Første forsøk med bilde redigering i photoshop

Re: Første forsøk med bilde redigering i photoshop

Det siste er det klart beste, men er overeksponert
Som jeg skriver i post#17 har jeg kun justert hvitbalanse og intet annet.
Hvis TobyAllan trenger hjelp til videre foredling av produktet må vi bare "trø til" :D

Ahh daså :p

Her er da min versjon basert på viking1965 sin, bare litt mørkere. Det er begrenset på hva man kan gjøre med ei jpeg fil... :)
img33.jpg

Her er mitt neste forsøk på at redigere bilder :)

Bildet er tatt i Ukraina, her i sommer, temperaturen var 53 grader, og det hadde vært tørke lenge, det gress som var igjen ikke mye grønt :)
Dessuten hadde jeg brekket høyre finger og fått gips på hele hånden, så derfor er bildet ikke 100 % stabilt :) og hadde ikke med tripod på ferien, var ikke de letteste bilder å ta, men tar bare nye når jeg skal ned igjen :)

dette er mitt andre offentlige forsøk på redigering, bare å fylle på med kritikk :)

Første bilde er original raw fil, konvetert direkte til jpeg

Andre bilde er mitt forsøk på at redigere :)

luganskavia011smallrawdirect.jpg

luganskavia011small.jpg

syns selv det er blitt litt bedre, men lang vei ennå :)

Første bilde er original raw fil, konvetert direkte til jpeg

Jeg syns faktisk det første bildet fra Ukraina var bedre enn det du har redigert, Torben...

Dersom min skjerm ikke er helt tullete, så virker det redigerte bildet altfor "blått". Jeg likte fargene på det første bedre. Blåstikk er sjelden pent, annet enn på bilder tatt i kveldsskumring.

I "Adobe Photoshop Elements" bruker jeg ofte menyen Enhance|Auto Levels/Auto Contrast/Auto Color Correction. Det pleier å gi gode resultater. Er fargene helt på viddene, bruker jeg av og til Enhance|Adjust Color|Color Variations. Der kan du fjerne blå/rød/grønn-stikk med komplementærfarger/filter.

Fint at du prøver å lære! Man lærer mye av "prøve-og-feile"-metoden! Og så er det jo mange som har holdt på med slikt i mange år på dette forumet som allerede har gitt gode råd! ;)

Steinar
http://www.seabee.info

Hei Steinar.

Ja inrømmer at flyet ser litt blått ut i den redigerte versjon, men i virkligheten har flyet en blå nyanse i fargen, på hele flykroppen, så har prøvet at få de riktige farger på den, ikke lett at treffe den riktige farge 100% :), men bra at så mange gidder skrive sin mening, da får jeg en masse inputs, og man lærer jo av allt :)

Så ett "ukjent" fly på webkameraet på Rakkestad her til morgen, men har ikke tid at kjøre og sjekke det nærmere :) kommer du på gardermoen 15 september, når airbussen lander kl 17.00 ? flaks at jeg har ett møte med AMG i Oslo kl 8.30 på morgenen, så det blir en hel dag på gardermoen :) d. 15 september

Back