• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fredag... Igjen!

Robbiedeluxe

ScanFlyer Silver
God morgen forumister! Plutselig var det fredag igjen -- ser for meg at jeg kan bli vant til slike korte uker! Men i motsetning til store deler av Norge har jeg tenkt meg på jobb i dag, så regner med å måtte spise lunsj alene i en tom kantine :)

God dag og god helg ønskes alle nerder og dyr!

God Morgen fra ENCN ;) her er det langhelg og det skal nytes på hytta med noe kaldt i glasset ;)

God ettermiddag fra Jakarta. Ble en fuktig kveld med Indoflyers i går. Hyggelige folk som virkelig er flytullinger. Hva de ikke visste om norsk luftfart, imponert. Freddan her er dritvarm så det er viktig med kjØLing av strupen.
ve3yqeje.jpg

God morgen fra 2040 Kløfta, god plass på parkeringa her, men kantinedama er her, så da blir det varm lunch i dag også!

Her skal QC15 settes på hodet og rydding i eposten gjennomføres.

En god dag til dere alle.

Happy Friday! Fri fra eksamenslesing idag, men da er det på 8timers kurs i stedet for på jobb! Hei hvor det gikk! God helg til den som måtte ha fri og den som må på jobb :)

God forsinka morgen fra tog 61 som akkurat trillet igjennom Hokksund, ble til en kjapp fjelltur idag for å fikse no småtterier på Gol før jeg kan ta helg! :) I grunn ganske greit med reisedag i dag da kantina på jobb holder stengt!

Ha en fin dag! :)

God morgen fra Abu Dhabi. Panorama utsikt ned mot privatflyplassen er noe distraherende på familieferien. I det vi kom inn på rommet så tok det av en kort gammel DC9 i stilig blåhvit design (noen som aner hvilket individ dette kan ha vært?). Deilig bråk!

Herr og fru Sud er nå i sterk tvil om det blir sightseeing eller kald Stella....:rolleyes:

Nyt..

God morgen!
Vi har vingeutdeling og avslutning av CC-kurs på Gardermoen idag, så det blir stas.
Så blir det første fly hjem for å flytte ut av leiligheten i Trondheim.
Ha en superfin fredag alle! :)

Få folk på jobb her idag, sitter på IT-avd. og holder orden i systemet. Fikk lyst til å reise en tur nå i helga, men vet ikke helt hvor :) Bruker tripreportene her inne for å få inspirasjon

God fredag fra Nes. Herlig å jobbe sånne inneklemte dager.. not.

Litt frokost skal spises, og jeg fyrte også nettopp i gang siste sesong av Seinfeld. Elaine er på ferie med en fyr i Europa, og de viser et lite klipp av de to i en taxi som på et sted som skal forestille Oslo. Taxien slipper de av på terminal 3 :rolleyes:

Han e god fredag :)

Morn morn fra arbeidsplassen. For en gangs skyld rolig start på dagen.. Kundene har vel tatt langhelg :p

God morgen fra Helsfyr. Mye en skal få gjort før helga er over, så nok å henge fingrene i. Men heldigvis ikke så lang dag - før man tar helga.
Ha en god dag.

Ikke mange sjeler på jobb her heller. Det er nok mange som er ute på ski(topp)tur i dette været:
http://weather.cs.uit.no/

Blir kanskje nødt til å spenne på seg skiene og være med familien på en tur Snarbyeidet-Trollvassbu i morgen siden været ser ut til å fortsette......

God eftermiddag fra CA's lounge i CAN. Venter på CA1722, der havde scheduled departure 16:35, men lige nu står der 18:25 "due to weather". Andre fly er forsinkede "due to air traffic control" eller "plane lated".
Loungens forfriskningsudvalg begrænser sig til coke, coke zero, fanta, sprite, Tsing Tao øl*, kaffe, te og kinesiske snacks. Der serveres varm mad fra 07:30-09:00, 11:30-13:00 og 17:30-19:00. Jeg ved ikke, om jeg skal glæde mig, men jeg tror det ikke.

*) Jeg mistænker dem for at have placeret Tsing Tao i en smal række ved siden af sprite, for i første omgang så jeg dem ikke... ;)

God dag fra Bergen. Sitter og kryswser fingrene for at bilen er ferdig på verksted snart og at jentene våkner slik at vi kan løpe å hente den før regnet er tilbake. Rakk iallfall en sykkeltur i dag tidlig i solskinnet. Alle burde prøve noen år i Bergen, en blir uhyre effektiv i å nyte solglimtene. :rolleyes:

Blir faktisk pinnekjøtt til middag. Aldri prøvd å lage det før, men ser ut til å være blant de ting en ikke kan drite seg ut på.

God morgen fra Abu Dhabi. Panorama utsikt ned mot privatflyplassen er noe distraherende på familieferien. I det vi kom inn på rommet så tok det av en kort gammel DC9 i stilig blåhvit design (noen som aner hvilket individ dette kan ha vært?). Deilig bråk!

Herr og fru Sud er nå i sterk tvil om det blir sightseeing eller kald Stella....:rolleyes:

Nyt..

Det ble sightseeing...:colgate: B

image.jpg

Last edited:
God fredag fra BGO. Nå har jeg tre uker ferie, og jeg gleder meg sykt, for om en time blir det MD80 første legget ned mot FRA, CRJ videre fra Køben, mens i morgen blir det SQ i C mot junaiten i A380!

God helg til dere alle! :)

Fredag, og var lur nok til å nevne ex-CMB fares til frua...
Nå lurer jeg på hvordan jeg skal få til det :D

God fredag fra Stavanger og Radisson Blu Royal! I kveld blir det noen øl med en kompis, ha en fin helg !

Back