Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by Geir
Ja, det er mange "rare" forslag ute og går, men hva skal man gjøre da? Norske flygeledere er utrolig vrange og vanskelige å ha med å gjøre. De tar ikke 5 øre for å skape totalt kaos med store vanskeligheter for passasjerene med tilhørende tap for næringslivet. "Sykemeldinger" florerer og brukes som pressmiddel i en skitten maktkamp/ personkonflikt.
Så personlig hilser jeg alle forslag velkommen. Polakker eller militært personell - OK for meg så lenge flyene kommer sikkert frem og man slipper dagens kaotiske situasjon (som jo flygelederne må ta hovedansvaret for).
Jeg kommer vel ikke til å stemme FRP på grunn av dette akkurat, men det er på høy tid at politikerne tar tak i dette og setter flygelederne på plass. Denne krigen har flygelederne startet og da kan de jo få "krig" da. De vant nettopp et slag - de klarte å knekke Flesland. La de for all del ikke vinne krigen!! Da har vi det samme kaoset i til evig tid med timelange forsinkelser og kanseleringer.
Du har jo slik innsikt i dette, Geir
Nei , jeg har ikke innsikt i flygeledelse, men jeg har innsikt i det å være passasjer og jeg har også innsikt i ledelse. var "dråpen" som fikk mitt beger til å renne over og slik er det for de fleste andre i norsk industri også.
[snipp snipp]
Jeg vet IKKE hvordan man skal kunne bruke polakker eller andre til å styre flytrafikken, jeg har ikk greie på det. Men jeg kjenner på kroppen - ofte - at vi passasjerer ikke kan leve med de norske flygelederne og de norske flygeleder-pampene. Derfor er det jeg sier at "noe må gjøres" og "alle forslag må diskuteres" osv. Men jeg tror det er fullstendig dødfødt å diskutere det med flygelederne. De er utelukkernde ute etter å få sine egne folk inn i maktposisjoner og de ønsker å øke den allerede svært høye lønna de har enda mere.
Men vi har ihvertfall noe å snakke om rundt lunch-bordene i Norge for tiden.
Dette er jo først og fremst trist for alle oss som trenger å reise en del.
Geir
Flyveledere som sykemelder seg synkront og går hjem (helt åpenbart at den aksjonen var ulovlig og koordinert fra fagforeningen)
Det er nå vanlig å reise til møter kvelden før i steden for å ta morgenflyet. Vet jo aldri hvor mange flygeledere som dukker opp på jobben den dagen møtet skal være. Dette er selvsagt svært fordyrende.
HVOR HAR DU SETT JUBELSCENER? Det skulle jeg også sett. Den generelle oppfatningen blant flygeledere er at vi er fornøyde med at Randi går (Noe jeg vil si at ca 2500 andre ansatte i Avinor er) men at Randis avgang ikke vil gjøre noe fra eller til når det gjelder mannskapsmangelen.Når vi nå ser jubel-scenene blant flygelederne fordi de klarte å knekke Flesland så blir vi rett og slett kvalme. Norsk luftfart er IKKE til for flygelederne, men for oss passasjerer.
Forsinkelsene blir dere ikke kvitt på lang tid. Hvis dere mener at det er flygeledere som er skylden i dette så får det være.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.