Fra "Vi relanserer service" til "Din tur"

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Jeg synes kampanjen er ganske kul - SAS tar mange av konfliktpunktene/forskjellene i dagens marked (plass, bagasje, innsjekkingsmuligheter, frekvenser, service etc.) på kornet. Dette er viktig for de viktigste reisende, nemlig fullfleks-kundene. Men for den menige reisende på lavprisbillett har faktisk prisforskjellen mellom Norwegian og SAS blitt en god del større de siste dagene - og for dem er prisen viktigst. Du får en innenriksbillett til 340 kr. hos Norwegian, mot 466 kr. hos SAS som har økt prisene. På utenriks har også prisene økt en god del - nå reklamerer SAS for billetter til Barcelona for 915 kr. en vei, noe jeg ikke synes er spesielt billig. Hos Norwegian er det ikke så veldig vanskelig å få billetter til halv pris av det SAS tar.

...har hørt mange forklaringer på hvofor akkurat den personen skal slippe unna overvektbetaling opp igjennom årene hehe.

He he! Ja det vil jeg tro, er vel like mange utrolig kreative og
fantasifulle forklaringer - som mange skriver i sine skademeldinger når
de virkelig har "klønet det til" med bilen.. ^_^

Synes ikke SAS følger like godt opp i internettreklamene for "Din tur" ...

Attachments

• dintur.jpg
    dintur.jpg
    17.5 KB · Views: 516
Igjen vil jeg si at det er bra at SAS henvender seg til den øvre delen av markedet - det tjener både SAS og Norwegian på. Norwegian prøver også å være flyselsakpet for forretningsmarkedet - men innsatsen her er vel ikke like stor som i fritidsmarkedet.

Ellers var bildet til Egil en tredje variant...

Internettreklame skal gjerne være mer "call to action", mens de som har vært i print er mer omdømmeskapende reklamer.

Enig i det, men bannerne de har laget representerer ikke mye "call to action", spør du meg.

...og i gårsdagens Magasinet til Dagbladet var det nok en versjon; Forsove eller sove - som spiller på antall avganger.

Igjen vil jeg si at det er bra at SAS henvender seg til den øvre delen av markedet - det tjener både SAS og Norwegian på. Norwegian prøver også å være flyselsakpet for forretningsmarkedet - men innsatsen her er vel ikke like stor som i fritidsmarkedet.

"Mr Bissniss" ved enden av rulletrappen opp fra flytoget nå er jo Norwegians forsøk.............

Og SAS satser på de feriereisende også. I Oslo henger det ihvertfall reklame rundt omkring for SAS som flyr deg på sommerferie og samme kampanje hørte jeg også på radio idag

SAS har noe å lære av Norwegian hva gjelder fritidsmarkedet, Norwegian har noe å lære av SAS hva gjelder forretningsmarkedet...

Jeg studerte dobbeltsidene i DN.
Forstår ikke helt meldingen her. Større seatpitch igjen?
En ting er sikkert , seatpitch har endret seg i en del maskiner allerede . Tangere plass til beina.
Har hørt flere kommentarer fra medreisende om dette og.

En ting er seatpitch , en annen sak er 3 seter i bredden. Så lenge midtsete er tomt er det OK , men med 3stk i bredden blir det trangt.
Stort sett er midtsete tomt på morgenflighter og da er det greit med sete 2A.
Om ettermiddagene er det ofte fullt og med f.eks. en kar i størrelse XXL i midtsete kan det bli en heller selsom opplevelse. Gjerne med en fyr med bagg foran beina og.
I en mulig nødsituasjon har jeg allerede bestemt meg for å løpe over slike individer.

Forøvrig minner reklamekampanjen om en vi hadde i Air Europe Scandinavia dengang da.

Det vil vel være endå værre hvis du etter setebingoen for utdelt midtsete med en XXL ved vinduet og en XXXL ved midtgangen.

Back