• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forvirret: AA domestic business

K3nn7

ScanFlyer Blue
I forbindelse med BA sin tilbudskampanje har jeg søkt på diverse destinasjoner i statene (i business). Når jeg søker på BOS får jeg selvfølgelig opp direkte med BA LHR-BOS, men også LHR-JFK-BOS med innenriksdelen i business på AA-metall. Hva slags klasse havner jeg i om jeg booker denne? AA har vel bare first og economy på ikke-transcon innenriks? :confused:
 
De gjorde ikke det til HNL i sommer i hvert fall. Da havnet jeg i First på DFW-HNL//HNL-LAX
 
Jeg tror det er hos UA du kan havne bak på billige biz-billetter, ikke hos AA.

Jeg har også en booking i sommer BGO-LHR//LCY-SNN-JFK-LAX, og havnet da i F-kanbinen (på siste strekket), selv om dette er en del av salget som pågår.
 
Nå vet jeg ikke hvordan det er med disse prisene, men slik jeg har forstått det booker AA farene i slike tilfeller i A på innenriks, mens BA booker i I. Forskjellen er at A gir tier points som first. (Dette gjelder på 2 klasses flygninger).

Eksempelvis gir JFK-LAS 210 TP i first(A) mot 140 TP i business (I).
 
Nå vet jeg ikke hvordan det er med disse prisene, men slik jeg har forstått det booker AA farene i slike tilfeller i A på innenriks, mens BA booker i I. Forskjellen er at A gir tier points som first. (Dette gjelder på 2 klasses flygninger).

Eksempelvis gir JFK-LAS 210 TP i first(A) mot 140 TP i business (I).

AA med BA-nummer i salget nå bookes i "I" og gir business-opptjening.

Det er også kjent at man ikke må booke BA-nummer domestic med "instant upgrade" da dette gir C-poeng, mot F-poeng hvis det er AA-nummer (var hvertfall slik tidligere). Man ser det greit i opptjeningstabellene:
http://www.britishairways.com/en-no/executive-club/collecting-avios/flights
 
Hva hvis AA har samme salgspriser? Kan man da havne i First (TP messig
G) på domestic?

De billigste F-prisene til AA bookes i P, som er F-opptjening, ref tabellen lenger opp. Det er bare å se på bookingclasse og carrier ;)
 
Det er litt confusing det der. Jeg jobbet med en stor multi-city booking i Unaiten og da var det en del forskjell på F og C priser hos AA. Selv om de ikke opererte 3-klasser på noen av rutene. Jeg spurte på AA forumet på Flyertalk, og heller ikke noen der kunne svare sikkert på hvor i flyet jeg havnet. Så det var forvirrende nok til at jeg byttet til UA.

Men… Om du booker en business flight på ba.com så kommer du i F på AA, om ikke annet er spesifisert i bookingen din.
 
Back
Top