• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Forskjellen på business og plus hos SAS longhaul?

hifiman

ScanFlyer Gold
Forskjellen på business og plus hos SAS longhaul?

Hei alle sammen og god jul!
sitter å titter på billetter til New York på Sas sine sider.
og da lurer jeg på hva er forskjellen på Plus og Business ?

vet forskjellen når det er kun ruter som kjøres i to klasser altså plus og go men hva med når det er i tillegg er business klasse....

Re: forskjellen på business og plus hos SAS ?

Nei, det er helt kurrant. Du får litt mat og drikke, helt ok sete og greit med plass. Største negativet er at du ikke får velge når film starter selv, grunnet gammel AVOD.

Nei, det er helt kurrant. Du får litt mat og drikke, helt ok sete og greit med plass. Største negativet er at du ikke får velge når film starter selv, grunnet gammel AVOD.
ok..har ipad og flyturen tar 8 timer så det skal vel gå greit :)

Det er AVOD i både Y+ og C, så vidt jeg husker.

Re: Forskjellen på business og plus hos SAS longhaul?

Hvis United ligger likt i pris, så er det et mye bedre hard-produkt. Greit, alkohol koster i Y, men komfort, boardingtid og baggage allowance (18 kg i kabin f.eks) er i hvertfall mye bedre.

Også kan du kjøpe Eco+ for ca 7-800 kr. Samme seter, men litt ekstra benplass, samt noe mer relcine (tror jeg)...

UA har vel også samme EB-opptjening som hos SK (korriger meg om jeg tar feil)

Til NYC, som på en god dag tar drøye 6 timer, er Y helt fint på UA :-)

Hvis United ligger likt i pris, så er det et mye bedre hard-produkt. Greit, alkohol koster i Y, men komfort, boardingtid og baggage allowance (18 kg i kabin f.eks) er i hvertfall mye bedre.

Også kan du kjøpe Eco+ for ca 7-800 kr. Samme seter, men litt ekstra benplass, samt noe mer relcine (tror jeg)...

UA har vel også samme EB-opptjening som hos SK (korriger meg om jeg tar feil)

Til NYC, som på en god dag tar drøye 6 timer, er Y helt fint på UA :-)

Må si meg enig her, dersom UA har lik opptjening i alle klasser.
Har flydd flere ganger United og en gang med SAS i Y over dammen, det eneste jeg ser som fordel med SAS er at man får gratis øl/vin til maten.

Heisann!

Man får lik opptjening med UA og SK, men man får ikke de ekstra poengene man har som Silver eller Gold-medlem hos SK. (15% ekstra på Silver og 25% ekstra på Gold)

Dette kan selvsagt utgjøre en del, særlig i C eller Y/B om du har noen turer i året. :)

Kim

Er man en, to eller fire som reiser er også 2-4-2 konfigurasjonen til SAS i Y og foretrekke fremfor 3-3 hos UA.

Supre svar her takk :)
reiser forresten alene..

Da blir det vel misvisende å kalle.det AVOD.

Uniteds BusinessFirst knuser SAS-sklien, men SAS Plus er klart bedre enn Uniteds Economy Plus. Economy er stort sett ett fett, men Uniteds AVOD-utvalg er meget bra sammenlignet med SAS. Enig i at antall som reiser sammen er en faktor mht. 2-4-2 vs. 3-3 eller 3-4-3 osv.

Back