel noe haandarbeide igjen

Originally posted by dc-8-63

De siste 1194 bildene fra serverage (id 4360 og oppover) er lastet ned fra serverage og jeg laster opp en sql file i dette oeyeblikk....det blir vel noe haandarbeide igjen

Mja, om vi bruker samme teknikken som i morges så skal jeg vel få skrudd de sammen ved hjelp av at par update-setninger. Det blir litt kluss med at jeg ike visste om disse i morges og har brukt ID 4400-4500, men jeg skal gjøre et par lure grep.

Jeg flyttet de vi importerte i morges til 5600-5647 og skviste inn alle de siste på sine orginale ID'er. Så om du bare finner ut hva de to gapene i rekken er for noe, så er vi vel i boks?

-A

Det er enda hull i sekvensen:

4318-4360
4360-4420

-A

Jeg er dånn med nye bilder.

-A

Originally posted by MountainDew

Hei! Her mangler desverre bildene: http://forum.scanair.no/read.php?TID=16661

Hadde vert flott om de kom på plass, men det er ikke noe krise om det ikke skjer. Er vel ikke så enkelt å finne de i den gamle databasen.

Gratulerer. :)

Og da har vi passert 3.1 gigabjarter med SQL. :)

-A

Det er enda hull i sekvensen:

4318-4360
4360-4420

-A

Jeg tror jeg lagde en buffer naar jeg jobbet med dette i SFO foer jul, saa 4318-4360 tror jeg er den bufferen....4360 og oppover skulle vaere i den filen jeg lastet opp. Jeg vet positivt at jeg saa id 4360-4385 i serverage, sin tabell, og jeg ba om alle filer med id > 4300

Jeg tror jeg lagde en buffer naar jeg jobbet med dette i SFO foer jul, saa 4318-4360 tror jeg er den bufferen....4360 og oppover skulle vaere i den filen jeg lastet opp. Jeg vet positivt at jeg saa id 4360-4385 i serverage, sin tabell, og jeg ba om alle filer med id > 4300

Men når jeg leser på nyt ti tabellene og tenker meg om så ser det da rett ut. Da lar vi det hele bero til noen an vise til linker som er feil, mangler eller har andre sinnslidelser.

-A

Men nå har ingen meldt om noe savnet så da abdiserer jeg og så får jeg heller snike meg til rettigheter når jeg har brukt for de igjen. :)

-A

Back