Første flytur i 2009

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Første flytur i 2009

Fredag morgen skal jeg fly til København. Det skiller NOK 100 i DY sin favør på å fly full flex med Norwegian og SAS Economy Extra. SAS går 5 minutter før - og gir vel adgang til fast Track på OSL. Skal bestemme meg i morgen for hva jeg velger.

PS! Flyr DY med 737-800 til København?
 
Re: Første flytur i 2009

Men det er førstkommende fredag - men tydligvis er den ikke fast på CPH.
 
Re: Første flytur i 2009

Fredag morgen skal jeg fly til København. Det skiller NOK 100 i DY sin favør på å fly full flex med Norwegian og SAS Economy Extra. SAS går 5 minutter før - og gir vel adgang til fast Track på OSL. Skal bestemme meg i morgen for hva jeg velger.

Sier det ikke seg selv hva man velger her?
 
Re: Første flytur i 2009

Fredag morgen skal jeg fly til København. Det skiller NOK 100 i DY sin favør på å fly full flex med Norwegian og SAS Economy Extra. SAS går 5 minutter før - og gir vel adgang til fast Track på OSL. Skal bestemme meg i morgen for hva jeg velger.

Med Fast Track hos SAS går det vel opp i opp med de 5 minuttene? Og med gratis mat hos SAS vet hvertfall jeg hva jeg ville valgt ;) Bonuspoeng får man også..
 
Re: Første flytur i 2009

Men målet mitt å fly 50/50 SAS og Norwegian skal også opprettholdes...
 
Re: Første flytur i 2009

Kjapt prissøk hos begge selskaper, en vei OSL-CPH fredag 9. Januar, tilsier at jeg nok ville gått for DY, for 769 kroner på lavpris klokken 15:55.. De har også en avgang til 554 kroner, men personlig synes jeg 09:30 hadde blitt for tidlig... (Forutsatt at det ikke er noe en skal rekke i København, selvsagt.. Evt. SAS klokken 10:20, for 771.. Men jeg hadde selvsagt reist for "pleasure", og da er mine kriterier som regel: billigst mulig, og gjerne avgang etter klokken 12.. (Med mindre turen går til LHR, og selskapet heter BA)

Om jeg måtte reist fleksibelt, hadde jeg nok valgt SAS, pga. Fast Track, EB-poeng og maten.. I tillegg er ikke prisforskjellen mellom Eco Extra og Business hos SAS på mer enn 370 kroner, så hadde jeg først vært ute etter en fleksibel billett, hadde jeg kanskje betalt 370 kroner ekstra, for enda mer poeng, og loungetilgang..

..og jeg personlig ville vel heller prioritert EB-kontoen fremfor prosentmessig fordeling mellom selskapene..
 
Re: Første flytur i 2009

Skal man reise på fleksible betingelser ut i Europa, er SAS' produkt så overlegent at det å velge Norwegian vel bare kan begrunnes i solidaritet. Man betaler vitterlig for noe man ikke får. Så fyll opp Norwegian-kvoten på innenriks og SAS-kvoten på utenriks, EB... Det tror jeg man får mest igjen for.
 
Re: Første flytur i 2009

I tillegg til det alle andre har nevnt er jo SAS også mer punktlig (vanligvis...)
 
Re: Første flytur i 2009

Man betaler vitterlig for noe man ikke får.

Til CPH har de jo faktisk noen avganger, og en fleksibel billett kan begrunnes. Til ORY eller andre steder de kun flyr en gang om dagen stiller det seg jo selvsagt annerledes.
 
Re: Første flytur i 2009

Til CPH har de jo faktisk noen avganger, og en fleksibel billett kan begrunnes. Til ORY eller andre steder de kun flyr en gang om dagen stiller det seg jo selvsagt annerledes.

For så vidt, men ettersom man ikke sparer noe på en fleksibel billett hos Norwegian sammenliknet med hos SAS - prisen er 1969 kr. hos Norwegian og 20 076 kr. hos SAS - er det dårlig business å velge Norwegian. De har fem avganger å velge mellom mot SAS' fjorten, og i tillegg vet vi at man hos SAS får bruke Business Class-innsjekk og Fast Track, og man får aviser, servering og bonuspoeng. Det eneste som er likt er muligheten til å reservere seter og å sende bagasje.

Trenger man ikke denne fleksibiliteten, og Norwegians rutetider passer med ens eget program, vil nok Norwegian ofte vinne på pris på denne ruten.
 
Re: Første flytur i 2009

Det ble SAS begge veier - for når man tar med TPC rabatten så ble også SAS billigst. Da lover jeg t/r Norwegian på neste inneriks flyvning. Kors på halsen!
 
Back
Top