Fredag 13.

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Nei, det er avkreftet.
Husstandsmedlemmer som ikke har vært ute av Norden må ikke være i karantene.

Det synes jeg er en pussig "unntaksregel" - hva er vitsen med en karantene når personen man utveksler kroppsvæske med kan fritt bevege seg? Da kan jo like gjerne vedkommende i karantene også bevege seg fritt....

Ja ja. De finner vel ut av det.

Her skal det lages kanelbullar, fordi det har ho mor cravings på i dag.

God lunchtid fra Warszawa. Corona-hjemmekontor da kontoret er stengt. Alle skoler og barnehager m.m. stenger fra mandag av.

God tidlig ettermiddag fra Mjøndalen. Spennende dager i flybransjen i dag, med pressekonferanser på rekke og rad. Hjemmekontoret er godt fylt opp, og Nespressomaskinen er mindre enn 30 cm unna arbeidsplassen! Vi får se hva som skjer i løpet av dagen, det er i hvertfall ikke kjedelige dager!

Mellom 20-30% belegg på SK4566 i dag. Har aldri sett det så tomt på en fredag før

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da var første dagen som corona-pappa over (no pun intended) og en merkelig stemning over det hele.. Rånet en tur ned til byen med barna og rart å se Oslo i iunntaktilstand og vi ble høfflig avvist i døren på Continental da de stengte rett og slett hele sjappa (frem til 1 mai i første omgang.. Dette er vel første gang siden krigen).

Ingen grunn til å syte i det store og hele, men sprøtt å få meldinger og mail fra skolen rennende inn og fra mandag skal man sjekke inn online, får utdelt dagens pensum, være lærer og lever inn alt igjen før 1600.. Ganske heavy i kombinasjon med hjemmekontor og faktisk samtidig passe på tre barn. Dette tror jeg blir den neste kostnaden for samfunnet som blir massiv og vi burde være litt klar over.

Tror fremedeles når alt blåser over så har vi lært mye av dette, og merker allerede en helt anderledes solidarisk tone rund baut.

Fredag.jpg

Og i dag ble vår venn LN-KGL jordfestet.

Markeres med bruk av KGL-musematte ... Jordfestet på fredag 13. Litt i hans ånd, det ...

e2c8f7d3422049fea09777155d8fa563.jpg

Første dag i det nye normale. Her er alle fire heime. Eg har raida jobb etter gamalt ræl som kan få meir gamalt ræl til å funke betre. Største kidd må vi finne på korleis vi skal skulere, minste må hindrast i å gå på veggen (og han har bursdag i morgon). Samstundes skal frøkna oppdra ein tiandeklasse, og eg skal også jobbe. Dette her blir sært. Og slett ikkje berre to veker. Men ein ting er sikkert, vi har greie ungar, dei har greie foreldre og vi begge har jobbar som ikkje forsvinn. Det er mange som vil få det mykje værre :(

Stay sound!

LN-KGL minnes her bort i vest også, hans musematte er i daglig bruk. Første uke med Facebook hjemmekontor hvor ting begynner å falle på plass, kontoret i London er stengt så gode tanker om FedEx iPhone virker dårlig - og det ser ikke ut som London er aktuelt de 2 neste månedene, så ny U.S. iPhone er på vei.
Vår lokale Costco hadde allt unntatt kylling - og Highway 101 Beer run virker utmerket - Pelican Brewery Dank IPA er lagret (nesten på høyde med Pliny (nesten)). Costco hadde Starbucks Nespresso (originale Nespresso kapsler med Starbucks Kaffe) så her er man sikret både morgen og kveld.

Attachments

• 864E466F-921E-4FA5-8F65-0CB729F4DD81.jpeg
    864E466F-921E-4FA5-8F65-0CB729F4DD81.jpeg
    73.5 KB · Views: 197
Costco hadde kjøleren full av kylling i går her hos oss. Skal jeg sende en pakke? Starbucks Nespresso har vi ikke, men vi har Peets. ;)

Trøtt og lei. Møkkadag. Og media som gjør dramatiske og uklare pressemeldinger til enda mer forvirrende avisoppslag er på min shitlist. Særlig danskene. Det var skoleeksempel på hvordan man fyrer opp massene uten grunn. Det virket på meg som at SAS var i full panikktilstand en periode og trodde at de måtte shutte ned CPH, og deres første pressemelding var også noe forhastet.

Menmen, jeg har gjennomskuet komplottet. Dette er Trump og republikanernes strategi for å eliminere Medicaid og Medicare ved å eliminere brukerne ....

Velvel, klimafanatikerene får ihvertfall lite contrails å ergre seg over fremover ... men det sprayes fortsatt i det skjulte, men nedenfra ..... Hmmmmmm .......

Costco hadde kjøleren full av kylling i går her hos oss. Skal jeg sende en pakke? Starbucks Nespresso har vi ikke, men vi har Peets. ;)

Trøtt og lei. Møkkadag. Og media som gjør dramatiske og uklare pressemeldinger til enda mer forvirrende avisoppslag er på min shitlist. Særlig danskene. Det var skoleeksempel på hvordan man fyrer opp massene uten grunn. Det virket på meg som at SAS var i full panikktilstand en periode og trodde at de måtte shutte ned CPH, og deres første pressemelding var også noe forhastet.

Menmen, jeg har gjennomskuet komplottet. Dette er Trump og republikanernes strategi for å eliminere Medicaid og Medicare ved å eliminere brukerne ....

Velvel, klimafanatikerene får ihvertfall lite contrails å ergre seg over fremover ... men det sprayes fortsatt i det skjulte, men nedenfra ..... Hmmmmmm .......
Det var mer en observasjon enn behov - både Central Market og T&C har normal beholdning av kylling. Var innom Costco for en 32 4K Curved Monitor som jobben sponset til hjemme kontoret.

Såg ein tweet om at Medicare /Medicaid Ikkje ville dekke viruset. Eller gjaldt det berre testing? Så er jo kommentarane under "litt" bekymra for det. Heilt til ei skriv at "han er jo berre flink og beskytta programmet slik at dei som treng det får hjelp".... Vel vel, uansett helsesystem blir dette for spennande.

Såg ein tweet om at Medicare /Medicaid Ikkje ville dekke viruset. Eller gjaldt det berre testing? Så er jo kommentarane under "litt" bekymra for det. Heilt til ei skriv at "han er jo berre flink og beskytta programmet slik at dei som treng det får hjelp".... Vel vel, uansett helsesystem blir dette for spennande.
Utfordringene her og spesielt her i delstaten Washington har vært blant annet mangel på sykelønn, så mange av de ansatte på det private sykehjemmet som har vært EPI senter her gikk på jobb selv om de var syke. Sykelønn var et av tiltakene Pelosi og Mnunchin fikk på plass sent fredag kveld.
En annen utfordring har vært at Administrasjonen ikke har vært villig til å involvere forskere og forskningsmiljøene - som er blant de beste i verden - etter Trumps katastrofale tale onsdag kveld har dette snudd og blant annet Tony Fauci (om man skal begrense kilder om Covid19 MÅ Tony være en av kildene).
At man nå har funnet kanaler som går utenom Trump (det er tredje gang Pelosi - Mnunchin kanalen får på plass kritiske svært viktige avtaler).

Når det gjelder testing og behandling har ikke betaling vært problemet, det har vært tilgjengelighet av fungerende tester (det tok en måned før en fikk tester som virker) og respirator kapasitet inkludert personell og sykehus senger. Testene er nå klare til å skalere opp, også fordi en har klarert private tester og fordi man har begynt å involvere forsknings miljøene (lokalt hadde de utmerkede forsknings miljøene (3 Nobel priser i medisin) en test klar i begynnelsen av Februar, men først i går fikk de tillatelse til å bruke denne.

Back