Fornebu Mai 1992

Flotte og nostalgiske bilder! På bilde nr. 2 ovenfra ser man mitt barndomshjem i perioden 1958-1967. Blokk nr. 1 fra venstre, borterste seksjon og balkongen i midten ut mot FBU. Har sett mye rart og flott på FBU derfra!
Og bildene er tatt med ryggen mot mitt hjem i perioden 1985-2004.
Må sjekke loggbøkene mine for å se om jeg tilfeldigvis var i en eller flere av MD'ene som er fotografert.
Vi vil ha mer!

Fantastiske bilder. Siden jeg er for ung til å huske Fornebu ordentlig så er det ekstra interessant å se dem nå. Takk!

SAVNER FBU! Trasket rundt på tarmac i 11 år som stuer, lagleder og gruppelder på FUBKRSK og handlet tusenvis av flighter. Husker enda nummeret til Parkering (Andreas Mowinckel), 7613 selv om jeg sluttet allerede etter ett år på GEN (1999) etter en kaosvinter. Nye tiden -men minnene lever! Takk for fine bilder :-)

Hehe -- vi sluttet omtrent samtidig da ... og ja - det var litt av en vinter. :drunk:

Bildene er vel forøvrig tatt på en fredag (hvis de er fra samme dag ;) )

Min arbeidsplass fra 1986-98 i The Norwegian Flag Carrier. Minnerike bilder.

Last edited:
Delta skiftet til 767 etterhvert. Det du husker er antagelig TWA, som floey Tristar paa FBU en periode.

TWA åpnet rute fra JFK til GEN med L-1011 sommeren 1988, året etter at Northwest sa takk for seg etter 7 år.

Sommeren 1989 ble denne ruta flyttet over til FBU i forbindelse med at GEN var stengt for asfaltering av rullebanen. da gikk de også med B767-200 midt på sommeren.

Vinter-rutene 1989/90 ble det fløyet med en B727-100 som tilslutningsfly fra LHR, noenlunde samme opplegg som PA også hadde brukt.

Sommeren 1990 fløy TWA igjen direkte FBU-JFK med L-1011 siden SAS fløy fast fra FBU med SK 907.

I oktober 1990 var det over og ut med TWA i Norge, og året etter kom PA med direkte-rute JFK-FBU med A310, og det var denne som ble overtatt av Delta, som denne tråden begynte med :) I september 1994 var det over og ut med DL i Norge.

Jeg kan ikke fatte at jeg har gått glipp av denne tråden helt frem til nå. Og til min store forlystelse ser jeg et par fantastiske bilder av Delta på FBU. Og til min forskrekkelse ser jeg at det ikke er L1011 som jeg har trodd i alle disse år! Jeg fløy nemlig med familien min TOS-FBU-JFK-SLC-JFK-OSL-TOS sommeren 1992, og har i alle årene etterpå vært skråsikker på at vi fløy L1011 mellom FBU og JFK(og tilbake). Jeg var bare åtte år den sommeren, så kan jo hende at minnet bedrar. Men er det helt sikkert at de ikke fløy på FBU med L1011 sommeren 1992?

Jeg setter umåtelig stor pris på all informasjon om Delta på FBU sommeren 1992:)

Jeg var med denne i august 1990, men den gikk faktisk via Arlanda. Vet ikke om det var fast eller bare enkelte dager.

Kanskje den gikk via ARN, eller om det var noen ganger? Det husker jeg ikke, og har ikke tilgang til notater fra 1990, må lete litt..
Men rullebanelengden på FBU kan jo ha gjort at de gikk via ARN ja.
Mo tro om jeg har en TWA tabell fra 1990 liggende et sted...

Back