Forslag til merkelig helgetur alene fra DXB under Ramadan.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jeg har en del uker “hjemme alene” under Ramadan uten familien I august og tenkte å kjøre litt hardcore travelling som ikke er så koselig med barn. Er det noen som har noen erfaringer eller spennende ideer? Det er stort sett 50 grader, 97% luftfuktighet og en del smågretne sultne folk i området denne tiden.

Det er jo fryktelig mange artige steder under 3 timer med fly fra DXB. Jeg tenker første og/eller andre helgen i august med avreise etter 16.00 på torsdagen og hjemme igjen senest natt til søndag. 2-4 AUG og 9-11 AUG.

Jeg har tenkt en del på India med en ”mest mulig på kortest mulig tid tur” type Dubai – Dehli – bil til Agra/Taj Mahal og Dehli – Bombay – Dubai. Denne blir tøff men litt artig og gjennomføre. Beirut? Iran? Sri Lanka? Alternativt et sted hvor du får mye luksus for pengene som det var i Thailand 20 år tilbake. Mulig noen på kanten dodgye flyselskaper? (Jeg kan også fly fra Sharjah eller Abu Dhabi). Noen unormalt billige business class alternativer?

Det er jo noen voldsomt reisevante så jeg håper det kommer noen gullkorn. På forhånd takk.

Emirates pleier å ha stadig kampanjer til India fra DXB, rundt 1500-2500 kr t/r, men kanskje ikke under ramadan når mange skal hjem. Ulempen er monsunen som nok vil være for fullt da, så sjekk vær på destinasjonen. Noen dager i Kerala kan være spennende, men du må jo ordne visum også.

Selv ville jeg ha vurdert Iran eller Libanon, men det er vel kanskje mest fordi jeg har sansen for Midtøstens mystikk. Alternativt har man jo Armenia som er vel omtrent innenfor den rangen du oppgir. Har ikke vært der, men er nå definitivt på min todo liste.

Ville anbefale India , kanskje Kerala.. Da slipper du nok Ramadan...:drunk:

Selv ville jeg ha vurdert Iran eller Libanon, men det er vel kanskje mest fordi jeg har sansen for Midtøstens mystikk. Alternativt har man jo Armenia som er vel omtrent innenfor den rangen du oppgir. Har ikke vært der, men er nå definitivt på min todo liste.

Henger meg på Libanon. Har ikke vært der men er veldig fristet.

Iran hadde nok i det minste jeg droppet inntil videre.

Anbefaler Iran, besøke fx. Teheran, Isfahan, og ta noen dagers badeferie på Kish.
Skulle du bry deg om å fly Boeing 707 og 727 er dette fremdeles mulig på innenriksnettet :)

Anbefaler Iran, besøke fx. Teheran, Isfahan, og ta noen dagers badeferie på Kish.
Skulle du bry deg om å fly Boeing 707 og 727 er dette fremdeles mulig på innenriksnettet :)

Takker. jeg har vaert inne paa tanken med Kish, men jeg ser for meg at Ramadan kan vaere i toeffeste laget der? 707 hadde jo vaert svaert morsomt aa flydd (igjen). Regner med det er en relativt heavy visumprosess?

Akkurat naa er det Beirut og Dehli som frister mest. Mid East Airlines eller Emirates til Beirut ligger paa ca 1500-2000 NOK.

Takker. jeg har vaert inne paa tanken med Kish, men jeg ser for meg at Ramadan kan vaere i toeffeste laget der? 707 hadde jo vaert svaert morsomt aa flydd (igjen). Regner med det er en relativt heavy visumprosess?

Nope, norske statsborgere får visum ved ankomst, og mener en kan dra til Kish helt uten visum :)

En kan og gjøre det vi gjorde i november; fly Biman DC-10 fra Abu Dhabi til Dhaka og videre opp til Kathmandu.

En kan og gjøre det vi gjorde i november; fly Biman DC-10 fra Abu Dhabi til Dhaka og videre opp til Kathmandu.

Oj oj... Dette saa spennende ut. Proevde aa finne business priser paa DC-10eren paa hjemmesiden deres uten hell. Er Dhaka et sted aa tilbringe to dager?

Economy var 550 USD.

Kun Y-klasse på DC-10'n.
Har bare vært i transit på DAC, men en dag og to i Dhaka må være minneverdig :)
Jeg booket billett på asiatravel.com.

Mange av stedene som nevnes her er steder man helst ikke reiser midtsommers pga. temperatur og/eller regn. Er poenget her å gjøre reisen så ubehagelig og vanskelig som mulig? Selv har jeg reist via Dubai til Seychellene med Emirates i august og det var ikke ubehagelig i det hele tatt. :colgate:

Mange av stedene som nevnes her er steder man helst ikke reiser midtsommers pga. temperatur og/eller regn. Er poenget her å gjøre reisen så ubehagelig og vanskelig som mulig? Selv har jeg reist via Dubai til Seychellene med Emirates i august og det var ikke ubehagelig i det hele tatt. :colgate:

En slags "opposite Robertaas tråd" ;) - nei. Bare en opplevelse når man allikevel ikke har noe å gjøre her og været neppe kan bli mer ukomfortabelt. De små barna er også borte så da kan man besøke de mer ukurante stedene.
Seychellene og de andre kline-øyene er mer med familien, og det kommer.

Business Class på Nepal Airlines 757 til Kathmandu kan også anbefales, trivelig 2+2 kabin, store og behagelige stoler, og helt fritt for TV-skjermer :) Billig og bra !

Back