Fuelrestriksjoner på Stavanger lufthavn Sola

Sola-ENZV

Newcomer
Fuelrestriksjoner på Stavanger lufthavn Sola

Nok en gang er det innført fuelrestriksjoner på Sola. Ble sendt ut NOTAM før helgen og problemene kan vedvare i ukevis.
Innenriksflygninger og internasjonale flygninger med flytid under 2,5 timer får ikke etterfylle fuel.

Notam ENZV-0116/14

YXAXXXX
GG ENZZXXVN ENZVZTZP ENGMNOFS ENGMAISS
151422 ENZVZTZV
(ZV0116/14 NOTAMN
Q) ENOR/QFULT/IV/NBO/A/000/999/5853N00538E005
A) ENZV
B) 1408160000 C) 1410100000EST
E) RESTRICTIONS IN FUEL JET A-1 AT ENZV. THE FOLLOWING RESTRICTIONS
APPLY:
- NO DOMESTIC FLIGHTS WILL BE REFUELED EXCEPT AMBULANCE FLIGHTS,
RESCUE FLIGHTS AND HELICOPTERS FLIGHTS TO THE NORTH SEA OIL
PLATFORMS.
- NO INTERNATIONAL FLIGHTS WITH FLIGHT TIME UNDER 2.5 HOURS WILL BE
REFUELED)

>>> END-OF-BULLETIN <<<�

Re: Fuelrestriksjoner på Stavanger lufthavn Sola

Kan de ikke shippe/transportere jet fuel direkte fra Mongstad til tankene på sola da.

Det gamle anlegget till Shell i risavika tror jeg er modent for storstilt oppussing.

Last edited:

Nå er jo hele Norske Shell sin nedstrømsvirksomhet til salgs om dagen, inkludert jet fuel salg og distribusjon, så inntil det kommer noen avklaring blir det neppe gjort noen større oppgraderinger i Risavika. Får håpe det en en mindre utbedring for å få opp kapasiteten på kort sikt.

Last edited:

Og om ikke mange dagene begynner oljemessen i Stavanger. DET er jo et paradoks.

Nå er jo hele Norske Shell sin nedstrømsvirksomhet til salgs om dagen, inkludert jet fuel salg og distribusjon, så inntil det kommer noen avklaring blir det neppe gjort noen større oppgraderinger i Risavika. Får håpe det en en mindre utbedring for å få opp kapasiteten på kort sikt.

Nå , det stemmer ikke helt. Jeg er nesten nabo til Shell sitt export anlegg innerst i Risavika og det er planlagt store oppgraderinger med utskifting av tankene samt at de nye tankene blir noe høyere.
Her har Shell sine representanter vært på besøk hos de store politiske partiene i kommunen og lagt fram sine planer i gruppemøter. Jeg har selv vært tilstede på et av disse og saken behandles i de politiske organene.
Jeg kjenner ikke detaljene rundt nåværende leveranseproblemer , men det kan ha noe med periodisk vedlikehold å gjøre av de gamle tankene.

Nå , det stemmer ikke helt. Jeg er nesten nabo til Shell sitt export anlegg innerst i Risavika og det er planlagt store oppgraderinger med utskifting av tankene samt at de nye tankene blir noe høyere.
Her har Shell sine representanter vært på besøk hos de store politiske partiene i kommunen og lagt fram sine planer i gruppemøter. Jeg har selv vært tilstede på et av disse og saken behandles i de politiske organene.
Jeg kjenner ikke detaljene rundt nåværende leveranseproblemer , men det kan ha noe med periodisk vedlikehold å gjøre av de gamle tankene.

Shell har drevet med utredninger ift Risavika i flere år nå, men jeg tviler på at det blir gjort noen større investeringer så lenge sjappa er til salgs. Nå kom det rimelig brått på i januar at hele nedstrøm ble lagt ut for salg, så regner med at de som styrer ting i Haag/London ikke kommer til å godkjenne milliardinvesteringer i det gamle fuels depotet så lenge et salg står på trappene.

Back