• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fredag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad fredag fra Ris. En tur innom fysioterapeuten før turen går til toppen av byen og dagensoppgaver. Aldri feil med fredag og helgestart. Dagens spenning er hva som skal serveres til middag. Nyt i vei.

God morgen fra kontoret. Her har man allerede trent og fått håndvasket (!) bilen.. Full speed dag før junior skal hentes på skolen etter en uke på leiskole.. Det blir stas. Han har requested kyllingvinger og tzatziki, så da blir det vel det.

God morgen. Hjemmekontor, men foreløpig har jeg ikke kommet lenger enn en espresso på balkongen. Må vel også ut å trene litt etter hvert, så roboten får støvsugd her i fred. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Hatt elektriker på besøk, som kom på slaget da han sa han skulle komme. Reklamasjon på ladeboksen i garasjen så ut til å løse seg med å koble ut og inn igjen, av den typen man trenger fagbrev for å få lov til å gjøre. Får vel starte arbeidsdagen nå.

En ting er Drage, men å kalle kona robot synes jeg er lite hyggelig.
Her har man to stykker, de holder seg stort sett til hver sin etasje, og den ene begynner å bli ganske gammel og sliten, og innimellom skulle man tro den begynner å bli dement, da det ikke skal mye endringer til for at den blir forvirret.

Mye bilkjøring denne uka. Nå blir det en liten tur opp i Setesdalen før det i morgen tidlig settes kurs mot Hønsefoss for landsmøte lørdag og søndag. Gleder meg allerede til neste helg jeg, for da har jeg ingen planer......

God formiddag fra Forus. Nå er skjermen full av prognoser, og selv den kjempelange skjermen har ikke plass til alt jeg trenger på en gang. Mulig jeg må spørre sjefen igjen om en skjerm nr. 2 til å ha over den jeg har allerede? 😇

... nuvel, nå skal jeg opp i den beste kantina på Jæren for litt lunsj før prognoser og logistikk igjen må prioriteres. Og helgens prioritering er å få flyttelasset ut av esker og inn i hyller og skap og andre egnede steder...

God morgen fra grålysningen i Santiago. Sluknet litt for tidlig i går og det betyr tidlig morgen. Vipps så var det fredag men lite planer for helgen og det er fint. Men det blir garantert en pisco sour eller to. Ha en fin dag.

God ettermiddag fra Tananger,

Her startet dagen med å ta en tak i hagen før neste regnvær kommer i kveld.
Båten skal på sjøen , så det blir forberedelser med sjøsetting senere på dagen.

Fortsatt fin dag og god helg.

God litt utpå dagen fra bakgården til Sud. Jeg måtte sykle ut tidlig i dag å få levere en ryggsekk på lokomotivet til bergensekspressen da den stoppet i Asker. (en laang historie som jeg ikke tar her) Og når man først sitter på sykkelen er det jo forsåvidt bare å tråkke videre…
Tråkket meg helt til Kobberhaughytta for å spise verdens beste skoleboller. Deretter til Kikut, fordi «dit må man liksom bare» når man først er på de trakter.
Så nå gjenstår det bare å tråkke hjem igjen.
God frædda’!

Attachments

• IMG_8414.webp
    IMG_8414.webp
    199.1 KB · Views: 9
  • IMG_8419.webp
    IMG_8419.webp
    110.8 KB · Views: 8
  • IMG_8417.webp
    IMG_8417.webp
    379.6 KB · Views: 9
God litt utpå dagen fra bakgården til Sud. Jeg måtte sykle ut tidlig i dag å få levere en ryggsekk på lokomotivet til bergensekspressen da den stoppet i Asker.

Bergensekspressen var navnet på et topper som gikk mellom Oslo og Bergen. Det gikk rundt 15 tiden på dagen. Det gikk om Roa helt til Oslo tunnelen ble bygget. Tognummeret var Et63 og Et64. Ble man sulten gikk man en tur i Restaurant Hallingskarvet. Togparet som gikk på morningen het Henrik og Pernille Et61 og Et62. I tillegg gikk dagtoget og nattoget. Dagtoget hadde betegnelsen Ht601 og Ht602, noe de har den dag i dag 116 år etter åpningen av Bergensbanen.

God dag fra Drammen sykehus.Ser ut som jeg har pådratt meg en infeksjon også, så nå blir det antibiotika intravenøst noen dager.

Bergensekspressen var navnet på et topper som gikk mellom Oslo og Bergen. Det gikk rundt 15 tiden på dagen. Det gikk om Roa helt til Oslo tunnelen ble bygget. Tognummeret var Et63 og Et64…
Dæng! I min sterkt forenklede verden er det raskeste toget fra Oslo til Bergen «Bergensekspressen»... Men tror nok det var tog 61, avgang fra Oslo S klokken 0825.
Populært tiltak, det var helt smekkfullt.

Forøvrig: Riktig god bedring, håper det blir bedre snart!

Fortsatt noen sneflekker i Marke, ser jeg ..

G'morgen! Lite hvitt her i det semitropiske. Den verste pollensesongen er over (tror jeg) også. Grønt og fint overalt nå.

Fant en flaske Highland Park Viling i en spritsjappe i Greenwood i går, så den skal prøvesmakes i kveld siden det er fredag.

Fredag, ja! Da er det klart for et freddasbilde! Denne gangen fra en februardag i St Petersburg ... En artig hybrid tatt med mitt første digitalkamera.

101-0159_IMG.webp

God fredag fra Bogota. Egentlig er den knall ettersom jeg sitter i en bil til BOG for å reise hjemover til prinsessa. Trekker litt ned at jeg våknet med sår hals og feber, så jeg kansellerte et kort jobboppdrag på morgenen.

Men litt mat og kontorering hjalp, så nå er det snart 1K i KL741 hjemover.

Ha en best best fredag!

Hjemme etter en litt surrete hjemreise fra Berlin
Skulle egentlig fløyet BER-FRA og FRA-OSL, men i Lufthansa var det streik
Ble automatisk booket om til SAS BER-CPH og CPH-OSL

Fikk lagt inn EBG-nummeret så jeg fikk reservert seter gratis

SAS kom forsinket til Berlin, og der tok boardingen veldig lang tid på grunn av fullt fly og trege passasjerer som ikke slipper fram de som skal videre bakover. Ankomsten til CPH ble såpass sen at det ikke var mulig å rekke planlagt avgang videre til OSL, ble igjen automatisk booket om til en senere avgang hjem, tildelt 31A helt bakerst i flyet...

I Berlin har SAS sluttet å bruke Tegel loungen i B-delen, det er ganske upraktisk å gå til lounge nær A20 når avgangen går fra B21
I CPH var det mye folk i loungen, men endelig ble det tid til litt frokost (langt på dag)

Heldigvis både på- og avstigning gjennom bakre dør på Osloflighten. Bagasjen kom kl. 1921, da hadde OSL-ekspressen akkurat kjørt og det ble en halvtimes ventetid på neste avgang. Sjekket inn bagasje bare fordi det egentlig var satt opp en CRJ fra CPH til OSL, men så ble det jo bare 320neo (med starlink!) på begge flightene

Til tross for surret liker jeg automatisk ombooking så man slipper å ta kontakt med noen for å fly andre avganger enn der man egentlig skulle

Men jeg trives nok bedre på biz - ingen tvil om det

Back