Fornebu 1 Mai 2006

Flotte bilder. Det ser ut til aa bli ganske fint der ute. Jeg har ikke vaert der paa evig lenge.

Det skjer mye der ute, og tror sluttresultatet blir ganske bra. Det tar bare så jævlig lang tid
Og hadde de bare fått T-banen ut dit, hadde det blitt riktig så bra

Ser ut som dette skiltet har blitt bestemt skal hengende som et minne, siden det fortsatt henger inne på IT-Fornebu idag

u3ydy3ub.jpg

Hm, så ikke denne tråden før idag. Kjekt med gjennsyn med det som i mange år var det beste med hele OSL, nemlig avgangshallen, så du kunne komme deg hjem:lol:
Er jo enkelte ting, mennesker derfra som hadde fotjent en liten statue, f.eks Weber ( husker jeg rett? ) i baren.
Og her er en dere husker/savner

Jaggu på tide! Den en gang så stolte SAS-hangaren konkurerer nå med Asker rådhus og KIWI-bygget på Nesøya om å være Vikens styggeste bygg. Utrolig hvordan det har forfalt på bare 20 år, men noe utvendig vedlikehold har vel ikke vært gjort i det hele tatt?

Det mest utrolige her er vel at denne banen faktisk endelig bygges. I god norsk tradisjon har det vaert "et par" utsettelser.

En tur på hagemøbelshopping sendt meg inn i en av de gamle hangarene på FBU i går. Den nærmest gamle rusegropa. Var det Braathens?

f8f3b75069376da109277bbec85ca9ae.jpg

b596f27f557ee9cc4ec82fa4d0e2bfd6.jpg

SAS Teknisk som holdt til på Koksa. Der drev bl.a tyngre vedlikehold på enkelte flytyper i SAS-flåten (CV440, DC-9, MD80) og for andre selskaper. På noen av Forsvarets større flytyper også.

Dette må være i Hangar 4 ser det ut som, den nyeste SAS-hangaren på FBU. Den var rett ved siden av rusegropa på FBU.

En tur på hagemøbelshopping sendt meg inn i en av de gamle hangarene på FBU i går. Den nærmest gamle rusegropa. Var det Braathens?

Braathens hangar lå på Gamle Fornebu.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Braathens hangar lå på Gamle Fornebu.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Jepp, eksakt der Telenor arena er nå. Der Bilia holder til var simulatoren til Braathens. Hovedkontoret til Norwegian var ett lite lyseblått trehus, hus der veien går fra rundkjøringen og inn ved Telenor Arena. Du må vel 50-70 meter inn før du er der det var. Be det revet før Big Brother innspillingen? Eller ble det revet etter og selve BB huset bygget foran?

Var en tur ute på Fornebu i dag og så de gamle SAS hangarene omsider var revet. Det burde kanskje vært gjort for 20 år siden, men ting tar tid

Ja, det var på høy tid. Forsinkelsen skyldtes vel den evinnelige utsettingen av Fornebubanen, slik at hangarene ble stående å forfalle 10-20 år lengre enn planlagt. Banen burde blitt forlenget videre til Høvik og Sandvika, men det er en annen debatt.

Back