• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Første Emirates 777-300ER ut av flåten

Someone

Moderator
Medlem
Første Emirates 777-300ER ut av flåten

Emirates leverer nå sin første av mange 777-300ER tilbake til leasingselskapene, etter flyet har vært i tjeneste for Emirates nå i 12år.

I seg selv en liten sak, men en ting er at det minner om at de eldste 777-300ER flyene der ute begynner dra litt på årene, men spørsmålet er hvordan dette vil påvirke prisene på store, men i varierende grad, brukte widebodies.

Som endel andre brukte 777ere havner denne i Russland, men det er en grense for hvor mange fly disse russiske "charter og tur"-selskapene kan absorbere. Og hvordan dette vil påvirke prisene. Til nå har det jo bare vært sporadiske eksempler på brukte 777-300ER maskiner i markedet, da stort sett fra enkelte selskaper i litt økonomiske utfordringer

Boeing 777 -31H 33501 516 VP-BIN Vim Avia delivery 29may17 DXB-ULY, for paint x A6-EBD
 
Re: Første Emirates 777-300ER ut av flåten

Som endel andre brukte 777ere havner denne i Russland, men det er en grense for hvor mange fly disse russiske "charter og tur"-selskapene kan absorbere.

Dette markedet har åpenbart utvidet seg flerfoldige ganger gjennom de seneste årene, tatt i betraktning hvor mange widebodies som flys til "sydendestinasjoner" nå sammenliknet med bare få år tilbake.

Skal bli spennende å se hvorvidt noen av de samme selskapene ender opp med annenhåndsbruk av A380 når de første skal tilbakeleveres.
 
Back
Top