Fredriksen har bestilt Norges dyreste privatfly

Ahh.. G550.. Mannen har smak. Paa tide at vi faar noe flott privat paa OSL. G550 er jo smellvakker i forhold til stygge Challenger og enda verre Falcon.
 
Var det ikke en G550 fra fabrikken på besøk på OSL for noen uker siden? Var det demo av flyet kanskje?
 
Hvis det er Sundtair som skal operere den kan det hende det blir på LN-registeret
 
...og hvis det er Sundtair som skal operere den, så kanskje den skal til Torp? Er visst Sundtair som bygger hangar på Torp... ;)
 
Så nå skal Sundtair gå Ryanair i næringa på Torp? De konkurrerer jo om samme pax
 
...og hvis det er Sundtair som skal operere den, så kanskje den skal til Torp? Er visst Sundtair som bygger hangar på Torp... ;)

Nja. Kan godt være at SundtAir skal ha aktivitet der og, men de jeg kjenner som er fra Oslo og bruker SundtAir sine tjenester er normalt svært travle mennesker og siden det tar 45-60 minutter lenger tid fra Oslo til TRF enn OSL (avhengig av hvor i Oslo man er) så er det neppe at de velger å reise fra TRF.


Dessuten såvidt jeg vet så er vel ikke flyet Fredriksen har idag med i Sundt Air poolen og hvis den skal så kan det være at de velger samme løsning som jeg , mener Aker har valgt på 900EX'en, det vil si Sundt opererer den, men den leies ikke ut til andre
 
Last edited:
...og hvis det er Sundtair som skal operere den, så kanskje den skal til Torp? Er visst Sundtair som bygger hangar på Torp... ;)

Har hørt at det var til noen Russere som eide en Falcon 900 jeg, men det var kanskje bare rykter?

Så nå skal Sundtair gå Ryanair i næringa på Torp? De konkurrerer jo om samme pax

Så du mener at folk vil bruke 50,000 NOK på en tur til England framfor 500 NOK bare fordi de får tilbudet ut fra samme flyplass? :p
 
Så du mener at folk vil bruke 50,000 NOK på en tur til England framfor 500 NOK bare fordi de får tilbudet ut fra samme flyplass? :p

Oh jess, ikke noe problem!
 
Clouet er nok ikke "en tur til England", men en tur til den flyplassen de må til, fra den flyplassen de skal fra, når de trenger det, uten å miste tid i innsjekk og lange korridorer, umiddelbar boarding og avgang, god plass og muligheten til å jobbe i fred, hvile og spise når man trenger det, og slik man trenger det. Sjelden forretningsfolk av dette kaliberet bare tar en "tur", tid er penger, og penger gir muligheten til utnyttelse av tid. Skulle gjerne hatt en slik, men får heller nøye meg med en Eclipse - den uken V75, Lotto og hva de nå heter går inn samtidig (-:
 
G550 er en kjempe maskin! Fredriksen har nok flydd de fleste mid-class biz jetene. Det koster nok mer en 50 tusen til London med disse flyene. Dette markedet har økt kraftig de siste årene. Kjenner jeg Fredriksen rett kommer ikke dette flyet på Norsk register. Det er vel lettere å få slot tider nede i Europa når du har en maskin som klatrer høyere en alle rute flyene. Falcon 900 serien har 3 motorer og har sin fordel med tanke på ETOPS regel verket og kan fly mere direkte/gunstigere rute over havstrekninger. 150-200 tusen er en realistisk pris til London med en slik maskin fra OSL eller fra Torp. Det er nok mange faktorer med i regnestykket.
 
Back
Top