Fredag 24 timer senere…..

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen

…. Mye utrolig trist skjedde siden gaarsdagens «God Morgen» traad, dette er ikke en God Morgen - men en trist og uvirkelig morgen. Uvirkelig aa lese hvor uinformerte Amerikanere kan vaere - noen er sykt opptatt av hvordan dette er Biden’s feil, hvordan han sender tropper til Ukraina, og hvorfor han vil tape valget. Meningsmaalinger synes aa vaere verre enn en reel krig - dette er et sykt land. Selvfoelgelig skal USA redde NATO skrives det - en forstaar ikke at USA er medlem av NATO engang.

Her i Palm Springs har det vaert stor aktivitet med Osprey’s i dag - et merkelig flyhelikoptergreie - naar de kommer inn for landing er det vibrasjoner vi kan se i bassenget og lyden er meget spesiell.

Med et oenske om at bensin prisene her i USA gaar over USD 10.00 mange her trenger en skikkelig Wake Up Call !

Re: Fredag 24 timer senere…..

Med et oenske om at bensin prisene her i USA gaar over USD 10.00 mange her trenger en skikkelig Wake Up Call !

Hvis dollaren faller til under 5, er det greit for meg.

Det er over 300 millioner innbyggere her. Mange tror på 'individets rett' og den trua er innkapslet i folkesjela. Like it or not. Men har naboen problemer, stiller man opp, for man vet at myndighetene ikke gjør noe. FEMA kommer kanskje til våren. Med unyttig hjelp.

Velvel. Dette er et vidstrakt land. Med store kontraster. Etter Vietnam, Afghanistan og andre miserer er det ikke så rart at vi ikke lenger synes det er så stas å 'støtte' land som gjerne bare prater drit om oss likevel ... Inntil de trenger en tjeneste. Men likevel gjør vi det. Team America, World Police. Men mange er redde.

Hei fra 'redneckland'. Jeg er blitt et år eldre og sikkert mye visere. Nå drekker jeg bourbon og spiser flan som pleiersken til svigerbeistet laget til meg. Jeg må ha vært snill, for det smaker himmelsk. Fikk merch fra elefantparken til Fnate også. Fruen er frelst etter at jeg adopterte en elefant til henne.

Natti...

Hvis dollaren faller til under 5, er det greit for meg.

Det er over 300 millioner innbyggere her. Mange tror på 'individets rett' og den trua er innkapslet i folkesjela. Like it or not. Men har naboen problemer, stiller man opp, for man vet at myndighetene ikke gjør noe. FEMA kommer kanskje til våren. Med unyttig hjelp.

Velvel. Dette er et vidstrakt land. Med store kontraster. Etter Vietnam, Afghanistan og andre miserer er det ikke så rart at vi ikke lenger synes det er så stas å 'støtte' land som gjerne bare prater drit om oss likevel ... Inntil de trenger en tjeneste. Men likevel gjør vi det. Team America, World Police. Men mange er redde.

Hei fra 'redneckland'. Jeg er blitt et år eldre og sikkert mye visere. Nå drekker jeg bourbon og spiser flan som pleiersken til svigerbeistet laget til meg. Jeg må ha vært snill, for det smaker himmelsk. Fikk merch fra elefantparken til Fnate også. Fruen er frelst etter at jeg adopterte en elefant til henne.

Natti...

Men vi er ennaa medlem av NATO og enten foelger vi hva det forplikter eller vi trekker oss ut - very very simple!.

Denne fyren vil ha demokrati og fri presse, noe som begynner aa henge i en meget tynn traad her.

Men vi er ennaa medlem av NATO og enten foelger vi hva det forplikter eller vi trekker oss ut - very very simple!.

Det ville vært ålreit om medlemslandene fulgte opp .. særlig nå. Vi betaler dobbelt så mye per hode som f.eks. Norge og Tyskland. Burde det ikke vært omvendt?

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/nato-spending-by-country

https://www.forces.net/news/world/nato-which-countries-pay-their-share-defence

Germany is hitting 1.53% of GDP when it comes to defence spend – below the NATO guideline.

Det ville vært ålreit om medlemslandene fulgte opp .. særlig nå. Vi betaler dobbelt så mye per hode som f.eks. Norge og Tyskland. Burde det ikke vært omvendt?

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/nato-spending-by-country

https://www.forces.net/news/world/nato-which-countries-pay-their-share-defence

Du glemmer hva NATO kjoeper fra USA - Tror du F-35 er gratis ?? Eller P-8 ?? F-35 kan erstattes av Europeiske alternativer - P-8 er det kanskje verre med paa kort sikt - men du er i ferd med aa sage over en gren - A320 kan nok smurfes om til P-8 alternativ. Uansett det er en virkelig krig i Europa - noe jeg aldri ville ha trodd skulle skje i min livstid, og her diskuterer vi smaapenger !!

Greit at du ikke liker fordelingen, gaa ut av NATO !! Saa lenge USA er medlem saa er det konsekvenser - her er det Putin som er the bad guy - ikke Biden, ikke Jens !:up:

En upolitisk God morgen fra Flesland Lufthavn.

Siden langtidsplanlegging er noe herk og kjedsomheten inntraff stort i går kveld falt booking fingeren på en poeng tur til LAX i dag. Riktig nok i Plus bortover og Biz tilbake over helgen. Valget sto mellom direkte til CPH og 5t venting eller via OSL og redusere ventingen. Som mini-flynerd så valgte jeg via OSL, bare for å være på farten. Venting er misbruk av tid.

Mitt bud på oppgradering er ignorert hittil. Lå inn et bud på en symbolsk sum mens teksten "som Diamant øker mulighetene for oppgradering" lyste stort på skjermen.
Tenker det er summen i budet og ikke kortstatus som avgjør så forlokkende salgstriks funker kun som salgstriks. TBC.

God helg.

FQTV

God fredag fra kjøkkenbordet på Ris. Corona`n sitter fortsatt i kroppen…men i dag skal jeg ut en tur i lunsjen - må være greit på dag 5. Nå kaffe og sjokoladebolle mens jeg leser om ukens vintips som kommer her….

Segni di Langa Nu 2020 fra Piemonte, Italia er ukens tips til pasta, lam eller lyst kjøtt. Fruktig smak, aroma av ferske røde bær, blomster og urter - som kommer igjen i innslag av bringebær og kirsebær i smaken.

Aperitif har gitt den 88 poeng, Dagsavisen en sekser på terningen og vi har den absolutt som en favoritt til pasta…og det gjør jo ikke noe at den kun kommer på liters flasker. Kr 290 på et Vinmonopol fra Strømmen via Vinderen, Majorstuen til Holmen og Asker for å nevne noen i nærheten.

Mornings fra Lech. Som vanlig rekker vi enkelt frokostens åpningstid. Starter dagen med en treåring i sele i bakken, før jeg får rast litt fra meg på egenhånd etter lunsj. Ha en fin dag

Morgen fra Sandnes. Gårsdagen var ganske "drit" med forferdelige nyheter på å våkne opp til. Kombiner dette med en bisettelse til et familiemedlem som døde så alt for tidlig og du får en over gjennomsnittet trasig dag. Denne arbeidsuka avsluttes med en økt i resepsjonen og til kvelden er det godt mulig et nytt lass med ved skal stables opp i boden.
Gleder jeg meg til å sove lenge på lørdag? JA!

God morgen fra Mjøndalen. Siste dagen før helg! Siden det helt sikkert er minimalt med folk på kontoret i dag pga vinterferie så blir det hjemmekontor i dag. Må bare få ungene i barnehagen og på skolen først.

Uansett, tenker at Hadia Tajik må være fornøyd med hvordan de siste dagene har utviklet seg. Fra ett samlet pressekorps som ropte på hennes avgang så er det nå tyst. Krigsprofitører finnes i mange former og fasonger. Nu vel, vi får håpe at den Russiske despoten/tyrannen/presidenten kommer på bedre tanker snart, folket i Ukraina fortjener ikke dette.

Ønsker alle en fredfull dag!

Morn fra Kolsås, hvor man er uthvilt etter å ha sovet både natten gjennom og helt til 630, da fruen sto opp for å dra på jobb.
Lite planer for dagen, kanskje en time i solveggen mens bølla sover i ettermiddag.

Sender gratulasjoner til sørstatene og kondolanser til Sandnes

Good Fredag

Nu har der været så meget fokus på Ukraine og Rysland OGSÅ her inde at der ikke er kommet en godmorgen tråd endnu, det for galt!

Men nu ønsker jeg jer alle en dejlig morgen, jeg skal ud og se på lejlighed med min bror idag og jeg håber at han får den. Men hov vent hvad er nu det? Klokken har vidst passeret "Jumbojet" endnu engang, dejlig weekend <3

God morgen fra Kongsberg.

Ikke mye hyggelig å lese avisene for tiden og det russiske angrepet på Ukraina. Vi får virkelig håpe russerne tar til vettet og får stoppet galskapen så raskt som mulig.

Ellers går nå livet sin vante gang her. I dag er det sjekk på sykehuset med gjennomgang av diverse prøver og eventuell oppfølging. Formen kjennes bra ut så jeg håper prøvene viser det samme. Men jeg har også lært meg å ikke ta noe for gitt så litt spennende blir det. Satser uansett på at helgen kan tilbringes hjemme og ikke på sykehuset.

God morgen fra Lillestrøm,

Omikron og med det en kraftig forkjølelse henger fortsatt igjen, men nå føles det som det går rette veien! En bedre natts søvn enn på lenge gjør også sitt.

Ja Ukraina ja, fy at det går ann! Det er helt fryktelig det som skjer der. Man forstår virkelig ikke hva poenget er? Hva vil Putin oppnå? Ta over et land og bli hatet av innbyggerne og de fleste av verdenssamfunnet etterpå? Ingen normale statsledere vil vel i fremtiden møte den karen for å gjøre business...
Det hele er skremmende og kan fort spre seg videre. Har bekjente som er Ukrainere og Russere og de er fortvilet. Ukrainere selvfølgelig utifra situasjonen i hjemlandet, russere da de blir virkelig uglesett og hatet selv om de ikke støtter Putin og krig...

Nei nå er det kaffe og frokost også får man tenke på noe hyggeligere en stund!

Ønsker alle en fin fredag!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Lå inn et bud på en symbolsk sum mens teksten "som Diamant øker mulighetene for oppgradering" lyste stort på skjermen. Tenker det er summen i budet og ikke kortstatus som avgjør så forlokkende salgstriks funker kun som salgstriks. TBC.

God helg.

FQTV
Det var budets størrelse som avgjorde, ikke kort status som salgstrikset indikerte. Så akkurat som forventet.
c25bb0535306e51eab993f16c4cfb260.jpg

FQTV

Også fredagstråden med politisk krangel da..

Her er hjemmekontoret åpnet.. Peisen brenner, kaffen er kvernet og eggene er kokt til perfection. Nå er det fem spennende møter i noen forskjellige land jeg heller kunne tenkt meg å være i. En god venn fra Dubai kommer innom for lunsj - jeg får skru av PCen da vi plutselig er bittre konkurrenter ^_^

Blir nok en tur i marka etter siste møtet 1700 og så får man booke seg litt fly til et møte i CPH mandag morgen. Skal man reise møkka-tidlig og kose seg med egg og salami på gullstua, eller komfort alternativet søndag kveld med en pjolter på flyet... Hmmm

Blir nok en tur i marka etter siste møtet 1700 og så får man booke seg litt fly til et møte i CPH mandag morgen. Skal man reise møkka-tidlig og kose seg med egg og salami på gullstua, eller komfort alternativet søndag kveld med en pjolter på flyet... Hmmm

Ikke noe egg der sist søndag, dog plenty av salami

God formiddag fra Forus,
Noe treg start på dagen her etter gårsdagens tur over til øya i vest. Vel om litt er det allmøte med sjefen i konsernet. Jeg får følge på hva som er nytt siste 14 dager her i forbindelse med fusjonen av 2 større selskaper.
Ha en fin fredag

Segni di Langa Nu 2020 fra Piemonte, Italia er ukens tips til pasta, lam eller lyst kjøtt. Fruktig smak, aroma av ferske røde bær, blomster og urter - som kommer igjen i innslag av bringebær og kirsebær i smaken.

Trenger man virkelig å spise ting til all vinen da? Jeg er sikker på at den passer nokså bra til babbel og vås også. En av paradegrenene mine. Så jeg går for den.

Morgen her fra Lillestrøm. Det er jo ikke særlig lystig å følge nyhetene. Jeg er ikke kynisk, for all del, men det har vært dårlige nyheter 2 år i strekk nå. Det suger maks og jeg har dyp medfølelse. Men frykt... vet ikke. Det er f*** all jeg kan gjøre med det. Så fokus på det jeg kan gjøre noe med. Jeg tror ikke det hjelper å sette Ukrainsk flagg på profilbildet mitt i sosiale medier for eksempel.

Men jeg kan gjøre noe for å gjøre hverdagen bedre for dem jeg er glad i. Og så kan jeg stemme på en god politiker (hvis de finnes) på neste valg. Og så kan jeg drikke øl til tacoen i kveld.

I morgen blir det Stekt Flæsk i Nyhavn og på søndag blir det Sjømattårn. BAM. Det kommer noen jeg er glad i til å like.

Ha en fin en

Altså...

Nok en dag med mailer med store bokstaver som noen tror at jeg får magiske krefter av bare de markerer det med gult. Og litt sånn "så der" arbeidslyst hjelper heller ikke på.

Men, det er snart hælj, colaen ligger til avkjøling, og Posten leverer forhåpentligvis et nytt leketøy med eplelogo på til meg nede på Rema i løpet av dagen.

Ha en god en :)

Back