Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med UA

Re: Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med

Ser det lages litt sak ut av at man ikke alltid får en hel flaske vann på en flytur innenriks. Hver drikketralle har ca 6 vannflasker i seg. Det lastes 4 traller pr fly. Når man da flyr OSL - SVG - OSL med 60 i pluss alene, hver vei, så skjønner man at ikke kan dele ut vannflasker. Dessverre.

Re: Første rapport fra ny Business hos SAS på Flyprat - 11 flygninger med SK og 2 med

Ser det lages litt sak ut av at man ikke alltid får en hel flaske vann på en flytur innenriks. Hver drikketralle har ca 6 vannflasker i seg. Det lastes 4 traller pr fly. Når man da flyr OSL - SVG - OSL med 60 i pluss alene, hver vei, så skjønner man at ikke kan dele ut vannflasker. Dessverre.

Hei SASCC :-)

Tusen takk for et saklig innspill her. Det gir veldig god mening at det da ikke er vannflasker til alle. Jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med dette (eneste er at jeg påpekte purser fra BGO-CPH gav meg glass i stedet for flaske). Jeg håper du kan ta videre at mange av dine kollegaer yter utmerket service om bord - både danske, norske og svenske verter/vertinner :)

Det kan jo hende at det var en grunn til at gardinen var trukket for, selv ved kort flytid. Alltid vær forsiktig med å dømme fra avstand, det er mange grunner til å ha den trukket for :-))

Veldig fin rapport, gøy å se at du (stort sett) er fornøyd med oss i SAS.
Jeg ble dog litt nysgjerrig på dine måter å kategorisere crew på som vertinne/stewardesse/steward etc. Var mange ulike navn her, nysgjerrig på hvor du "hentet" der fra, fikk du med deg navneskilt? Isåfall er jeg imponert

Det kan jo hende at det var en grunn til at gardinen var trukket for, selv ved kort flytid. Alltid vær forsiktig med å dømme fra avstand, det er mange grunner til å ha den trukket for :-))

Hei Solguden :) Takker for kommentar på rapporten min! Mellom Oslo og Paris satt jeg på rad 1 med flytid på to timer. Da forventer jeg at crewet ikke har gardinen lukket i en time og tjue minutter ;)
Hvis du refererer til turen mellom København og Oslo, er det selvsagt vanskelig for meg å vite. Ut ifra "normalen" er det ikke vanlig at gardinen er så mye igjen på turer med én time i luften. Jeg må basere meg på noen antakelser når jeg skriver en slik rapport. Du har defintivt et poeng og jeg forstår at man til tider vil ha gardinen lukket (feks sykdom på passasjer/preparering av vogner eller lignende). Dette har jeg full forståelse for!

Veldig fin rapport, gøy å se at du (stort sett) er fornøyd med oss i SAS.
Jeg ble dog litt nysgjerrig på dine måter å kategorisere crew på som vertinne/stewardesse/steward etc. Var mange ulike navn her, nysgjerrig på hvor du "hentet" der fra, fikk du med deg navneskilt? Isåfall er jeg imponert��

Hei Dreamy :) Tusen takk for hyggelig tilbakemelding på rapporten! Jeg er veldig fornøyd med den servicen jeg får hos SAS. Setter man opp et smil, kommer det et smil tilbake! Jeg forsøker å få med meg så mange navneskilt som jeg klarer - og er kanskje litt nørd på den fronten :colgate: ? Tar høyde for at jeg bommer innimellom, men har stort sett god kontroll. Noen ansikter kjenner jeg også igjen fra tidligere flighter, eksempelvis purser på SK 2869 og SK 910.

Last edited:

Hei Solguden :) Takker for kommentar på rapporten min! Mellom Oslo og Paris satt jeg på rad 1 med flytid på to timer. Da forventer jeg at crewet ikke har gardinen lukket i en time og tjue minutter ;)
Hvis du refererer til turen mellom København og Oslo, er det selvsagt vanskelig for meg å vite. Ut ifra "normalen" er det ikke vanlig at gardinen er så mye igjen på turer med én time i luften. Jeg må basere meg på noen antakelser når jeg skriver en slik rapport. Du har defintivt et poeng og jeg forstår at man til tider vil ha gardinen lukket (feks sykdom på passasjer/preparering av vogner eller lignende). Dette har jeg full forståelse for!

Eller åpen cockpitdør av ymse årsaker, som for eksempel trengsel av fysiologiske behov :p

Eller åpen cockpitdør av ymse årsaker, som for eksempel trengsel av fysiologiske behov :p

Hvis kapteinen var på do i en time og tjue minutter.... :drunk:

Takk for nok en bra skrevet rapport! Om jeg skal få komme med litt konstruktiv kritikk, så måtte det være at jeg ofte "kvier meg" litt for å lese rapportene dine, da de ofte omhandler flere turer. Synes liksom det er greit med en rapport per tur :)

Også ser jeg du fortsetter tradisjonen med å stalke andre forummedlemmer ved å være på samme flighter som dem :lol:

Nå var ikke forbudet med to i cockpit innført når jeg fløy fra København til Oslo som et eksempel ;) Men selvsagt når det var tid for Oslo til Paris. Som Martin treffende beskriver - håper heller ikke kapteinen var på toalettet i en time og tjue minutter (dessuten har de heller IKKE toalett fremme i -RRN :colgate:)

Hvis kapteinen var på do i en time og tjue minutter.... :drunk:

Takk for nok en bra skrevet rapport! Om jeg skal få komme med litt konstruktiv kritikk, så måtte det være at jeg ofte "kvier meg" litt for å lese rapportene dine, da de ofte omhandler flere turer. Synes liksom det er greit med en rapport per tur :)

Også ser jeg du fortsetter tradisjonen med å stalke andre forummedlemmer ved å være på samme flighter som dem :lol:

God kveld Martin! Tusen takk for at du tar deg tid til å lese og kommentere rapporten min :D Konstruktiv kritikk er alltid noe jeg tar imot med takk. Det er godt mulig jeg forsøker meg med en rapport for Houston-turen og en for Hawaii-turen, klokt innspill!

Haha - stalkingen av forummedlemmer fortsetter. Hvem blir neste ut mon tro :D?

Back