Fra fattighuset til Hotel Scandinavia…

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen

En tidlig lørdag for veldig veldig lenge siden våknet denne fyren på Fattighuset:
54696032779_93396f419a_b.jpg
[/url]IMG_0154 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

McManimans Edgefield rett øst for Portland - Troutdale, langt i fra en dårlig start på dagen…..Edgefield byr på 9 Hole Gold Course (for en Fnat), en vingård, et ølbryggeri (for meg) og et Destillery (som jeg også kan forstå og nyte :D).

Uansett denne lørdagen skulle en sette kursen mot Norge og en morgenvakt - 06:00 på Hotel Scandinavia (SAS Billettkontor og Checkin).

ID biletter var dagens meny, ideen var PDX-ORD-CPH-OSL og første strekning var United 757 - en meget god ID kjerre som hadde en liten kabin mellom First Class og dør # 2 som United plasserte oss ID dudes og dudettes. Early bird PDX-ORD omtrent Cnausen Frokost minus Mimosa….first leg til Chicago var piece of cake..

Re: Fra fattighuset til Hotel Scandinavia…

…vel fremme i Chicago ble det klart at SAS Pilotene hadde startet streiken, så SK942 til København var kansellert - plan B var American til Stockholm, knatret over til AA terminalen og satt og ventet ved Gaten til AA 80 (hvorfor husker jeg flight # ?? ).

Vel vel AA 80 forlot O’Hare uten meg, men “the gate agent” foreslo Manchester UK og jeg tuslet over til Gaten til Manchester med en MD-11 stod klar…

Litt confusion i gaten da min billett manglet - men “min” gate agent fikset dette og jeg tuslet om bord med et D sete langt bak i maskinen…vel fornøyd med et midtgang sete på vei mot Europa….

Rett før pushback kom en av de andre “gate agents” med en hyggelig beskjed: We upgraded you sir ! Just grab your stuff and move to 11 A:

54695059912_474ca67f2a_b.jpg
[/url]IMG_0155 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG]

American Saueskinn perioden……god mat gode viner og en typisk Amerikansk Cafe Avec - et meget stort glass breddfullt med Cognac……

Vel fremme i Manchester var det rimelig klart at mine kollegaer hos SAS hadde mer enn nok å gjøre med passasjerer som ikke var på vei mot noe som helst…av dyyyp respekt holdt jeg meg langt unna….fant derimot en BA skranke og la frem mine utfordringer - en lokal Alison foreslo at jeg kunne høre med Business Air om de kunne ta meg med opp til Aberdeen - Alison hadde ikke noen problemer med å endorsere min BA Billett ORD-LHR til MAN-ABX :)

Business Air var hjelpsomheten selv, om BA Alison Endorserte var det ikke noe problem med en en tur med denne:

54696132753_dea8af63aa_b.jpg
[/url]IMG_0156 by Finn Erik Edvardsen, on Flickr[/IMG][/IMG]

Dette var helt klart en ex-Crossair maskin, selv Safety Onboard var Crossair, men med en god Ale og noen nøtter kom vi oss frem til Aberdeen.

Vel fremme i Aberdeen hadde jeg to muligheter til Stavanger - SAS Computer med F-50 som ikke var i streik eller Air UK. SAS skranken mente at SAS ville gå greit…noe det gjorde med CPH-OSL billett ID=Bongo - på Sola var det en SAS ID Billett Automat så den siste strekningen med Braathens til FBU var en helt korrekt billett

Tusen takk for fantastisk rapport!
Ca. hvilket år er dette?

Og i dag bestiller vi id billetter ved skranken og kjøper alle vi kan trenge om det er dårlig tid, for så å få de refundert om de ikke brukes.
Tidene har forandret seg.

Skranken? Alt gjøres online. 'Reisebyrå i lomma'. De fleste selskaper vil ikke at de få ansatte som er igjen på flyplassene skal bruke tid på id-pax.

Skranken? Alt gjøres online. 'Reisebyrå i lomma'. De fleste selskaper vil ikke at de få ansatte som er igjen på flyplassene skal bruke tid på id-pax.

Jepp, mente på ipad ved skranken når ting forandrer seg. Kom tilbake fra Hawaii i går og turen til fastland og videre var typisk non rev. Sto ved skranken ved gaten på SWA å kjøpte nye billetter. Har før blitt fortalt at man skulle kun kjøpe en billett der og at de vil gjøre forandringer ved gate men det gjelder vel kun på noen flyplasser.

I gamle dager måtte man å betale for billettene, og det kunne bli mye på en tur til Norge. Det kunne ta uker før penger ble refundert. I dag er det på kredittkort i en dag og blir refundert øyeblikkelig.

Back