Frekvensøkning BGO-TRD

Re: Frekvensøkning BGO-TRD

Ser bra ut. Norwegian haler forsiktig innpå SAS som for tiden har 7 daglige rundturer, ifølge et lite rutesøk.

Norwegians rute går meget bra, særlig kveldsavgangene. Men det er ikke særlig mange passasjerer som reiser på full fleks, så selv om kabinfaktoren generelt er høy, gir den ikke så mange penger i kassa.

Den nye avgangen er kl. 09.15 (fra BGO) og 10.35 (fra TRD) passer fint for de som ikke orker å ta 06.45-avgangen eller ikke skal noe i BGO eller TRD før senere på dagen. Likevel tror jeg det hadde vært større behov for en avgang i 16.30-tiden på ettermiddagen.

Norwegians rute går meget bra, særlig kveldsavgangene. Men det er ikke særlig mange passasjerer som reiser på full fleks, så selv om kabinfaktoren generelt er høy, gir den ikke så mange penger i kassa.

Er jo ikke så rart. Når det kun er 2 avganger om dagen, har det ikke like mye for seg å fly flex som det har på eksempelvis OSL-CPH hvor flyet går omtrent like ofte som Timeekspressen forbi her jeg bor! ;)

Er jo ikke så rart. Når det kun er 2 avganger om dagen, har det ikke like mye for seg å fly flex som det har på eksempelvis OSL-CPH hvor flyet går omtrent like ofte som Timeekspressen forbi her jeg bor! ;)

Det har du helt rett i. Men det er også sånn at de vanlige billettene generelt er veldig billige, det ser ikke ut til at Norwegian har klart å løfte prisnivået på vanlige billetter og samtidig holde kabinfaktoren oppe - slik de har klart på andre innenlandsruter.

Kan en som har fullflex BGO-TRD billett f eks endre billetten sin til og fly BGO-OSL-TRD hvis vedkommende vil hjem tidligere eller er man bundet til direktefly?

Kan en som har fullflex BGO-TRD billett f eks endre billetten sin til og fly BGO-OSL-TRD hvis vedkommende vil hjem tidligere eller er man bundet til direktefly?

Godt spørsmål, men jeg tror faktisk ikke at det er mulig siden Norwegian i utgangspunktet opererer punkt-til-punkt. Kjøper du en fullfleks billett BGO-OSL-TRD vil du betale for to full fleks-billetter tilsvarende de to distansene. Og kjøper du en full fleks BGO-TRD er det jo bare en distanse. Men det er mulig å endre billetten til en billett til Oslo for deretter å kjøpe en egen billett videre til Trondheim. Men jeg er ikke helt sikkert. Tror nesten ikke at jeg har opplevd at noen har hatt fullfleksbilletter på denne ruten.

Back