• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fredag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra Ris. Gammel nok til å starte dagen med massasje og fotbehandling på Kolbotn før turen går til toppen av byen. Overlevde konseptet brun bar og hvitvin i går…rett og slett veldig hyggelig. Sjømaten leverer middagen i kveld og da er det helg:-)

God morgen fra Asker. Her startet jeg dagen med en forsovelse, men litt med effektiv logistikk så fikk jeg minstemann avsted på tid. Hjemmekontor, med litt innlagt trening og OL hockey med Sverige-Finland i bakgrunn. Så er det ut på pappafest i kveld. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Alle barn igjen friske og ferdig med karantene, så da sitter man alene på hjemmekontoret, hvor man vel får gjøre unna en arbeidsdag før barnevaktene dukker opp. Da blir det å ta bilen til en T-banestasjon i Bærum for videre transport til Oslo sentrum, hvor man skal på Book of Mormon på Folketeateret. Til gjengjeld skal vi også stoppe på IKEA på vei hjem i morgen...

Hei fra Forus. Siste vakt før helg og langfri. Kjenner det skal bli bra. Drar til byen på julebord rett etter jobb så bilen blir stående igjen her.

God morgen.
Flytoget jeg satt på i går kveld var involvert i en tragisk hendelse så det ble estimert at vi ville bli stående 2-6 timer. Ble bare to timer. Må berømme personale som helt klart hadde prosedyrene på plass. De delte ut vann og gikk rundt for å svare på spørsmål. Da politiet krevde strøm slått av kom personalet rundt med foliepledd.

Nå skal det kontoreres for å få ting unna før avreise i morgen. Det skal visstnok også arrangeres galentines for noen 13-åringer. Satser på at de ikke holder det gående for lenges fir bussen drar 06.30 i morgen tidlig.

Satser også på en skitur i ettermiddag.

Hei fra Knausen. Er par møter og så blir det godt å komme seg til sykehuset og fjerne fire tamponger og to plater fra nesen. Da er forhåpentligvis luktesansen tilbake i kveld og da skal det smake med mat og druer.

God formiddag fra hjemmekontoret. Et par Teams-møter på formiddagen og ett i ettermiddag og plutselig er det helg🙂 Kanskje et par fredsgspils i ettermiddag før det skal mekkes litt sashimi og dumplings. Kaffetreff ute i provinsen på dagtid i morgen og bursdagsselskap på kvelden. Ha en strålende helg!

Hei fra Knausen. Er par møter og så blir det godt å komme seg til sykehuset og fjerne fire tamponger og to plater fra nesen. Da er forhåpentligvis luktesansen tilbake i kveld og da skal det smake med mat og druer.
Skal ikke jinxe luktesansen din… Jeg opererte bihulene i mai, luktesansen kom tilbake uka før jul. God bedring😊

God morgen fra Lillestrøm. Her kommer straks sjåføren vår og kjører oss til OSL og derfra går det videre til valentines weekend i verdens største land - utlandet. Skulle ønske jeg ikke hadde klart å bli forkjølet men litt Otriving Comp og alkohol fikser sikkert biffen. Eller ikke. Vurderer å opprette en bettingside. :)

Ha en super fredag!

God fredag fra Chile. En liten forkjølelse på gang her også men satser på at Fnates kur virker. Litt eksorsisme på treningssenteret kan også hjelpe. I ettermiddag skal det pakkes til morgendagens lange ferd mot Karibien. Allerede sjekket inn på første leg som er SCL-EZE med LAs nyoppussede Dreamliner. Tviler på at online check in går like smooth hos Aerolineas Argentinas…

God formiddag fra Kongsberg. Ikke noe forkjølelse eller noe slikt her. Startet dagen med en formiddagstreff bridge. Det gikk jo meget bra da vi ble 2 av 29. Nå er det OL på fjernsynet.

God fredag fra Osl Ekspressen. Her blir det noen dager i Bratislava med Wizzair . Utfarten til vinterferien er alt i gang og det blir nok verre, så glad jeg tok en relativt tidlig buss. Kjørte en treningsøkt på ski i dag. Fant meg en bakke og kjørte litt intervall opp der.

G'morgen! Da var et jo nesten helg igjen. Fruen kom seg gjennom gårsdagens lidelser uten men, og ble belønnet med et bedre måltid på Outback.

Dagen byr på et par små forberedelser til Valentines Day, Blant annet fornyelse av en elefantadopsjon. ;)

Og siden det er fredda'n, blir det et olympisk freddasbilde.

N6701_2.webp

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Lillestrøm. Her kommer straks sjåføren vår og kjører oss til OSL og derfra går det videre til valentines weekend i verdens største land - utlandet. Skulle ønske jeg ikke hadde klart å bli forkjølet men litt Otriving Comp og alkohol fikser sikkert biffen. Eller ikke. Vurderer å opprette en bettingside. :)

Ha en super fredag!
Setter en halvliter på «funker ikke». Av alle de tingene som ikke hjelper på forkjølelse har jeg personlig mest troen på cognac. Gjerne i kombinasjon med sjokolade, is eller sjokoladepudding med vaniljesaus. God helg og god bedring!

Today on, what grinds my gears: hvorfor er alkohol så ofte del av kulturers kur mot forkjølelse? Svigerfar sverger til ei flaske rødvin og jeg orker bare ikke at folk tror at å utsette kroppen for nervetoksiner og å kjøre leveren rett i høyt turtall i en fase hvor kroppen skal bekjempe en infeksjon er "til hjelp"? 😭 Hvor kom(mer) dette fra? Me no comprendo nada.

God ettermiddag eller kveld, spørs hvordan man ser det. Fredag den 13 og dag 46 av ferien på 46 dager, fra Mariot Bonvoy Corendon Shiphol airport appartement hotellt. Dreamlineren til Aero Mexico hadde et teknisk probolem i MEX i går, så en elektronisk enhet måtte byttes, etter boarding, så vi ble stående 1:15 ekstra, før vi fikk gått fra gate. Det gjorde at vi hadde 35 min til flybytte her på Schiphol, mot planmlagt 1:15, når man sitter langt bak i flyet, må gjennom security ved ankomst og en lang kø i imigration (jeg trodde de hadde automater som på OSL), og avgangen til OSL er laaangt ute på piren, D84, så rakk vi ikke flyet med ca 5 min. Maskinen(738) stod på gate, men broen var tatt bort, da vi kom til nedgangen, der det ikke stod noe på skjermen ved nedgang til gate, 5 min før avgang. Tror jeg prøver å unngå Shithol for fremtiden. Vi har fått booket om, fått hotell og venter på at det skal bli ledig i restauranten, kl 20 så blir det middag og rett til sengs. I morgen frokost, så er det avgang 10:05 med KLMs A321Neo, til OSL der de forhåpentlig klarer å ta vare på vår bagasje som skal ha ankommet. Vi hadde ingen planer for morgendagen, så dette er ikke noe problem i det hele tatt. Her er det for første gang, dobbeltseng med separate dyner, så som hjemme. Om ferien er på 46 eller 47 dager, om vi legger oss i "ny seng" 22 eller 23 ganger, spiller ikke så stor rolle. Vi har det bra. og har for første gang fått testet ut hvordan systemet fungerer når man ikke når forbindelsen. Ha en fortsatt god Fredag den 13 og husk det er bare 4 uker til neste.

Setter en halvliter på «funker ikke». Av alle de tingene som ikke hjelper på forkjølelse har jeg personlig mest troen på cognac. Gjerne i kombinasjon med sjokolade, is eller sjokoladepudding med vaniljesaus. God helg og god bedring!
Tenker jeg skylder deg en halvliter jeg. I dag har jeg prøvd alt utenom cognac og har utrolig nok ikke følt meg bedre.

Nå er det pass-out tid for begge. 22.38 på en fredag på ferie.

Men i morgen blir det update om "krompen og prinsesse sandwich".

Fnate out.

Last edited:
Today on, what grinds my gears: hvorfor er alkohol så ofte del av kulturers kur mot forkjølelse? Svigerfar sverger til ei flaske rødvin og jeg orker bare ikke at folk tror at å utsette kroppen for nervetoksiner og å kjøre leveren rett i høyt turtall i en fase hvor kroppen skal bekjempe en infeksjon er "til hjelp"? 😭 Hvor kom(mer) dette fra? Me no comprendo nada.
Overtro, innbilning og fattig trøst. Som du sier, det hjelper ikke det spøtt, men det døyver plagene litt. Om det bare egentlig gjør saken verre må medisinsk fagkyndige uttale seg om, men i moderate mengder kan det lindre litt.

PS: Overdådig inntak av C-vitaminer, som enkelte sverger til, hjelper heller ikke.

I det store og det hele er det fint lite man får gjort med saken når man først har blitt forkjølet. Hvitløk, ingefær og c-vitaminer kan nok til en viss grad forebygge, og muligens fremskynde bedringen noe, men som regel må man bare la kroppen få den tiden den trenger til å ordne seg selv.
Dog kan is faktisk lindre godt mot sår hals.

Meanwhile….🍺

Back