Fra "Vi relanserer service" til "Din tur"

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
La nå kampanjen få gå sin gang før man synser alt for mye første dag...som forøvrig er en dag da færre folk leser avisene og tenker på jobb - selv om jeg fikk booket meg ikke mindre enn tre t/r reiser rett over påske i dag - og da sitter jeg aldri lenger bak en rad 3.

LN-NOB og de 737-300 maskinene med NYE seter har ca samme beinplass som i SAS sine -800 maskiner. Med påfyll av seter i de andre 737 typene blir det vel omtrent som i -800

Tull. De radene som flex og business passasjerene hos SAS sitter har som EB sier mye bedre plass enn det DY har. SAS har også nye, tynnere seter på flere av sine fly

Tull. De radene som flex og business passasjerene hos SAS sitter har som EB sier mye bedre plass enn det DY har. SAS har også nye, tynnere seter på flere av sine fly

men det står ingenting i reklamen om at dette gjelder flex/business. Det er hengt opp reklameplakater på Gardermoen der det loves bedre beinplass noe som jeg vil påstå ikke alltid stemmer.
Jeg er enig i at reklamekampanjen burde få frem budskapet om mange avganger, gjennomgående reiser og frokost inkludet i prisen på innland. Skal jeg fly innland om morgen så foretrekker jeg SAS for er veldig glad i flymat :)

Jeg ønsker ihvertfall SAS bedre lykke med "Din tur" enn "Husk at vi fjernet service, men nå får du litt av den tilbake".

Og oppfølger`n kom - i dagens A-Magasinet... I dag handler det om gratis innsjekket bagasje og gratis valg av sete... Nedtur eller opptur...og i dag gjelder det jo hele maskinen - alle avganger - foran og bak!!!

Hehe, dette blir da bedre og bedre.. SAS har jo *aldri* tatt betalt for å velge sete eller sjekke inn bagasje...
Kan dette bety at de kanskje lukter på å ta betalt for setevalg/bagasje for de billigste billettene?

Den sier vel akkurat det motsatte...at hos andre selskap må du betale for bagsje og setevalg - men hos SAS er det inkludert.

Fikk bare en kjapp tanke om at det vil bli gratis setereservering og bagasje på eco extra og bizz mens turistklasse skal begynne å betale for dette på lik linje med LCC;)

Hos Norwegian betaler du for bagasje og sete (full-flex inkludert). Reiser du uten bagasje eller bare velger sete på automat slipper du å betale for det!
Hos SAS må du betale servicegebyr på 50 kr pr bestilling for at du skal få "gratis" sete og bagasje enten du har bruk for denne tjenesten eller ikke.

Personlig synes jeg DY sin løsning er bedre en at du må betale servicegebyr i det hele tatt for å få lov til å bestille "din tur".

Ja det tullegebyret reagerte jeg på da jeg bestilte billett på sas.no. Det står jo bare "gebyr kr. 50,-" Æh gebyr? For hva da? Må jeg betale gebyr for å kjøpe en tjeneste?
Men også Sterling har en gang klart å lure inn en mystisk "Behandlingsgebyr" på 200 kroner.

Nå har det gått noen dager og jeg har fått sett flere av budskapene. Dette er en bedre kampanje enn "service" kampanjen. Og de har begynt å spille på det som er forskjellen mot konkurenten. Faren blir jo at pris budskapet ikke kommer godt nok frem, men bra at de prøver å skille seg fra røkla.

Synes det er interessant at SAS så tydelig som i denne kampanjen sier at de har en konkurrent. Mens de før bare prøvde å overse Norwegian, prøver de her å fokusere på egne fordeler. Uansett synes jeg det er et paradoks at de hiver inn flere seter i flyene samtidig som de reklamerer for den gode plassen ombord...

Og for øvrig har SAS nettopp økt prisene - så da kan vel dette være en kampanje for å få folk til å tenke på andre ting enn pris.

SAS bør fremheve det positive for de som betaler mest...og det gjør jo denne kampanjen. Gleder meg til ukens nye annonser...

Og oppfølger`n kom - i dagens A-Magasinet... I dag handler det om gratis innsjekket bagasje og gratis valg av sete... Nedtur eller opptur...og i dag gjelder det jo hele maskinen - alle avganger - foran og bak!!!

Nåja, jeg leste reklamen og fikk nesten forståelse av at nå kunne folk få lov å sende hva de vil og hvor mye de vil i innsjekket bagasje...
Ingen små stjerner, ingen liten skrift...

Skal bli spennende og se om folk tar SAS på ordet og prøver seg med 30kg pluss pluss nå, tihii...

E!

Attachments

• 22032008271.jpg
    22032008271.jpg
    89.6 KB · Views: 189
Men det vil fortsatt stå antall kilo i billetten ;) hehe

Tror du mange leser på bestillingen eller ordrebekreftelsen hvor det står antall kg bagasje?

Opplever daglig diskusjoner med folk som reiser SAS/WF en vei og har 20 kg med SAS og skal reise i retur WF/SAS og Widerøe har 15 kg...
Det bare må bli frustrasjon av det... Men det står da klart og tydelig i bestillingen ;)

E!

Står alltid i bestillingen hehe
Men er klart, det er ikke mange som leser betingelsene, har hørt mange forklaringer på hvofor akkurat den personen skal slippe unna overvektbetaling opp igjennom årene hehe.

Bare spørr Geir Inge det Egil, han har jo sitti på chekin på OSL sammen med meg han ;) - er ikke måte på "unnskyldninger"

Back