• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forskjellig flytid og routing Helsinki-Dubai

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
DY's MAX til Dubai fra Helsinki ble 5 timer sen i går, da en av pilotene måtte tas av. Den gikk til slutt tre minutter etter FlyDubai - som også flyr MAX. La merke til at FkyDubai gikk mer eller mindre rett østover mens Norwegian gikk mot sør. Dette ga en times forskjellig flytid .. Regner med at det er fordi DY ikke kan fly over Russland, men denne overasket meg litt ...

dxb.jpg

Re: Forskjellig flytid Helsinki-Dubai

DY kan jo fly over Russland (til noen destinasjoner) men kanskje ikke D8 kan?

[emoji6]

Trodde jeg var god på FR24, men hvordan tracker du 2 fly samtidig?

Tror det bare er på ruten OSL - BKK Norwegian har overflyvningstillatelse for Russland.

Ja, sorry. Jeg mente selvfølgelig BKK-rutene fra Skandinavia generelt, ikke bare OSL. Men kun BKK og bare den europeiske delen av Russland.

Ja, sorry. Jeg mente selvfølgelig BKK-rutene fra Skandinavia generelt, ikke bare OSL. Men kun BKK og bare den europeiske delen av Russland.

Men ser at ARN-DXB har vært innom Russland flere ganger denne uka. Også OSL-DXB har gjort samme rute, men kun 1 gang.

Men ser at ARN-DXB har vært innom Russland flere ganger denne uka. Også OSL-DXB har gjort samme rute, men kun 1 gang.

Jaggu. Mulig russerne har utvidet ordningen. Er det noen som har mer detaljer om dette? Mener å ha hørt at Norwegians russiske tillatelser avhenger av operatør (AOC) og registreringsland etc.?

Back