Dette er OT, men er det noen som vet hva som skjedde med NH og JL sine chartere fra Japan? Vil disse komme tilbake?
Ja FD hentes fra hvor de måtte bo , men 10-11 CC slipper man da å hente inn
Men er det et krav, eller kan man minke behovet for CC ved å ikke selge mer enn X seter?10 CC kun på NRT og PEK-flighter. 8-9 på alle andre.
Men er det et krav, eller kan man minke behovet for CC ved å ikke selge mer enn X seter?
(Gitt en kort strekning som LKL/BGO-CPH)
Kun en gang med A343 på TOS, takk for infoen... Har SK dog kommet med andre Longhaul maskiner til TOS?
Neida, men for meg virker alle flyplassene der oppe i nord og Finnmark veldig små. Men når en av dem kan ta imot så store Airbuser er de vel større enn jeg visste fra før.
Ikke de siste 10 årene i hvert fall. Mulig det var en A300 i gamle gamle dager, men dette må f eks LN-MEH kunne svare på![]()
LKL er (var), i likhet med Bardufoss, en viktig militær flyplass. Stripa er 2788m og kan ta det meste av things with wings.
Dette er OT, men er det noen som vet hva som skjedde med NH og JL sine chartere fra Japan? Vil disse komme tilbake?
SAS sluttet riktignok å fly jetfly til Lakselv i 1983.
Tjaa... Nå er jeg ganske sikker på at jeg fløy henholdsvis SK4062 og SK4063 med 737 i 2008. Datoene var 29/6 og 13/7. Tror ruten var en del av sommerprogrammet til SAS i 2008, og at ruten forsvant igjen etter sommeren.
Ja, vi liker jo å pirke her på forumet... Det gjør jeg også og her var det et ord som skulle vært med i min posting lenger opp. Jeg skulle skrevet at SAS sluttet i 1983 å fly FAST med jetfly. Det som skjedde da var at WF overtok på SK rutenr med Twin Otter og DASH-7. De to teknikerene som var på SAS teknisk sin avdeling der ble det ikke lenger behov for. Den ene ble sendt til Alta, den andre til Tromsø. Det øvrige stasjonspersonalet ble værende, men det var meget sjelden de så et fly med SAS farger. Det hendte jo fra tid til annen at pga at snebyger f.eks i Alta eller Kirkenes landet et og annet SAS fly (DC-9 og senere MD-80) samt en og annen milcharter. Så vinteren 1990 fikk LKL se fly i SAS farger i fast rute igjen. Det var ikke jetfly riktignok, men SAS Commuter sine Fokker 50. Etter 13 år var det slutt på Norlinkepoken og Widerøe overtok, denne gangen med DASH-8 300 (av og til 100) på eget WF rutenr. Så gikk det noen år og det endte med at bakkepersonalet på Banak nå er WF ansatte. Det er lite trolig at SAS kommer til å fly fast på Lakselv hverken med 737 eller A340 for den saks skyld.
Har lest om to 340-flighter som kommer til Lakselv fra Narita i mars.Er det noen som vet når dem kommer?
Hva med å få til en Flypratflight for interesserte LKL-CPH?![]()
Kunne tenke meg å spørre om en liten diversion med low pass på TOS, men da får de vell kolerisk anfall på Operations.![]()
Prøv, prøv, prøv i hvertfall!![]()
Liker!
*fyllepå*
Ja, si det! Men det kan kun være companyansatte på en flight med kun "deadhead" C/A. Dessverre. Kunne tenke meg å spørre om en liten diversion med low pass på TOS, men da får de vell kolerisk anfall på Operations.![]()