• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fy skam SAS!

Utflyttet

Ute på tur
Jeg kom nettpp over fjellet og var på vei hjem, og tenkte jeg skulle benytte meg av tilbudet om å kjøpe et lite stykke norge. Jeg hadde bare 20-pund-sedler i lommen og i menyen sto det at GBP go USD var gangbar pesos. Damen fikk en seddel for 20 GBP og skulle løpe og veksle og tilbake sitter jeg med 190 kroner for en 10 kroner sjokolde.

Etter å ha spurt om kansje det var en vel råtten kurs som ble brukt, og sa jeg forventet at det gjerne ikke var vekslingskurs du jour, og at den var midlt råtten, men å bare hoderegne 1 GBP = 10 NOK og veksle, det var spesielt råttent. Etter noen minutter forklaring om at når det var 20 GBP innvolvert så ble 10 kroner sjokolade putselig borti 60-70 kroner for en liten sjokolade.

Til hennes fordel, hun tok hintet fort og var veldig enig, men de var tom for vekslepenger og for min del så godtok jeg bestikking med to sjoklader til og så løpe etter baggasje og bil hjem i sengen. Men spørsmålet er: er dette vanlig praksis i SAS, hvor mange andre får slike kurser? Ikke bra.

(Men sjokoladen var himmelsk) :)

Replying to Topic 'Fy skam SAS!'

Så da burde du takke SAS....:spin:

Originally posted by EB

Så da burde du takke SAS....:spin:

Ja man bør legge seg ned på kne umiddelbart!
Selvsagt har alle selskaper faste vekslingskurser. Hun tok dette sikkert bare litt kjapt i hodet. Bra du sa i fra....mange ville nok ikke gjort det, og sittet igjen med en følelse av å ha blitt lurt av SAS

jeg kan prate for meg så ikke noe problem, det som bekymrer er det store bildet. Er det vanlig å ta ti-gangen i hodet, og hvorfor har man ikke ca-kurser å forholde seg til?

Originally posted by ph-ndr

jeg kan prate for meg så ikke noe problem, det som bekymrer er det store bildet. Er det vanlig å ta ti-gangen i hodet, og hvorfor har man ikke ca-kurser å forholde seg til?

Nei det er som sagt utarbeidet tabeller som skal nyttes. Disse ble vanligvis skiftet ut 4x i året om jeg ikke husker feil. Dette er i all efall tilfelle i Braathens. Hva som skjedde i ditt tilfelle vet jeg ikke. Skulle ha spurt henne!:)

Etter noen minutter forklaring om at når det var 20 GBP innvolvert så ble 10 kroner sjokolade putselig borti 60-70 kroner for en liten sjokolade.

Det blir vel "ikke mer" enn rundt 40 kroner for denne 10-kroners sjokoladen, som vekslingskursen er nå. Men 400 % økning av prisen er jo vel drøyt det også... :)

Det har ikke falt deg inn att dama ikke kunne regne?:p

Men! Var det ikke verdt det???;)

Har SAS blonde flyvertinner...trodde de alle var grå?:spin:

Finnes mye spennende hårfarge og blekemiddel for tiden....:spin:

Jepp... Selv prøver jeg å bli grå NÅ!!!

Back