Fremgang for Sun-Air 2007

Jan

ScanFlyer Gold
Fremgang for Sun-Air også (QI har jo også haft paxrekord i år).
PS. Hvis nogen sakser et 2007årsregnskab fra NB er jeg gerne modtager

Fremgang for Sun-Air i 2007
Sun-Air of Scandinavia A/S, der driv er ruteflyvning i franchisesamarbejde med British Airways, samt ad hoc flyvning/charterflyvning, har øget omsætningen med 25%

Omsætningen nåede 378 mio. kr, svarende til en vækst på 25% i forhold til 2005/06. Nettoresultatet efter skat blev et overskud på 28,3 mio.kr, i hvilket indgår fortjenester ved handel med fly. Selskabets samlede aktiver andrager 278 mio. kr., hvoraf de likvide midler udgør 62 mio.kr. Egenkapitalen er på 81 mio.kr.

Medarbejderstaben er vokset med 12% og udgør ca. 200 medarbejdere.

British Airways og Sun-Airs ledelse har sat sig det mål, at firmaerne skal nå et resultat på 10% af omsætningen. Sun-Air nåede 9,1%, hvilket er et flot resultat, men endnu ikke målet. Resultatet danner dog økonomisk grundlag for virksomhedens fortsatte ekspansion.

Selskabet kan i år fejre 30 års jubilæum. Ledelsen har i den forbindelse udarbejdet en strategi, hvor selskabet over de kommende år planlægger at udvide medarbejderstaben og foretage væsentlige investeringer i nye fly og udbygge alle forretningsområder.
KIlde: Standby.dk

Dette er jo bra for dem. Virker som et selskap som utvikler seg sakte men sikkert. Lurer på hvordan rutene deres fra OSL til Jylland egentlig går nå når konkurransen både fra Cimber og Sterling er blitt større. Jeg begriper ikke at det kan være grunnlag for så mye kapasitet til Jylland (BLL, AAR, AAL) fra Oslo, men bra selvsagt.

Dette er jo bra for dem. Virker som et selskap som utvikler seg sakte men sikkert. Lurer på hvordan rutene deres fra OSL til Jylland egentlig går nå når konkurransen både fra Cimber og Sterling er blitt større. Jeg begriper ikke at det kan være grunnlag for så mye kapasitet til Jylland (BLL, AAR, AAL) fra Oslo, men bra selvsagt.

Får man BA bonus på disseflightene? I såfall har de jo et gedigent konkurransefortrinn.

Får jo EuroBonus-(ekstra)poeng på Cimber også, så hva er det store fortrinn?

Jeg synes også det er merkelig at det kan være så mangw avganger mellom OSL-BLL. Det er vel heller lite transfertrafikk der. Idag er det så vidt jeg vet tre selskaper som flyr dit, tre avganger per dag med SUN-AIR, fire med Cimber og én med Sterling. Dette er vel i overkant av hva markedet vil ha. Jeg forstår heller ikke hvorfor ikke noen flyr til Århus isteden. Dit flyr kun SUN-AIR og det er stive billettpriser dit fra OSL.

SUN-AIR VIL ANSÆTTE 100 I BILLUND

http://www.business.dk/article/20080112/transport/80112038/

Sun-Air fik overskud på 34 mio. kr.

Lørdag den 12. januar 2008, 18:12

Sun-Air of Scandinavia investerer i 2008 i alt 250 mio. kr. i nye jetfly. Medarbejderstaben vokser samtidig med 100 nye ansatte i Billund.

Det betyder, at Billund-selskabet udvider sit forretningsområde inden for både charterflyvning og ruteflyvning betragteligt. Det skriver Vejle Amts Folkeblad.

Det ambitiøse mål kommer samtidig med, at selskabet netop har offentliggjort sit seneste regnskab, der viser et overskud på 34,6 mio. kr. før skat. Det er knap 10 mio. kr. bedre end året før.

Og i ledelsens årsberetning betragtes regnskabet da også som tilfredsstillende.

- Vi går ud og investerer, fordi vi har en meget fin belægning på vores ruter, siger Niels Sunderg, luftkaptajn og indehaver af Sun-Air of Scandinavia.

Sun Air råder over jetfly af mærket Donnier 328, og flyene har en rækkevidde på godt 2500 kilometer og hastigheden kan nå op på 720 kilometer i timen.

Billund-selskabet, der flyver i samarbejde med British Airways, omsatte i det seneste regnskabsår for godt 378 mio. kr. mod godt 300 mio. kr. i 2006. Det er en vækst på 25 procent .

- Regnskabsresultatet svarer til en overskudsgrad på cirka 9,5 procent. Og målet er 10 procent, siger Niels Sundberg.

Den positive udvikling betyder, at selskabet i foråret 2008 for alvor kigger på nye destinationer ud af Billund Lufthavn samtidig med, at det eksisterende rutenet udvides efter behov.

- Vi har i dag ruter fra Billund til Düsseldorf, Manchester, Birmingham, Bruxelles, Paris, Helsinki, Gøteborg og Oslo. Derudover flyver selskabet også fra Aarhus Lufthavn i Tirstrup og Aalborg Lufthavn.

Den udvidede aktivitet betyder også nye arbejdspladser til Billund.

- Medarbejderstaben er vokset med 10 procent, og vi beskæftiger i dag 200 medarbejdere. Dette tal vil vokse betragteligt, ligesom vi af bestyrelsen også har fået grønt lys til at gå ud at investere i nye fly, siger Niels Sundberg.

Sun-Air of Scandinavia har en egenkapital på 81 mio. kr. Selskabet startede i 1978 under beskedne forhold med renovering og handel med fly. Siden gik selskabet på vingerne og har siden 1966 fløjet ruteflyvninger i regi af British Airways.

Kilde: Vejle Amts Folkeblad

Last edited:
Sun-Air har store vekstplaner! Spennende!
Det som er et større konkurransefortrinn enn EB-poengene til Cimber på OSL-BLL, er jo servicenivået - mat, drikke og IS!!! får man på Sun-Air, en tørr liten "bolle" på Cimber. Da jeg for første gang på mange år måtte betale vanlig pris på flyet til BLL for den årlige førjulsturen til Jylland, ble det Sun-Air for hele familien. Og, det ser ut til at det blir det samme til krondiamantbryllupet til sommeren! GO EZ!

http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=14662

OSL-BLL er en bra rute - overraskende mye trafikk, og bra yield!

Det som er et større konkurransefortrinn enn EB-poengene til Cimber på OSL-BLL, er jo servicenivået - mat, drikke og IS!!! får

Helt enig Christian! Jeg og fruen reiste selv ned til Billund Lille Julaften med Dornier 328. For det første, flyet var suverent, og maken til plass og utsikt, vinduene bak i kabinen er jo diiigre hvilket ga flott utsyn...

Det andre var maten og drikken, først tok vi oss en lite sjampis, så fikk vi en virkelig god panini, med store feite kyllingbiter og en herlig salat, vi fikk kaffe & cognac og til slutt isen, mmmmm i det hele og store en herlig flytur med Sun-Air og med goood service! Hurra! Hos oss blir det Sun-Air neste gang familien i Billund skal besøkes - uten tvil!

Helt enig Christian! Jeg og fruen reiste selv ned til Billund Lille Julaften med Dornier 328. For det første, flyet var suverent, og maken til plass og utsikt, vinduene bak i kabinen er jo diiigre hvilket ga flott utsyn...

Det andre var maten og drikken, først tok vi oss en lite sjampis, så fikk vi en virkelig god panini, med store feite kyllingbiter og en herlig salat, vi fikk kaffe & cognac og til slutt isen, mmmmm i det hele og store en herlig flytur med Sun-Air og med goood service! Hurra! Hos oss blir det Sun-Air neste gang familien i Billund skal besøkes - uten tvil!

Kult. Tid til alt dette på en så kort flight?

hehe ja faktisk.......turen tok 1t 10 min, og jeg må si til propell å være og med den støyen det gir så var Dornier'n KANONbra!

Back