Første bilder fra fersking.

Herman

Newcomer
Første bilder fra fersking.. (Edit)

Hei!
Poster noen bilder fra OSL Onsdag i forrige uke. Jeg er helt fersk på dette og utstyret er ikke det mest avanserte så bildene er ikke i samme klasse som mange andre her inne, men jeg prøver..
Har også prøvd å beskjære og justere bildene men dette er også noe jeg ikke kan..

Frank

IMG_4109.jpg

IMG_3605.jpg

IMG_4095.jpg

IMG_3921.jpg

IMG_3962.jpg

IMG_3676.jpg

IMG_3666.jpg

IMG_3702.jpg

IMG_3915.jpg

IMG_4255.jpg

IMG_4265.jpg

IMG_4177.jpg

IMG_4156.jpg

IMG_4043.jpg

IMG_4142.jpg

IMG_4185.jpg

IMG_4279.jpg

IMG_4155.jpg

IMG_4372.jpg

IMG_4377.jpg

Last edited:
Re: Første bilder fra fersking.

Fine bilder, god start :)

Et tips hvis du ønsker det er å redusere lukketiden. Da vil du nok oppleve at bildene blir enda skarpere

Takk for hyggelige tilbakemeldinger:-) Skal prøve meg frem med reduserte lukkertider neste gang, takk for tips! Har et EOS 400D og en EF-S 55-250IS, så det er kanskje begrenset hva jeg kan få til..

Frank

Flotte bilder :)

Noen var kanskje litt ufokuserte, og syns ett par var litt overredigerte men alt i alt var det en bra serie :)

Riktig bra! Frakterbildene på slutten var stemningsfulle og fine - røper talent med bildeekomposisjon.

Et par små tips:
- Ha en linje mellom bildene så de ikke kommer så tett ..
- Ikke crop altfor tett - det ser bedre ut med littegrann luft rundt flyet
- Prøv å hold bildet sånn noenlunde i samme forhold høyde/bredde - det gjør ikke om det er litt bakke og luft over og under flyet.

Bra dette til å være fersking.. :up: Ser frem til flere bilder.

Bra begynnelse det her.
Ikke nøl med og spørre hvis du ser andre der oppe og det er noe du vil ha hjelp
til.Er hyggelige og omgjengelige folk du møter på der.

Vidar

Klart godkjent debut :) bra !
Ta til deg og ikke minst spør her, og oppe rundt OSL og du vil få masse gode råd videre.
Spent på neste serie.

TK :fly

Takk for hyggelige tilbakemeldinger:-) Skal prøve meg frem med reduserte lukkertider neste gang, takk for tips! Har et EOS 400D og en EF-S 55-250IS, så det er kanskje begrenset hva jeg kan få til..

Frank

Velkommen blant oss gale:D Utstyret duger i massevis, finn fram brukerhondboka til kamera, mange nyttige tips der. Vær ikke redd for å ta kontakt og spør og grav om innstillinger osv. Lær deg litt om fotoshop også, bruker selv adobe elements8. Den er enkel og helt grei å bruke. Lykke til, vi sees rundt gjerdet.

Heisann, dette var en grei debut. Ser frem til neste runde fra deg. Artig med flere nykommere som reker langs gjerdene.

Flott debut! :)

Skulle jeg komme med konstruktiv kritikk, så måtte det være at du har gått litt bananas med fargemetningen (saturation) på en del av bildene (særlig de av Norwegian) - i alle fall etter min smak. Og så kunne de flotte månebildene på slutten hatt godt av litt mer kontrast og kanskje litt mer fargemetning. Og så har bildene litt forskjellig fargestikk, men det er vanskelig å få bra uten kalibrering av skjerm med dertil egnet verktøy, og en stødig hånd i redigeringsprogrammet deretter.

Ser frem til neste ladning med bilder fra deg! :D

Dette var ingen dum start! Bildene er skarpe og utsnittene er kjempegode!

Men noe jeg ser er at du har lagt på litt mye svartfarge på enkelte, men det er noe som er vanskelig å få riktig hvis lysforholdene er litt rare. Utenom det syns jeg du har gjort en helt grei jobb i redigeringen, de fleste bildene har fått veldig naturlige farger og du har fått fram fin kveldsstemning på de siste 11 bildene.

Favorittene mine her var det av LN-RRE og det av Turkishen i kveldssola. Legger du på litt forsiktig med sharpen (i for eks. photoshop) på dem skal du ikke se bortifra at du kan få inn ett av de på airliners.net ;)

Stå på, gleder meg til neste serie! :up:

Hei igjen

Da har jeg prøvd meg litt med Photoshop på noen av bildene etter tips her inne.
Mange greie folk her forresten!

En annen ting jeg lurte på også: jeg har ikke UV filter,
dette vil vel også være lurt å skaffe seg? Er de noe bra de som ligger på E-bay?
Tips mottas som vanlig med stor takk!

Frank

IMG_4043copy.jpg

IMG_4185copy.jpg

IMG_4372copy.jpg

IMG_4377copy.jpg

Back