FR Lancerer eget betalingskort

Jan

ScanFlyer Gold
Lavprisselskabet Ryanair lancerer i starten af oktober et såkaldt cash card, et betalingskort, hvor der skal sættes penge ind på forhånd. Og samtidig ændrer selskabet sin gebyr-politik, så det bliver ”gratis” at bruge Ryanair-kortet til billetkøb. Men alle andre betalingsmetoder vil fortsat være pålagt gebyrer. Det gælder f.eks. også MasterCards forudbetalte betalingskort, som ellers hidtil har været gebyrfrit at bruge hos Ryanair.

PS. læs lige denne :stir
Hvis man ikke bruger kortet i seks sammenhængende måneder – så koster det 2,50 GBP i gebyr.

Typisk FR

http://www.tic.travel/news/15092011/ryanair-lancerer-eget-betalingskort

Merkelig de ikke har kommet med det før. Forøvrig også merkelig at de ikke satser på et kredittkort.

Var typisk at de måtte ha et "gebyr" hvis man ikke bruker det sammenhengende i 6mnd.
Utrolig hva de klarer å få til:colgate:

Det verkar väldigt oklart vad som kommer att gälla. Än så länge så gäller det bara "UK-based prepaid MasterCards"...
Det med att ta ut avgifter för"icke-användning" av kort är ganska vanligt bland prepaidkorten. Det är inte bara FR:S variant som har det.
Själv undrar jag vilket kort de ska hänvisa till på den svenska marknaden. Något FR-kort har inte lanserats här än.

Utrolig at metningspunktet ikke er nådd for hva passasjerer gidder å styre med for å få bestilt og reist med Ryanair. Eller kanskje det er det? SAS f.eks. tror jeg kommer til å gå bedre framover, "det enkle er ofte det beste" som det heter.

Når jeg kan besøke kjæresten min i Nederland for under 400 kroner T/R inkludert alle skatter, avgifter og gebyrer for alt, så bryr jeg meg egentlig ikke om at 90 % av 400 kroner er gebyer. Dette er en reell pris jeg har betalt flere ganger. Jeg sparer i hvert fall 600-700 kroner i forhold til billigste konkurrent.

Når jeg kan besøke kjæresten min i Nederland for under 400 kroner T/R inkludert alle skatter, avgifter og gebyrer for alt, så bryr jeg meg egentlig ikke om at 90 % av 400 kroner er gebyer. Dette er en reell pris jeg har betalt flere ganger. Jeg sparer i hvert fall 600-700 kroner i forhold til billigste konkurrent.

Hvordan flyr du da? Ikke fra Norge med Ryanair iaffall.

Back