Fredag!

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra godstolen. Det er blitt anbefalt å ha hjemmekontor i dag av det offentlige og med mine 1,2 km til jobb føler jeg selvfølgelig ansvar for å følge råd fra myndighetene. Fyr på peisen og arbedisdagen godt i gang. Møtemaraton frem til 11.30. Deretter håper jeg at jeg får skrudd sammen et par presentasjoner og ryddet e-post.

Det er for øvrig mulig å fly til Abu Dhabi med Qatar i påsken for 4600 kr, men tydeligvis ikke mulig å kjøpe nabosetet for litt ekstra plass.

Nyt dagen og helgen.

God morgen fra Kongsberg.

Her har snøen lavet ned i natt. Vi får tro det gir seg utover dagen. Dagen startet med stjel måtte innom sykehuset for å levere en prøve. Jeg skal også ta blodprøver isdag, men laben åpner ikke før 0815 for pasientene. Men alt ordner seg for snille gutter så de på labben tok prøvene når jeg var innom der i 7 tiden. Nå går ferden til Oslo med R12. Skal innom Radiumen for en ultralyd. Bare en liten sjekk og ikke mistanke om noe alvorlig gale. Akkurat denne ultralyden har de spesialisert seg på ved Radiumen så henviste Riksen meg dit. Hadde egentlig time i slutten av april men jeg ble oppringt i går med spørsmål om jeg kunne komme i dag.

God morgen fra snøen. Barna er levert og jammen takk vi måke 2/3 av oppkjørselen. L1 virker være nesten i rute så her blir det kontordag. Så får heller bilistene slite. Ha en fin dag

Last edited:
Morn fra havet nord for KSU.

Nattevakt nr to er unnagjort, kun 5 igjen.
Været ypper seg litt, uten at det påvirker oss nevneverdig.

Booket fly til London etter påske. Ryktes at det blir Mamma Mia og jeg er med som 7’ende hjul på vognen

God helg.

FQTV

Huff fra Bæægen. Ganske redusert etter en fantastisk aften.. Nå får vi se om en kraftig frokost kan redde turen over fjellet.. Nå blir det herlig med sofa i hovedstaden.

God mårnings fra Stavanger :)
Her talte en T-15 for tur til det store utland i går, men (ikke overraskende) hadde QR kjørt ny omstokk på bruk av materiell, følgelig var jeg nedgradert fra F til C, så den turen ble avbestilt og betaling refundert.
Så nå er alt åpent mtp reise.
I eftan går turen til Bergen for 3 nattevakter, men denne gangen må jeg pinadø jobbe en dagvakt på tirsdag også før retur hit, makan asså…
Ha en flott helg der ute :)

Morn fra norges eldste by. Snart går turen til Romania for en kjapp helgetur. Våknet riktignok opp til en SMS fra Wizz om at flyet er ca 2 timer forsinket, så det blir ikke så snart som først antatt

Morn fra jobb. Her ble det akebrett for barnevogn, som nok var ganske fornuftig i store mengder kram snø

God fredag fra heimen. Hjemmekontor, fyr i ovnen og kaffe i koppen. Får håpe det ikke blir veldig mye bløtere det som kommer ned nå, for da blir det veldig vått ute... Ha en fin helg med eller uten akebrett!

Strålende morgen fra København. 2 dager med jobb er ferdig og nå skal jeg hjem til langhelg med Storsmurfen. Det gleder jeg meg skikkelig til!

cba65bfbfa4cdee02371058cf7bba97e.jpg

Bare å få sjekket ut og finne meg et tog til CPH nå.

Ha en like strålende fredag alle sammen!

Last edited:
Her går det unna. Jeg tok blodprøver i morges og mens jeg var Radiumen ringte legen min fra på Kongsberg sykehus og fortalte at leverprøvene var høye. Han diskuterte med legene på Rikshospitalet og de vil ha meg dit for en ERCP i dag. Så nå sitter jeg på internbussen fra Radiumen til Riksen. Regner med jeg må bli der til i morgen. Sånn går noe dagene. Greit med helsevesenes Pandion kort i lommen. Da blir sjelden en noe venting av betydning.

God formiddag og god skiflyvningshelg fra Clarion tollboden hotell i Drammen. Vi skulle dratt til Vikersundbakken kl 08.00 i dag tidlig, men Værgudene ville det annerledes. Masse snø og mer i vente så da ble dagens prøvehopping for jentene avlyst. Nå er det landslagssjefs møte for herrene og så får vi se om og når vi får dratt etterpå. Det er meldt bedre vær i morgen, så da blir det prøvehopping for jentene før selve konkurransen.
Yuki Ito som ble disket på Lillehammer og derfor ikke er av de 15 beste i Raw Air (hun er nr 20) får like vel hoppe, etter en henstilling fra samtlige landslagstrenere til FIS i Sveits, der FIS til slutt sa ja, dersom det var greit for de 4 foran henne på listen og de andre hopperne. De 4 foran på listen sa ja. Til slutt ble de andre hopperne samlet i plenum og forespurt, og da de også sa ja og da de hadde avgjort det, var det jubel og applaus blant jentene. Ito takket alle og var så glad at hun gråt. Det morsomme er at hun faktisk får æren av å bli den aller første som setter utfor.
Kona hadde glemt noe medisiner så da turen til bakken ble avlyst, dro vi hjem til Lommedalen, og takk for det. Det var kommet ca 25cm snø, så vi fikk måkt hele gårdsplassen før vi returnerte til Drammen. Nå er det straks lunsj på "brunosten" og så får vi se hva som skjer.
Ha en fortsatt snerik dag.

God formiddag fra Tranby i snøværet,
Passerte en pick-up på taket på E18 mellom Asker og Tranby i åtte-tiden i morges på vei till jobb. Godt gjort å få det til på rett vei.
Her er jeg ferd med å avslutte møtene for dagen og om litt begynner returen vestover . Satser på ikke altfor mye forsinkelser ut fra OSL.
Har 4027 som returflight , så får vi se hvordan det går.
Ha en fin dag

G’morgen. Her satses det på en liten topptur før jobb. Greit med bonustime, selv om jeg godt kan klare meg uten. Helgevakt venter, så alle konas store planer får vente. Med litt flaks glemmer hun dem. ;)

Frokosten er inntatt, det er fortsatt mørkt. Så da blir det vel tid til en liten lur.

God "morgen" fra Røros. Litt forsinket start på forumet - men sånn går det når man drekker rødvin med KrF-Valgerd på kvelden. Bra arnbeidsdag så langt - budsjett nådd for denne måneden også...så da kan jeg vel snart ta et aldri så lite glass da. Fortsatt best fredag!

God dag fra Oslo eller god og god. Været er elendig. Takket ja til en jobbvakt i morgen kveld i et svakt øyeblikk ute på skitur på onsdagen. Men da hadde jeg visst en avtale jeg hadde glemt i farten. Men det er lettere å komme seg ut av andre avtaler enn jobb så jeg har nå å stille opp i hvitt på sykehuset i morgen kveld. Man kan i det minste trøste seg med at helg og kveld er greit betalt. Noe av det gøyeste synes jeg ved å jobbe på et sykehus er alle mennesketyper man møter. Alle har jo det felles utgangspunkt at det ikke er et sted man har lyst å være, men det er omtrent det eneste som forener pasientene. Noen vet ikke hvem eller hvor de er, andre er psykisk ustabile og utagerende og noen er palliative med kreft over alt i kroppen og egentlig venter på livets siste øyeblikk. I morra skal jeg uansett på en vanlig sengepost, så det er litt mer forutsigbart, men har hjulpet litt til på akuttmottaket - det er der man virkelig får alt. Og stort sett er de aller fleste greie

Så er det sånn at det ofte tar litt tid før man får snakket med en lege, men legenes priorteringsliste er temmelig tydelig. Det er de sykeste og de mest skadde pasientene som får hjelp først. Så er det visse tilstander som vel har pandionkort (SK384), men man skal huske på at ingen pasienter i akuttmottaket eller andre steder når man er innlagt blir glemt. Det er en viss orden i galskapen . Legene jobber harde livet av seg for å tolke prøver, diagnostisere osv. Sykepleierne jobber harde livet av seg for å smertelindre, kvalmelindre, observere osv. Og vi assisterende assistenter hjelper til der vi kan og har lov for å avlaste sykepleierne særlig.

Så har jeg klart å miste brillene mine et sted hjemme, men bruker nå det gamle paret inntil videre. En oversosial katt som mjauer bare du tar oppmerksomheten vekk fra henne et lite øyeblikk gjør det litt vanskelig å lete så jeg rømte heimen en stund for å få fred og ro.

Back