Første tur med BA FIRST

VoiceCom

ScanFlyer Silver
Første tur med BA FIRST

Hvis ikke noe uforutsett skjer, så skal jeg en tur med BA 747 til HKG i FIRST til helgen med avreise fra LH T1. :colgate:

Var booket i J, men så (litt tilfeldigvis) at BA tilbyr gratis oppgradering til F (dvs i A-klasse) på en leg dersom det er ledig. Det var det, så jeg er booket i A-klasse i sete 4A. Returen en uke senere blir i J, dvs antageligvis i nye Club World setene til BA.

Er førstereisgutt når det gjelder reise i FIRST i det hele tatt så alle tips er velkomne. Har kikket litt på FT og ser at de der klager over litt varierende opplevelser. Noen tips ang lounge, flyturen osv?

Ser av noen trip-reports at man får utdelt pyjamas og tøfler. Er det slik at man skifter til undertøy under og bokstavelig talt "tøfler" omkring i F? Det er vel antagelig slikt man legger igjen etterpå?

Antar det er stemning for en trip-report. Skal nok få til det. Får se om det blir noen bilder også - synes det er litt flaut å ta bilder i cabin, spesielt av mat og slikt (ihvertfall flaut å ta bilder av en masse folk i pyjamas og tøfler ^_^). Men, men. Etter noen glass champagne løsner det kanskje ;)

Må innrømme at jeg gleder meg litt ... :)

Re: Første tur med BA FIRST

Jeg har aldri reist i FIRST, men de nye clubworld-setene er konge! Mange mener faktisk at de er bedre enn setene i FIRST, skjønt akkurat det er vel litt vilsomt.
Når det gjelder pysj og tøfler mener jeg bestemt å ha hørt at det er noe man får, altså at man kan ta det med når man forlater flyet.
Jeg må innrømme at jeg er aldri så lite misunnelig. FIRST er helt sikkert en utrolig opplevelse, litt avhengig av crewet kanskje. Men man har lov til å ha store forventninger i den kabinen.
Ser fram til en trip-report.
God tur!

Har ikke flydd BA F fra T1, men kom tidlig, loungene til BA på LHR er ganske OK.

Pysjen er din, og jeg vet ikke med BA sine, men SQ sine er behagelig og god, jeg sitter i en nå. Husk å ta med baggen med toalett-saker. De er ganske hendig size to dagsturer seinere.

-A

Har bare hørt skryt, skryt og mere skryt av BA sin First Class. God tur...

Har bare hørt skryt, skryt og mere skryt av BA sin First Class. God tur...

Foruten èn ting: IFE. Skjermen, utvalget og kvaliteten på filmene er dårligere enn Y-klasse på de fleste nyere som feks SQ sine 77W.

-A :)

Men!!! Ser man på film når man sitter på First???

Men!!! Ser man på film når man sitter på First???

Spørs hvor langt man flyr og sånt, men jeg pleier ofte se på litt moro ting mens jeg spiser, ellers er nesen i en bok eller så snorker jeg.

-A

Ville tro jeg hadde nok med å spise og drikke. Vet at hos Lufthansa så starter serveringen av champagne og kaviar i det øyeblikk skiltet med fest setebeltene er slukket...og så går det i ett til du lander...

Ville tro jeg hadde nok med å spise og drikke. Vet at hos Lufthansa så starter serveringen av champagne og kaviar i det øyeblikk skiltet med fest setebeltene er slukket...og så går det i ett til du lander...

Varierer litt med når på døgnet og hvor lang tur etc, men de fleste greier å få unna 5-retters på to timer, og det er grenser for hvor mye du kan/vil spise. :p

Selv er det sjeldent jeg drikker noe særlig alkohol når jeg flyr.

-A

At utvalget og kvaliteten på filmene på first er dårlig er det stikk motsatte av hva jeg har hørt.
Anywayz... hadde jeg reist på first tror jeg det å se film hadde stått ganske langt nede på prioriteringslista. Tror nok jeg skulle fått tida til å gå likevel, tror kanskje den til og med hadde gått altfor fort :colgate:

At utvalget og kvaliteten på filmene på first er dårlig er det stikk motsatte av hva jeg har hørt.
Anywayz... hadde jeg reist på first tror jeg det å se film hadde stått ganske langt nede på prioriteringslista. Tror nok jeg skulle fått tida til å gå likevel, tror kanskje den til og med hadde gått altfor fort :colgate:

BA har *fryktelig* gammel og sliten IFE på sine widebodies.

Ellers, ja, det er jo moro de første par gangene på både F og biz, men til syvende og sist, det er et OK sete fra A til B, og det beste med det er faktisk å kunne få maten noe lunde når man vil og så sove og slappe av med en god bok resten. :)

-A

Leste i noen trip reports at man fikk utdelt video-kassetter i FIRST, men andre steder stod det AVOD. Så det er kanskje blitt en bedring.

Det er jo en 13 timers tur så det hadde vært greit med litt underholdning.

Ellers så blir jo sengen helt flat med FA som kommer og rer den opp for deg (turndown service) med dyne og greier. Skal prøve å ikke sove bort hele turen, men jeg skal rett på jobb så litt søvn hadde vært greit...

Ser også at man kan få spa i loungen i T1...

Men F er ikke nytt? ;)

-A

Da BA oppgraderte CW på sine 744 ble det også forbedringer i first ettersom jeg har skjønt. Så jeg regner med at IFE i first er minst like bra som i CW i de maskinene som har NCW.
Ellers så mener jeg å ha lest at i de flyene som ikke er oppgraderet får man en bærbar DVD spiller og et bredt utvalg av filmer.

Det er visstnok bare 7 747 i BA flåten som ikke er oppgradert med ny Club World. Ifølge FT skal alle være oppgradert i løpet av november. Regner med å få ny Club World på returflighten min. Morsomt å prøve den også. Skal fly baklengs i 20A.

Back