• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fornebu en gang på 50-tallet.

Piddien

ScanFlyer Silver
Fornebu en gang på 50-tallet.

Hei.

Kanskje jeg har lagt ut dette før, men det tåler sikkert dagens lys en gang til. Er et bilde fra Rolv fra Fornebu, jeg vil tippe mellom 1956-58.

c6fd41a0.jpg

Takk for titten. :)

Re: Firnebu en gang på 50-tallet.

Upps, kan en mod rette litt i overskriften, bytte ut en bokstav der. :)

Re: Fornebu en gang på 50-tallet.

Hvem er denne Rolv? Dette blir i overkant incestiøst spør du meg, men det gjør du muligens ikke...

Herlig bilde igjen :)

Her ser vi SAS Dakota og Scandia, samt BEA Viscount 700.

Dermed tipper jeg seinest 1957

Rolv er Rolv Hopen her fra Bergen. Han startet sin flykarriære i Luftforsvaret før han gikk over i Widerøe. Derfra gikk det ut i den store verden hvor han fløy for mange forskjellige selskaper. En virkelig fargeklatt i det flyhistoriske miljøet her i Bergen, men han er dessverre rammet av sykdom som gjør at han desverre har mistet hukommelsen.

Flott bilde!
I bakgrunnen mangler Micheletsvei 25 og 27, så bildet må være tatt før 1958. Scandia ble vel faset ut av SAS i 1957 og Dakota noe før det, så da har vi vel en viss pekepinn om når bildet er tatt. Har fløyet som pax i SAS Dak 2ganger i 1955 og tidlig 1956 iflg. min far.

Back