• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fredag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Jippi - det er fredag og kanskje bare halv dag (les 8 timer) på jobb. Sender mannen alene på Harrytur - som på lik linje med handle på IKEA som også bør gjøres alene - redder mange ekteskap det. Sjømaten redder kvelden:-)

Heia! Det er mildt, for mildt. Syns denne teksten var ganske morsom, legg merke til antall dager i begge tilfeller #avgeek

Den lengste sammenhengende perioden med plussgrader ved Florida målestasjon varte i 757 dager. Denne perioden strakk seg fra 8. desember 2013 til 3. januar 2016. Nest lengste perioden var en rekke på 747 dager, fra 20. desember 1973 til 5. januar 1976. Dager helt uten plussgrader er altså ofte sjelden kost i denne byen.

Hjemme alene helg igjen, så det blir nok litt «survival modus» fra min side slik at de to små får en finfin helg. Ellers anbefales Snooker Shootout på Eurosport, utrolig spennende og et konsept de gjerne kan ha oftere i året 😎

God morgen fra Knausen. Puster ut litt i godstolen mens man glaner på de flott pyntede juletrærne nedover lia. Årets nest siste julebord i dag, men først mye som skal kontoreres.

God morgen. Det har blitt løpt i lav hastighet grunnet isete forhold. Nå skal det kontoreres også kanskje en oppvarmet ost i kveld.

Nye ørepropper er også på planen, forslag mottas med takk i riktig tråd.

God morgen fra Kongsberg. Pinlig forestilling fra Brann i går. Ja det var så svakt at far gikk å la seg på 0-4. Mer enn nok på programmet i dag med først et møte med ernæringsfysiolog, så et med jobb og hyggeligst av alt et lite miniflyprat treff.

God morgen fra Lysaker. Kontordag i dag og ingen jobbreiser igjen på planen i 2025. I dag blir det juleøl på byen med gamle venner.

Morn fra Drammen. Ny dag nytt julebord, men denne gangen kjører jeg rett på med hotell for tog. Noe underskudd på søvn men gjelder vel å holde tempoet oppe utover kvelden.
Innen den tid får man vel levere et dagsverk med arbeid også

God morgen fra Lillestrøm. Her skal man inn til bortekontoret og være med og intervjue noen potensielle nye Bongoister. Heldigvis skal jeg bare sitte i baksetet for jeg er ekstremt dårlig på sånt og synes det er grusomt kjedelig. Men spennende å se hva slags folk som kommer da.

Ellers har jeg for første gang booket meg en MR!!!!! Neste fredag blir det OSL-FRA-MXP-MUC-OSL for å sikre et år til som Senator. Enklere å sikre seg sånt her enn i USA. Det blir jo faktisk litt gøy. Gjorde det vel en gang i 2021 sammen med Prinsessa, men utover det er det leeeeenge siden. :)

Ha en super fredag.

Heia! Det er mildt, for mildt. Syns denne teksten var ganske morsom, legg merke til antall dager i begge tilfeller #avgeek

Den lengste sammenhengende perioden med plussgrader ved Florida målestasjon varte i 757 dager. Denne perioden strakk seg fra 8. desember 2013 til 3. januar 2016. Nest lengste perioden var en rekke på 747 dager, fra 20. desember 1973 til 5. januar 1976. Dager helt uten plussgrader er altså ofte sjelden kost i denne byen.

Hjemme alene helg igjen, så det blir nok litt «survival modus» fra min side slik at de to små får en finfin helg. Ellers anbefales Snooker Shootout på Eurosport, utrolig spennende og et konsept de gjerne kan ha oftere i året 😎

Snooker er kult. En vakker dag i framtiden skal jeg se det igjen.

God morgen. Det har blitt løpt i lav hastighet grunnet isete forhold. Nå skal det kontoreres også kanskje en oppvarmet ost i kveld.

Dersom man har eple telefon, så får man 2 generasjon Airpods pro for 2100kr hos

Usikker på hva som er riktig tråd.

Men om man ikke skal ha det nyeste og mest avanserte, så får man som DNB kunde i helgen Apple AirPods Pro 2 for 2100kr ish hos Power.

Synes den modellen er ganske så bra enda om man har Eple telefon.

God morgen fra Bergen. Total flause på stadion i går. Men greit at det dermed ikke ble for sent, når man må fylle fredagen med fysiske møter.

God formiddag fra Radisson Blu Scandinavia i Kongens by. I gang med restituering etter gårsdagens bar hopping… Står på venteliste for lunch hos St. Annæ, får håpe den slår inn. Så da er det vel snart dags for å ta seg inn til sentrum. Ha en finfin fredda😀

God formiddag fra midt i tåka i Lommedalen. Det er fredag 12 Desember. Det var fredag også i 1986 da jeg tok rutebuss 733 Snarøya til Fornebu på denne dag, og skulle det vise seg, min eneste avgang fra Fornebu. Det var også min første DC9 tur, første SAS tur, første intra europeiske og første flytur med et 2 motors fly og starten på mine siste flyturer med 3 motors fly, da vi fortsatte fra CPH til BKK(og SIN) med et av SAS sine DC10 (med den fantastiske 2-5-2 layouten) Dette var også den første snefrie Desember. Det var helt snefritt da vi dro. Turen gikk den gang til NZ som var familiens første tur dit. Mine foreldre har siden vært der 3 ganger og om eksakt en mnd, 12 januar ankommer jeg NZ igjen, etter 39 år. Det er også 2 mnd til jeg tilbringer 18 timer i Mexico City, før siste legg hjem til Oslo vi AMS på vår jordomreise. (kan man da kalle seg en Globetrotter?)
Tenkte jeg skulle ta en "visum ordne dag" i dag. Og jeg skal bytte mobil operatør, tilbake til "Netcom" som jeg hadde vært kunde hos i 19år og 11 mnd da jeg forlot dem i 2014. Har hatt ICE i 5 år, men de er alt for dyre når man er utenfor Europa.
Ha en trivelig dag uansett hvor du er.

Jammen det er jo kveld allerede. Fridag i dag og tida har flydd. Har prøvd å rydde og ordne i heimen. Men selv etter en dags arbeid, synes jeg knapt jeg ser resultater. Så får fortsette utover kvelden.
I morgen går turen til Berlin for et par dager med julemarked og hygge. Skal bli bra. Hvis jeg bare rekker flyet da, som flyr kl 6.... Det blir tidlig revelje det....
God helg alle!

Snooker er kult. En vakker dag i framtiden skal jeg se det igjen.
Hehe snooker er noe som ofte står på hos sportsbarer i bakgrunnen om det ikke er noe fotball eller noe sånn som går. Ironisk nok er en av de beste snookerspillerne i verden en Trump faktisk. Men ikke i slekt med den langt mer kjente presidenten.

God fredag fra Oslo her har man ordna litt småting og fått trent for første gang på to uker etter et lenger sykdomsavbrekk hvor jeg fortsatt hoster litt, men det er mye mye mye bedre nå.

Snooker er morsomt. Har to ganger vært i London samtidig som Masters turneringen. Da de andre dro på teater dro jeg heller til Wembley og så på snooker.

Hehe snooker er noe som ofte står på hos sportsbarer i bakgrunnen om det ikke er noe fotball eller noe sånn som går. Ironisk nok er en av de beste snookerspillerne i verden en Trump faktisk. Men ikke i slekt med den langt mer kjente presidenten.

God fredag fra Oslo her har man ordna litt småting og fått trent for første gang på to uker etter et lenger sykdomsavbrekk hvor jeg fortsatt hoster litt, men det er mye mye mye bedre nå.

Jeg var iherdig opptatt av Snooker når Ronnie var verdens beste, selv om jeg var en iherdig fan av "The Captain" - Ali Carter. Tilfeldigvis også en flynerd 😀 glemmer aldri finalen i 2008.

Jeg var iherdig opptatt av Snooker når Ronnie var verdens beste, selv om jeg var en iherdig fan av "The Captain" - Ali Carter. Tilfeldigvis også en flynerd 😀 glemmer aldri finalen i 2008.
Ali Carter var en av dem jeg hadde gleden av å se live i Masters på Wembley.

Back