• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fornøyd med SAS

  • Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Fornøyd med SAS

Kort reisetid er ikke uventet det de fleste svarer på spørsmålet om hva de synes er det aller viktigste i forbindelse med en flyreise. På de neste plassene følger: fleksibel billett, arbeidsgivers reiseavtaler, lav pris, fast plass, bonuspoeng og matservering.

Viktigheten av bonuspoeng er gått sterkt ned i de siste 2-3 år. Det skyldes bl.a. forbudet mot bonusprogrammer innenlands og det generelt mye lavere prisnivået på flyreiser.

- Matservering er også mindre viktig enn tidligere, bare 18% svarer at de synes det er viktig, men her må vi gjøre et unntak for morgenflyene.Vi savner frokost, sier Villadsen.

British Airways er det flyselskapet de fleste oppgir at de er mest fornøyd med, ialt 57 prosent. SAS Braathens kommer på annenplass med 52,2 prosent , KLM med 50,7 prosent ,Norwegian 45,9 prosent , Sterling 37,6 prosent og Ryanair 24,6 prosent. Andre selskaper var ikke med i undersøkelsen.

- Lavpris har ikke lykkes med å vinne de jobbreisendes entusiasme. Hver fjerde Ryanairpassasjer er misfornøyd med selskapet, det er omtrent like mange som sier at de er fornøyd.


Mer om bla hoteller her: http://www.boarding.no/art.asp?id=13879
Sammenlignet med SAS Braathens (4,4 prosent misfornøyde), Norwegian (4,1) og British Airways (3,9), er dette tallet dramatisk høyt.

Relativt få av de forretningsreisende har reist med lavprisselskapene. Konseptet passer ikke inni en jobbreisendes hverdag, som krever effektivitet og forutsigbarhet, sier Per Arne Villadsen.
 
Replying to Topic 'Fornøyd med SAS'

Dette var jo ingen bombe...
 
Replying to Topic 'Fornøyd med SAS'

Like stor bombe som at skandinaviske forretningsfolk foretrekker SAS, at Eurobonus er det beste skandinaviske bonusprogrammet, at danskene synes Kastrup er Europas beste flyplass etc.

Alt trenger vel ikke være bomber heller :spin:
 
Replying to Topic 'Fornøyd med SAS'

Nei...ikke så lenge det er slike gode nyheter...;)
 
Back
Top