Fornebu - før den ble lagt ned

Morten

ScanFlyer Blue
Fornebu - før den ble lagt ned

Da jeg skulle rydde litt hjemme, fant jeg noen gamle bilder jeg tok noen dager før Fornebu ble lagt ned. Vet ikke om det var mange av dere som var på Fornebu, men det er iallefall en plass jeg savner :)
Bildene er ikke av beste kvalitet, og jeg er ingen erfaren spotter heller.
Nok prat.....

FBU airside N.jpg

FBU airside S.jpg

FBU BU fra Sverige.jpg

FBU enda en SK.jpg

FBU foran.jpg

FBU fra Burger King mot Pir B.jpg

FBU fra gate21 mot BU.jpg

FBU fronten.jpg

FBU på vei.jpg

FBU SAS innsjekk.jpg

FBU SK B767.jpg

FBU SK Hangar.jpg

FBU SK MD80 ved pir B.jpg

FBU SK.jpg

FBU utenfor terminalen.jpg

FBU WF old scheme.jpg

FBUHZSK.jpg

Re: Fornebu - før den ble lagt ned

Vakkert .... du fikk med et par av gamlekollegene på røykepause også ... ^_^

Snufs... Takk for at du tok deg tid til aa laste opp

Da jeg skulle rydde litt hjemme, fant jeg noen gamle bilder jeg tok noen dager før Fornebu ble lagt ned. Vet ikke om det var mange av dere som var på Fornebu, men det er iallefall en plass jeg savner :)
Nok prat.....

attachment.php

Hvilken flytype er dette og gjerne reg hvis du har det.

Flott med noen bilder fra Fornebu :) Husker ikke mye fra FBU siden jeg var 5 år da flyplassen ble lagt ned, men jeg husker noen turer til Kristiansund derifra.

Nostalgiske bilder! Dette var tider! Savner tilbake dit....:cry:

Og i "SAS innsjekkområdet" er det nå kantine for IT-Fornebu - alltid litt spesielt hver gang jeg er innom der. Takk for bilder!

Er bygget åpent slik at det er mulig å gå inn for alle?

Herlige bilder som vekker mange gamle minner.
Tusen takk.

Der ble man litt nostalgisk gitt. Spesielt artig å se bildene av bygget, utvendig og innvendig. Mange gode minner kommer tilbake.
Når jeg tenker meg om har jeg egentlig ingen spesielt dårlige minner fra den plassen. Som passasjer synes jeg det fungerte bra. Men - dette var jo før 11. september og alle sikkerhetsforanstaltninger som kom da. Det tror jeg ikke FBU kunne taklet!

:) VC-10

Nok prat.....

View attachment 23028

Mange her er nok for unge, men vi finnes da vi som var ihuga spotter på FBU :) For den som gidder å bla bakover i hva jeg har linka til i signaturen min, så finnes det en del derfra.. Og fler skal det komme :)

Har du noe cirka klokkeslett for når det bildet av hangaren er tatt, på morgenen 6.oktober ?

Om det er etter kl 09:00, så er det ganske stor sjans for at den lille prikken på takterrassen på hangaren kan være meg. Der sto jeg og koste meg fra litt over 09:00 til ca kl 15:00 :)

Denne fortjener plass i "Fornebuhistorisk forum" så den ikke drukner, flyttet dit med redirect fra orginalforumet.

Fellowship,
ja, jeg mener å huske at det var en gang i løpet av formiddagen den dagen. tror jeg hadde morgenskiftet, så dette er antagelig mellom 10 og 12.
Har noen flere liggendes i skuffen, så jeg skal se om jeg får scannet de også inn.

Fellowship,
tror jeg hadde morgenskiftet, så dette er antagelig mellom 10 og 12.
.

Det hadde ihvertfall jeg - du hørte sikkert vi spite Nissa-sangen over anlegget både titt og ofte ... ;)

15.jpg

Back