Fredag 13.

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris....hvor vi to er satt i karantene etter sist ukes utenlandsreise.

Tøff uke med permitteringer av de beste kollegaene fra neste uke - og det er dessverre liten trøst for de som er rammet i uttrykket «felles skjebne - felles trøst»

Håper alle bidrar på dugnaden som nå har startet og at dugnad igjen blir et hedersord og at vi kanskje kunne lansere det som bør bli den nye skammen - hamstring.

EB du kan ikke skrive Fredag 13... :wow:

God morgen fra L21 toget Moss - Oslo S. Alle må som vanlig gå på jobben hos meg. Jeg tror ikke ledelsen har sett på TV de siste dagene, eller de kanskje tenker mer på penga :8:
Nå er det enda mindre folk på toget. Nå kom det en på toget med en veldig stor koffert. Har han ikke fått det med seg at det ikke går noen fly?!?
Det er iallfall fredag i dag og det er deilig. Endelig helg.

God morgen fra bussen i retning Oslo. Glissent med folk ombord og det er helt greit. Veldig kjedelig med alle permitteringer i reiselivet. Håper det kommer noen solide tiltak fra regjeringen i dag. Som EB sier bidra på dugnaden for en normalisering så hurtig som mulig. Ha en fin dag!

God morgen fra skogkanten.
Her blir man plutselig hjemme med tre små en god stund. Var en spesiell stemning på skolen i går når alle hentet barna og egentlig ikke helt sikre på når de skal leveres igjen. Dragen ble enig om at jeg har minst viktig jobb og har hjemme-rollen.

En skam som er større en hamstringen er karantene-skammen. Skal vi få landet på beina igjen i år MÅ nordmenn følge de reglene som blir satt.

Sender min honnør til helsepersonellet der ute nå som gjør en meget viktig og svært tøff jobb.

Mornings fra Hvalstad. Kona er dratt på jobb, mens jeg er stuck her nå. Merker det akkurat nå er veldig dårlig timing å ha små barn i huset. Heldigvis skal været bedres så vi får kommer oss ut og løpt fra oss etterhvert. Pizza og noe godt i glasset i kveld. Ha en fin dag

Morgen fra et hotellrom i Bodø. Her går livet sin vante gang, og jeg skal nå på jobb igjen. Bussene ruller, og konsulentjobben består. Blir truffet tiltak her også med avsperringer til sjåførplass, alle passasjerer skal sjaltes inn bak.
Skal etter sigende fly med SK4566 og WF926 senere i dag, så krysser fingre og tær på at alt går etter planen.
Har for øvrig aldri brukt så mye antibac som nå. Skal gjøre mitt for at dette svineriet ikke sprer seg.
Ha en fin dag, forholdene tatt i betraktning

Morn fra Kolsås. De reiseplaner min forlover hadde for oss på søndag utgår nå, ingen synes det var riktig å reise nå, så da får man reise inn på naborommet for litt kontorering etterhvert.
Blir for moro skyld og sjekke litt salgshistorikk for å se hvor av skaftet folk gikk i går, og vil nok en gang påpeke at det er masse på lager og all vareflyt går som vanlig i dagligvaren

Nå kom det en på toget med en veldig stor koffert. Har han ikke fått det med seg at det ikke går noen fly?

Mulig forklaring: Han var på vei til jobben for å hente PC og dataskjermer til hjemmekontor i ukesvis. Jeg hjalp en kollega å pakke ned to skjermer og diverse utstyr i en stor koffert i går, og vet om flere som gjør tilsvarende.

"dugnaden" ???? sorry men have no idea!

Er på hjemmekontor i minimum de næste 2 uger - men håber stadig på London til Påske! Men DET REGNER IKKE, og kirsebærene blomstrer - det ku' være værre

God blå mandag, nei fredag den 13 er det, fra Lommedalen. Snøen laver ned og Yr melder ikke noe nedbør. På TV har de ansvarlige politikkere i studio, som sitter tettere enn en meter, skulle ikke forundre meg at de har håndhilst på noen også. Var en tur på butikken, ved 13 tiden i går. Normalt ville det være 5-10 biler utenfor og en kasse åpen. Det var over 50 biler på plassen, 4 kasser i bruk og 10m kø til hver. Jeg kjøpt 2 isteden for ett beger rømme, det samme med melk, ett ekstra glass pesto og det var det. Fryseren er nesten full, matboden er full og vi har brødbake maskin, så ikke noe behov for butikk besøk på noen uker.
Vi skulle vært i Vikersund denne helgen, for å jobbe med hopperne, men det blir ikke noe av, men jeg må til Drammen etterpå for å hente kona, som har vært med på hele Raw Air sirkuset og var med på charterflyet fra Trondheim i går kveld. Så blir det 2 uker med bilmekking, husvedlikehold og indretjeneste, før vi tar en tidlig påskeferie....
Ha en produktiv og samfunnsnyttig dag alle sammen.

God flyprat dag i dag. Stadige nyheter i fly bransjen - så det er bare å følge med på ulike kilder.

Ha en flott fredag, selv om det er den 13. i dag.

Jan

God morgen fra Lillestrøm. Kaffe i glasset. Storsmurfen er levert på jobb. En god del som må organiseres i dag av informasjon rundt om. Jeg leder jo en gjeng med reisende kollegaer som vel lurer på både det ene og det andre.

Nå kaffe. Senere i kveld skal det graves i ølbeholdningen.

Ha en fin dugnad alle sammen.

God Fredag den 13, værste 30 års dag hittil. Vi får bare krysse fingrene for at tiltakene hjelper og håpe på det beste :up: Lykke til alle sammen.

Mulig forklaring: Han var på vei til jobben for å hente PC og dataskjermer til hjemmekontor i ukesvis. Jeg hjalp en kollega å pakke ned to skjermer og diverse utstyr i en stor koffert i går, og vet om flere som gjør tilsvarende.

Det hadde jeg ikke tenkt på.
Jeg jobber jo i IT avdeling, så det burde jeg ha tenkt på det :)

"dugnaden" ???? sorry men have no idea!

“Dugnad” kan bedst oversættes med “ fælles indsats for en fælles sag”; jeg husker ikke,
om der findes et tilsvarende dansk ord, men vi kunne godt bruge det i disse dage, hvor
hjernedøde folk hamstrer som sindssyge, selv om både statsministeren og butikkerne forsikrer,
at der er varer nok!
Nu må vi snart have dronningen på banen i en tale til nationen!

Anyway, god fredag fra det østlige Fyn, hvor jeg arbejder hjemme indtil videre. Jeg hører dog
til de offentligt ansatte, som kaldes ud, når der
er behov for min hjælp.

Jeg håber, at alle flypratere passer på sig selv og hinanden. Jeg håber
også, at både SAS og Norwegian kommer gennem krisen. Jeg tror, at
der også fremover er brug for begge selskaber, og hvis DY forsvinder,
er alternativerne langt værre! Ingen nævnt - ingen glemt ;)

Karantenedag 2.

Både kona og jeg er karantenefast hjemme, og skal sørge for å gjøre vår dugnadsdel med ikke å omgås noen de neste to ukene.

Begge har hjemmekontor fra før (har hatt det siden 2000), så dette skal gå bra uansett.

Merkelig dog å ikke ha noen reiser planlagt de nærmeste dagene, men etter å ha vært både i Munchen,Frankfurt, Malta, Madrid og Dubai de siste 3 ukene så er man bedre føre var!!

Har handlet det meste som trengs, skapene er fulle (inkl vinskapet).

Ta vare på dere selv alle sammen!!

Kim

Storsmurfen er levert på jobb. .

Hvis du er i katantene, er hun og .... yeah?

G’morgen .. gale dager. Ingen karantene her, men Svigerbeistet kommer hjem fra pleiehjemmet i morgen. Gleder meg ikke til det, men både hun og kona er småhysteriske. Forståelig, egentlig ..

I dag blir det vel mest kontorering ....

Back