Farmer
ScanFlyer Crusty
Svikter Norwegian
Av NTB
Lavprisselskaper som Norwegian får ikke de mest attraktive forretningsreisende som kunder. En ny undersøkelse viser at denne kundegruppen foretrekker SAS Braathens.
Nordmenn som reiser i jobbsammenheng flyr oftest og betaler gjerne fullpris. Dermed er de svært attraktive kunder for flyselskapene. Men Norwegian sliter med å få innpass på dette markedet.
Liker SAS Braathens best
En undersøkelse utført av reisebyrået Berg-Hansen viser at de jobbreisende foretrekker SAS Braathens foran Norwegian.
– Tallene viser at jobbreisende er vesentlig mer fornøyd med SAS Braathens enn Norwegian, til tross for det voldsomt negative fokuset på SAS-konsernet i det siste, sier administrerende direktør Per Arne Villadsen i Berg-Hansen til Aftenposten.
Fornøyd
50 prosent av dem som flyr mer enn 21 ganger i året er fornøyd eller svært fornøyd med SAS Braathens, mens det tilsvarende tallet for Norwegian er 39 prosent. Åtte prosent er misfornøyd med Norwegian, mens fem prosent ikke trives hos SAS Braathens.
Villadsen mener SAS Braathens er avhengig av et fortsatt overtak i jobbreisemarkedet for å overleve.
– Jobbreisende er bærebjelken for store selskaper, sier han.
Av NTB
Lavprisselskaper som Norwegian får ikke de mest attraktive forretningsreisende som kunder. En ny undersøkelse viser at denne kundegruppen foretrekker SAS Braathens.
Nordmenn som reiser i jobbsammenheng flyr oftest og betaler gjerne fullpris. Dermed er de svært attraktive kunder for flyselskapene. Men Norwegian sliter med å få innpass på dette markedet.
Liker SAS Braathens best
En undersøkelse utført av reisebyrået Berg-Hansen viser at de jobbreisende foretrekker SAS Braathens foran Norwegian.
– Tallene viser at jobbreisende er vesentlig mer fornøyd med SAS Braathens enn Norwegian, til tross for det voldsomt negative fokuset på SAS-konsernet i det siste, sier administrerende direktør Per Arne Villadsen i Berg-Hansen til Aftenposten.
Fornøyd
50 prosent av dem som flyr mer enn 21 ganger i året er fornøyd eller svært fornøyd med SAS Braathens, mens det tilsvarende tallet for Norwegian er 39 prosent. Åtte prosent er misfornøyd med Norwegian, mens fem prosent ikke trives hos SAS Braathens.
Villadsen mener SAS Braathens er avhengig av et fortsatt overtak i jobbreisemarkedet for å overleve.
– Jobbreisende er bærebjelken for store selskaper, sier han.