• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fredagspotting.

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Liten tur på vollen igår kveld,men lite spenndene.

Elles driver jeg å exprementerer litt med ISO settings kontra lukkertid og blenderåpning. So bear with me

Noen av de bedre bildene kan jo vises :)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Det var da mye som fallt i smak her. Likte særlig Fokker 50 bildet. Sommerkveldsstemning!

Hvis det der var å eksperimentere, da trenger du jo ikke å unnskylde deg. Bra bilder, Scanor!! Russerne har begynt å få dreisen på et "vestlig" design på sine fly (Tu-204), men motorene sine stoler de ikke på...

Det siste bildet der fikk meg til å tenke på flykapring....., av alt i verden.
Minner om et gammelt avisutklipp bare....., men for all del, helt ok. :) :)
(Nå er vel ikke selv kaprere så korka at de prøver å overta et cargo-fly heller)

Dette var fine bilder dette!:up:
Men enig med LN-SSL (nå er jo vi blitt enige i ett og alt da...;) ) det ser ut som et kapringsbilde.
M E N... kaller du dette for veldig lite spennende er du jaggu bortskjemt! Vi her i "nesten veldig vest" kan ikke drømme om alt dette på et år engang!

Selv synes jeg ATP'en til Micro-BA under takeoff er en vakker fugl.......

Poor performance gjør at den klatrer sakte, men stødig og rolig opp mot himmelen, og bildet du har er var lekkert!

Takker å bukker folkens :)

Spesielt det siste bildet ser man svakheten til Canon 300D. Masse støy ved høy ISO setting. Og når jeg i tillegg måtte bruke ganske heftig med photoshopping for å få fram motivet, så sier det seg selv at det ikke blir akkurat megakvalitet. Men artig å finne ut av det.

Lurer på en tur opp på vollen etter jobb idag, er ferdig kl 1300, noen som skal oppover ??

Fine bilder (de fleste ihvertfall... :up: ) Godt aa se at Freddasbildetradisjonen blir vedlikeholdt!

Back