Fredagens vintips

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Synes det var lenge siden at EB har kommet med et vintips, og siden det er fredag, tenkte jeg at jeg skulle være litt stedfortreder for han!

Sitter nå med en flaske Barbera d'Alba Pio Cesare 2006 som smaker deilig sammen med coppa di parma, Reggiano, pesto, fersk baguette.

88082d.jpg

Pris på polet er 160 kr. Jeg fant den på Citti Grossmarkt i Kiel til 11 euro. Et varp, så jeg kjøpte en kasse!! Så ta en tur til Kiel og kjøp!!!

God elge, som vår venn Gino Valente sier det!! :cheers:

BF:drink

Takker og bukker... Dette blir helt klart ukens vintips på Scanair.no.

Selv ble det mye (fransk) vin på torsdag i Bergen - utrolig lite vin i går (italiensk) men fra og med i kveld bør jeg være tilbake til normalen. Prøver på Vinmonopolet avd Majorstuen i formiddag....glær mæ!

Må desverre rette opp en liten trykkleif. Prisen på polet på denne vinen har nå gått opp til kr 179,90.

Men det betyr bare at jeg gjorde et enda bedre røverkjøp i Tyskland!! :thumbup

BF:cool2

Med en slik prisøkning ble vel det ikke noe handel på Majorstua. :D

Høres ut som snadder. Ble en Casamatta på meg, som skal gå til en enkel kyllingsalat for "pasienten". En flaske vin på Polet er litt puslete, så røsket med meg en Allesverloren også - et merke jeg har brukt mye av siden jeg første gangen oppdaget det etter et Scanair-tips!

Merket det...og jeg måtte helt til Manglerud for å finne den. Liten digresjon - nest etter Polet på CC Vest så kommer Polet på Manglerud på omsetningstoppen...så det drikkes vel omtrent like mye vin øst og vest i byen.

Og her er man i gang med en Bordeaux; Chateau Magnol 2006. Cru Bourgeoise med AOC betegnelse Haut Medoc. Laget av 50% Merlot og 50% Cabernet Sauvignon.
Et hyggelig kjøp til ca. kr. 160 på Gardermoen Tax-Free.

Oppvarming til kveldens fårikål lag!

Pris på polet er 160 kr. Jeg fant den på Citti Grossmarkt i Kiel til 11 euro. Et varp, så jeg kjøpte en kasse!! Så ta en tur til Kiel og kjøp!!!
Spennende valg av ukens vin!
Og hvordan ble investeringen etter tollpapirene var utfylt? ;)

Last edited:
Merket det...og jeg måtte helt til Manglerud for å finne den. Liten digresjon - nest etter Polet på CC Vest så kommer Polet på Manglerud på omsetningstoppen...så det drikkes vel omtrent like mye vin øst og vest i byen.

Fint om du poster noen ord om hvordan du likte den etter du har smakt på den!:cheers:

BF:cool2

Og her ble man sendt i kjelleren etter vin og kom opp med en kasse Pesquera Reserva 1998....men først: GT :cheers:

Vintipset og smakingen er utsatt til i morgen - her ble det endring i menyen og nå er årets rakfisk i hus.

Här i huset blev det ett Ungerskt rödvin ikväll, Bock, som rekommenderas VARMT av en som nästan uteslutande dricker vin från Frankrike och Italien!

Barbera d'Alba er alltid et godt valg! Svært få produsenter mislykkes med denne druen, og det samme gjelder nabobyen Asti.
Godt valg av produsent, også, Bizflyer.:up::ITA

Gleder meg mer og mer - kom gjerne med flere tips Bizflyer! Men nå åpnes det en flaske "kokkevin" - Sancerre.

Det er vel også noen rett utenfor bygrensa som foretar sin polferd til CC Vest. Siden Ultra'en er stengt denne helga (bygges om til Meny) så ble det poltur til Grønlands Basar i stedet ... men kjøpte jeg noe? Nei, det må skaffes plass i vinhyllene først :)

Å ja, det ble litt italiensk i går - noe som begynner på Ama :lol:

Back