Forventede kampanjepriser til USA østkysten

Re: Forventede kampanjepriser til USA østkysten

Brodern bestilte akkurat billetter hit til jul (OSL-NYC-OSL) avreise midten av desember, retur 3. januar med Lufthansa. Prisen? 3500 norske mot 7000 da han var her samme tid for 2 år siden.

Det er jo nesten så man kan mistenke noen for feilprising... Eller for å drive butikk i et marked med alt for stort tilbud i forhold til etterspørselen.

Det er jo nesten så man kan mistenke noen for feilprising... Eller for å drive butikk i et marked med alt for stort tilbud i forhold til etterspørselen.

Lufthansa har kjørt kampanje med "Norge-USA fra 3299kr" den siste tiden

Lufthansa har kjørt kampanje med "Norge-USA fra 3299kr" den siste tiden

Ja, og som jeg skrev ser det ut til at tilbudene har stabilisert seg på dette nivået, men å prise seg på 3.500 kr over jul tyder på en bransje som sliter.

SAS har også en grei pris til New York, Chicago og Washington D.C. nå med billetter til 4.200 kr. t/r. En EuroBonus-kampanje gir doble poeng, særlig attraktivt om man har gullkort. Ellers ser jeg at Air France-KLM tilbyr billetter til 3100 kr. t/r og Lufthansa, som nevnt over, til 3200 kr. t/r. USA-materiellet til Lufthansa er uansett ikke like fristende som f.eks. SAS' A330.

USA-materiellet til Lufthansa er uansett ikke like fristende som f.eks. SAS' A330.

Tja, de bruker jo 330 og 340-600 til endel destinasjoner i USA også, ihvertfall hvis man får til en routing via MUC, men også fra FRA

Tja, de bruker jo 330 og 340-600 til endel destinasjoner i USA også, ihvertfall hvis man får til en routing via MUC, men også fra FRA

De bruker vel 340-300 fra Dusseldorf også som har fått AVOD. Veldig god connection på vei tilbake, du er på plass i Oslo til klokken ni om jeg ikke tar feil. Fine lounger er det også.

SAS sine priser til ORD er vel bedre enn "vanlig" tilbudspris, NYC har vel stort sett alltid vært til 4300 NOK.

SAS har også en grei pris til New York, Chicago og Washington D.C. nå med billetter til 4.200 kr. t/r.

Nja... Jeg vil si at SAS har priset seg ut på kampanjene til New York og DC. SAS har av de bedre økonomiklassene (AVOD og 32"), men å ligge drøye 30% over konkurrenter som AF/KLM, BA og Lufthansa kan jeg ikke skjønne at et marginalt bedre ombordprodukt rettferdiggjør.

All ære til SAS om de klarer å ta ut så mye høyere priser, men å kalle prisen grei, synes jeg er å strekke strikken litt.

4200 er absolutt en grei pris, det er de andre prisene som er lave...

Back