• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fornebu terminalen 1940-1945

I begynnelse av 2011 kommer det en ny bok ut om Deutsche Lufthansa i Norge mellom 1927 og 1945. Der blir det også masse informasjon om alle DLH-ruter under krigen. Så der vil du nok se mer enn bare DC 2 og DC 3. DLH brukte ganske mange andre og langt mer interessante flytyper...
 
Så der vil du nok se mer enn bare DC 2 og DC 3. DLH brukte ganske mange andre og langt mer interessante flytyper...

Interessant problemstilling: Du mener altså at den flytypen som det er produsert flest eksemplarer av og som sannsynligvis har hatt størst påvirkning på luftfartshistorien er mindre interessant enn obskure flytyper brukt av en okkupasjonsmakt?
 
Hei

Jeg kan nå vise fram forsiden til den neste boken, som kommer ut i begynnelse av 2011: Deutsche Lufthansa, 1927-1945. Motivet viser Fornebuterminalen med en tysk Fw 200 Condor foran.

Takk for deres hjelp.

Hilsen
Rob
 

Attachments

  • DLH_Cover_LR2.jpg
    DLH_Cover_LR2.jpg
    217.3 KB · Views: 118
Back
Top