Førr ei tirsdags morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: Førr ei tirsdags morgen

God dag. Sola begynner å ta tak over Oslo, det er flott siden jeg skal ut en tur...

Det blir en fin tirsdag kjenner jeg, men dessverre får jeg ikke deltatt på Schrøder ikveld heller.

Jeg drar innover og treffer FBU4EVER og A.

Vi sees over påske.

EB, det er viktig å få haill før man setter ut på lofothavet ;-) Utrolig artig. Deltok på 5 VM i skreifiske på rad før jeg flytta hit

God ettermiddag fra Chicago. Alt for bizzi for tiden, har blitt lite forum de siste par ukene.

I dag står en stabel papirarbeide på tapetet før man skal hente fruens nye bil ved 6 tiden. Kan røpe såpass mye at det ble ikke den Mini Cooper S'en hun bestilte....

Dagstur til NYC på torsdagen --- igjen..

Ha en fortsatt fin uke.

Hva er det med Tommy og bilkjøp?? uansett hva han skriver her på forumet, om hva slags og når, så blir det alltid en annen, og gjerne en uke eller to etterpå.. (;))

Jeg kan hvertfall bekrefte at jeg har to dekk liggende på Mekonomen på Jessheim, og de skal jeg betale, i morgen.. eller i løpet av uken, hvertfall..

Flyr dere biz, eller har dere funnet et bra amerikansk flyselskap? Jeg fløy med NWA, og det eneste man fikk var alkoholfri drikke, ikke gøy når man sitter på vindusplass (De spredde hele reisefølget på 6 over 25 rader).
Vi har funnet Hawaiian Airlines, som serverer et varmt maaltid selv I turist klasse...

Hva er det med Tommy og bilkjøp?? uansett hva han skriver her på forumet, om hva slags og når, så blir det alltid en annen, og gjerne en uke eller to etterpå.. (;))

Vel, har nå kjøpt en del biler i min livstid, men når man kjøper biler som er i high demand og har med amerikanske bilselgere å gjøre, er det risikosport.

Ihvertfall, vi skulle hente Mini'en på lørdag som avtalt og der sto riktig bil men med feil farge og feil utstyr. De har en 0% rentekampanje og ville vi vente på riktig bil var det toget gått. Kjerringa lot seg ikke presse, ba om å få sjekken sin tilbake og ut toga hun med meg på slep..

Får vel poste bilder av nykjerra i morgen ;)

Kjerringa lot seg ikke presse, ba om å få sjekken sin tilbake og ut toga hun med meg på slep..

Finanskrisen har fått et ansikt og en litt annen setting for bilselgeren med andre ord - men han fortjente det vel iflg historien din :D

Finanskrisen har fått et ansikt og en litt annen setting for bilselgeren med andre ord - men han fortjente det vel iflg historien din :D

Vel, det man merker er at inventory er mye lavere enn før for å spare kapitalkost. Derfor har man ofte ikke bilene som kundene ønsker. Før her i USA var det bare å spasere inn og alle forhandlere hadde 1000 biler in stock.

Det er nå historie, men vi fant ihvertfall en bil hun likte på lørdag ;)

Vel, har nå kjøpt en del biler i min livstid,
Tviler jeg ikke på ;) Jeg refererte vel mest til Primusen og Mini'en..

De har en 0% rentekampanje og ville vi vente på riktig bil var det toget gått.

Hvis det var selger som hadde skaffet feil bil; kunne han ikke latt dere få den kampanjen om dere valgte å vente?

Er det nå vi skal dra noen stygge om bilselgere og realtors..?

Prøvde på den, ja. Men det kunne ikke MINI USA gjøre. :rolleyes:

:rolleyes:

Jeg ser det sånn at Mini hadde to alternativer:

1: Si: "Sorry, vi skaffet feil bil. Vi skaffer en ny, sånn som dere bestilte (evt. pælme inn litt mer ekstrautsyr), og dere får 0% rente, selv om dere får bilen etter at kampanjen er avsluttet." Jeg kan ikke se at de hadde tapt noe penger på det, i forhold til om de hadde skaffet riktig bil i første omgang, annet enn at de da stod der med en bil, som de sikkert hadde fått solgt allikevel, og familien Danielsen hadde blitt fornøyde kunder.

2: Sagt: "Ok, den er ikke som den dere bestilte, men vil dere ha den? Ikke? Vente på en ny? Da blir det dessverre renter allikevel".
Da kan jeg ikke se for meg Tommy som en fornøyd kunde, hvertfall..

:rolleyes:

2: Sagt: "Ok, den er ikke som den dere bestilte, men vil dere ha den? Ikke? Vente på en ny? Da blir det dessverre renter allikevel".
Da kan jeg ikke se for meg Tommy som en fornøyd kunde, hvertfall..

Dette beskriver situasjonen perfekt. Fruen som skal kjøre vidunderet var ihvertfall ikke klar for det, så det ble en 180 rett ut derfra

Nei huff, tenk om de hadde fått en fornøyd kunde :rolleyes:

Den feilbestilte bilen må de jo bli kvitt til noen andre uansett, så de kunne vel ikke ha tapt noe på og skaffe dere en ny?

Får jeg spørre om hva fruen valgte istedenfor?

Back