Jeg reiste i går med ettermiddagsflyet til KLM fra AMS til BGO.  Ved ankomst Bergen ble det etterhvert klart at bagasjen min ikke kom (jeg var i godt selskap; 120 kolli var ikke med flyet, visstnok på grunn av problemer med bagasjebånd i Amsterdam).
Siden dette var "hjemreise", har flyselskapet ingen forpliktelser i forhold til dette ? Jeg fikk på forespørsel utdelt toalettmappe. Men har mye i bagasjen som jeg har behov for fort (uten at jeg ønsker å "slå mynt" på dette) som f.eks mobillader, tilbehør til PC osv.
Så, jeg har hørt at dersom bagasjen på en "hjemreise" er over 24 timer forsinket, har flyselskapet noen forpliktelser. Stemmer dette, evt. hva ? Og hvordan regnes de 24 timer; fra bagasjen ankommer flyplassen, eller til KLM har brakt den hjem til meg (jeg bor ca. 2,5 time unna Flesland) ?
Jeg har vanlig reiseforsikring (Europeiske), men de sier at på hjemreise har de ingen forpliktelser (før bagasjen evt. er å anse som "tapt").
Fint om noen som har kompetanse på området kan komme med noen oppklarende innspill
				
			Siden dette var "hjemreise", har flyselskapet ingen forpliktelser i forhold til dette ? Jeg fikk på forespørsel utdelt toalettmappe. Men har mye i bagasjen som jeg har behov for fort (uten at jeg ønsker å "slå mynt" på dette) som f.eks mobillader, tilbehør til PC osv.
Så, jeg har hørt at dersom bagasjen på en "hjemreise" er over 24 timer forsinket, har flyselskapet noen forpliktelser. Stemmer dette, evt. hva ? Og hvordan regnes de 24 timer; fra bagasjen ankommer flyplassen, eller til KLM har brakt den hjem til meg (jeg bor ca. 2,5 time unna Flesland) ?
Jeg har vanlig reiseforsikring (Europeiske), men de sier at på hjemreise har de ingen forpliktelser (før bagasjen evt. er å anse som "tapt").
Fint om noen som har kompetanse på området kan komme med noen oppklarende innspill