• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Første ulykke med 736 loggført...

Replying to Topic 'Første ulykke med 736 loggført...'

Originally posted by LN-KGL

Savipix, du har misforstått - dette er en Boeing/MDC debatt. ;)
Men at Stein flyr Citroën for tiden er vel heller ikke noen tilfeldighet, det er jo der man får metall i fremtiden - ikke all den plastikk-knitringen :thumbup

Gi meg en flyvende Citroën, takk ;)

Kan jo nesten se ut som dem flyr innimellom noen av de Citroën'ene, der de kommer høyt hevet på de fine hydrauliske systemene sine (eller hva det nå er som jekker dem så innmari opp)... :cool2

Originally posted by Andrev

Originally posted by LN-KGL

Savipix, du har misforstått - dette er en Boeing/MDC debatt. ;)
Men at Stein flyr Citroën for tiden er vel heller ikke noen tilfeldighet, det er jo der man får metall i fremtiden - ikke all den plastikk-knitringen :thumbup

Gi meg en flyvende Citroën, takk ;)

Mors bil blev kallad flygande Renault för ett par veckor sedan så det existerar nog en modell hos Citroën också. :lol

Originally posted by Blubird
Kan jo nesten se ut som dem flyr innimellom noen av de Citroën'ene, der de kommer høyt hevet på de fine hydrauliske systemene sine (eller hva det nå er som jekker dem så innmari opp)... :cool2

Helt korrekt, Blåfuglen! Citroën har hydraulisk fjæring på sine større modeller, som i dag heter C5 og C6, tidligere modeller var DS (Padda), GS (noen som husker den?), CX, BX (designet som egentlig var ment å være nye Volvo 240), XM og Xantia (min).

Og jeg kan skrive under på at fjæringen har et lass med snedige funksjoner og fordeler. Og hvis man legger ordentlig mye godvilje til har den visse likhetstrekk med hydraulikken på A340'n til FBU4EVER.

Back