Forumets mening om Tamron 17-50 2.8 XR Di II VC LD

LN-RRE

Data warehouse consultant
Hei folkens : )

Lurer på om noen her har testa Tamron sin nye 17-50 f2.8 VC for Canon. Nye versjonen har jo optisk billedstabilisering som virker veldig fristende da jeg holder mye på med Video. Skal brukes med mitt EOS 550D. Blender 2.8 hele veien er også fristende. Jeg tar litt cockpitbilder av og til (alt for sjeldent likevel), og på nattestid så er det nok best å ha blender 2.8 for å unngå for høy ISO.

Jeg legger ved link til objektivet så det ikke blir misforståelser angående hvilket jeg mener: http://www.japanphoto.no/product/ob...m-f2-8-xr-di-ii-vc-ld-aspherical-if-for-canon

Jeg venter i spenning på at reviwere skal få testa den skikkelig, men det ligger vel sikkert et par halvveis hands-on-reviews der ute ;) Har kjent litt på det siden jeg jobber i JP, og det virket veldig solid og godt. Knapper slingret ikke mye, men det slo meg at den var relativt tung, synes jeg. Iallefall ift hva jeg trodde før jeg tok den i hånda. Men absolutt hands down for Tamron som har laget et objektiv med relativt god byggekvalitet og unngår den værste plastikkfølelsen! Dog kun VC av og på, ingen "panning"-løsning på den :/

Stili! Tror jeg satser på den og bestiller meg et eksemplar. Fra Japan Photo kanskje? Hvilken butikk jobber du i Halvorsn?

Back